به گزارش سینما سینما، شنیده شده است سازمان هنرهای تصویری سوره با رقمی معادل یک میلیارد تومان به دنبال جلب نظر سهیلی برای خرید رایت ویدیویی گشت۲ بوده است! که در این زمینهسعید سهیلی گفت: خیر، چنین مسئله‌ای صحت ندارد، درحال حاضر با چند پیشنهاد از شرکت‌های مختلف مواجه شده‌ایم، ولی مذاکره خاصی با هیچکدام آنها صورت نگرفته است.

وی در مورد نام نهایی آخرین اثر سینمایی خود، بیان کرد: اسم این فیلم «گشت ۲» است. با همین اسم پروانه ساخت فیلم صادر شده است و با این نام باید آخرین ساخته سینمایی مرا یاد کنند.

این فیلمساز با اعلام اینکه کمتر جشنواره فجر به فیلم‌های چون «گشت ۲» اهمیت می دهد، گفت: سیاست جشنواره فیلم فجر با آثاری چون «گشت ارشاد» آنچنان میانه‌ای ندارد ولی فیلم‌های چون «گشت ۲» شور و حال و حرارت خاصی را به جشنواره فجر می بخشد، اصولا در جشنواره فجر آثاری مورد توجه داوران قرار می گیرد که مردم کمتر به آنها توجه می‌کنند.

سهیلی با اشاره به اینکه شاید سال آینده «دم کلفت» را بسازد، تصریح کرد: در حال حاضر اتفاق خاصی در ارتباط با این سناریو رخ نداده است، هرچند شاید سال آینده، سناریو «دم کلفت» مقابل دوربین برود.

او در ارتباط با هم ردیف دانستن «گشت دو» با اولین اثر سینمایی پیمان قاسم خانی، اظهار کرد: «خوب، بد، جلف» را تماشا نکردم ولی قاسم خانی آدم بانمکی است و مطمئنا فیلم وی هم از جمله آثار خوب در جشنواره خواهد بود.

سهیلی در پاسخ به اینکه آیا مخاطب پس از تماشای «گشت ۲» غافلگیر خواهد شد، گفت: حقیقتا تصور نمی‌کنم این اتفاق رخ بدهد، هر چند بعضی از دوستان که به تماشای این فیلم نشستند، از آن تعریف کردند،ولی شخصا اعتقاد دارم غافلگیری خاصی با تماشای این فیلم در مخاطب شکل نمی گیرد.

کارگردان «کلاشینکف» در ارتباط با گریم های «گشت ۲»گفت: در حال حاضر چون این فیلم به نمایش درنیامده است، نمی‌خواهم درباره آن صحبت کنم، گریم‌های این اثر براساس فیلمنامه و شخصیت ها از روی متن شکل گرفته است.

این فیلمساز با اعلام اینکه فیلمبرداری دو سکانس از «گشت ۲» باقی مانده است، توضیح داد: امیدوارم در فرصت باقیمانده تا شروع جشنواره فیلم فجر بتوانیم ۲ سکانس نهایی این فیلم را در یکی از کشورهای خارجی ترجیحا ارمنستان به پایان برسانیم تا برای حضور در جشنواره فجر با مشکل خاصی برخورد نکنیم.

وی در همین ارتباط اضافه کرد: در حال حاضر ساعد سهیلی در اهواز مشغول بازی در یک فیلم سینمایی است. حمید فرخ نژاد خارج از کشور است و پولاد کیمیایی به همراه فیلمبردار «گشت ۲» در فیلم سینمایی «خفگی» فریدون جیرانی مشغول فعالیت هستند، امیدوارم طوری برنامه‌ریزی کنیم که فیلمبرداری  ۲ سکانس پایانی این فیلم تا قبل از جشنواره به پایان برسد.

سعید سهیلی در پاسخ به این سوال که آیا با پیشنهاد ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی مواجه شده است، گفت: خیر، تاکنون اصلا با چنین درخواستی مواجه نشده‌ام و زمانی که با چنین پیشنهادی روبه رو شوم، باید فیلمنامه و شرایط را برای پذیرفتن آن بررسی کنم و پس از آن تصمیم می‌گیرم که فعلا چنین اتفاقی رخ نداده است.