واکنش کارگردان سریال بانوی عمارت به شباهت این سریال با سریالهای شهرزاد و حریم سلطان

عزیز الله حمید نژاد در بخشهایی از گفت وگوی خود با رضا درستکار در شرق حرفهای جالبی زده است .

به گزارش سینماسینما،بخش هایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

در طول پخش سریال برخی رسانه‌ها درباره تشابه بانوی عمارت و سریال شهرزاد صحبت کردند، شاید به دلیل حضور برخی بازیگران در هر دو پروژه یا حضور محسن چاوشی به عنوان خواننده؛ اما من به‌شخصه شباهتی به مفهوم تقلید یا کپی‌کاری ندیدم.
برای من هم عجیب بود که برخی این دو کار را شبیه هم دیده بودند!
‌ برسیم به «حریم سلطان»! به هرحال، در سال‌های اخیر شبکه‌های ماهواره‌ای جایشان را میان خانواده‌های ایرانی باز کرده‌اند و بسیاری وقت‌شان را به دیدن سریال‌های آنها می‌گذرانند! ترکیه که در صنعت سریال‌سازی پیشرفت بسزایی کرده است و تکثیر این‌همه کانال فارسی‌زبان گویای رونق و استقبال از این سریال‌هاست؛ در میانه‌های پخش «بانوی عمارت» از شباهت آن و سریال «حریم سلطان» هم صحبت‌هایی به میان آمد. درباره آن نظری دارید؟
راستش من کلا حدود ۱۰ دقیقه از سریال حریم سلطان را دیده‌ام. حالا من از شما بپرسم واقعا آیا ساختار سریال حریم سلطان از نظر سینمایی، قاب‌بندی، نورپردازی  یا طراحی لباس، استاندارد بود؟
‌ نه. حریم سلطان بیشتر از آنکه روی پرداخت یا اجرای سینمایی تمرکز کند، روی قصه و روابط ممنوعه تمرکز داشت و به‌اصطلاح رگ خواب بیننده‌اش را پیدا کرده بود. نکته اینجاست که آنها توانسته‌اند صنعت سریال‌سازی ایجاد کنند، کانال صادرات را در این حوزه فعال کرده و معذالک در کشور ما هم مخاطبان خودشان را پیدا کرده‌اند. ترک‌ها اتفاقا در سینمای هنری هم به رشدی قابل‌قبول رسیده‌اند. بگذریم! چیزی که در آن مقایسه‌ها، مدنظر گویندگان بود، موتور محرک‌شدن حریم سلطان برای ساخت سریال بانوی عمارت بود؛ یعنی اینکه صداوسیما کنشی دراین‌باره نداشته، بلکه رفتاری واکنشی برای مقابله تصویری با حریم سلطان موجب ساخت بانوی عمارت شده است!
من که سازنده اثر هستم، می‌گویم این‌طور نبوده است. دوست داشتم سریالی پرمخاطب بسازم همراه با زیبایی‌شناسی ویژه‌ای که می‌توانست در اذهان عمومی اثرگذار باشد؛ برای اینکه اساسا به تصاویری غنی و اثرگذارتر در تلویزیون برسیم. این‌طوری بود که مثلا به نورپردازی در این سریال اهمیت دادیم چراکه در سریال‌سازی این موضوع خیلی در اولویت نیست. نورپردازی ما به این شکل بود که زمان بیشتری را به گروه فیلم‌برداری و آقای رنجبران اختصاص می‌دادیم تا نورپردازی به شکلی که مطلوب است، آماده شود و شما می‌دانید که چقدر به زمان فیلم‌برداری افزوده می‌شود. من استقبال مخاطب را از سریال، نتیجه دقت در همین جزئیات و به‌ویژه  بازی‌گیری در کار می‌دانم و می‌بینیم که بیننده احساس خوبی دارد و حس می‌کند  اثری متفاوت‌تر را دیده و به او احترام لازم گذاشته شده است.


 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 103350 و در روز پنجشنبه ۲۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۷:۴۸
2024 copyright.