پایان هفته فیلم برزیل در تهران با نمایش انیمیشن نامزد اسکار

هفته فیلم برزیل که به همت گروه هنروتجربه و سفارت برزیل از ۱۵ مهر همزمان در تهران،اصفهان و شیراز آغاز به کار کرده‌بود، جمعه ۲۱ مهر با نمایش انیمیشن «پسر و جهان» نامزد جایزه اسکار به پایان می‎رسد.

به گزارش سینماسینما، «پسر و جهان» محصول ۲۰۱۳ است.این فیلم اولین افتخار و موفقیت هنری خود را در جشنواره بین‌المللی فیلم سائو پائولو جشن گرفت و جایزه جوان این رویداد را برنده شد. اما پس از آن از جشنواره‌ها و محافل هنری متعددی سر درآورد از جمله جشنواره‌های بین‌المللی شانگهای، سیاتل، مونیخ و قاهره تا این‌که پس از سه سال، به جمع بهترین انیمیشن‌های نامزد اسکار بهترین انیمیشن بلند سال پیوست. این انیمیشن هم‎چنین برنده دو جایزه اصلی سی‌وهشتمین دوره جشنواره انسی فرانسه مهم‌ترین جشنواره انیمیشن در جهان شده‎است.

داستان این انیمیشن در مورد پسربچه‌ای است که در یک روستا سکونت دارد و زمانی که پدرش روستا را برای رفتن به شهر ترک می‌کند، به دنبال او می‌رود تا دوباره خانواده‌اش را دورهم جمع کند. در این حین او با جهانی روبه‌رو می‌شود که به‌وسیله موجودات عجیبی اداره می‌شود.

انیمیشن «پسر وجهان» جمعه ۲۱ مهر ساعت ۱۸ در تالار ناصری خانه هنرمندان و ساعت ۱۹ در پردیس گلستان شیراز و سینما سوره اصفهان به نمایش در می‎آید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 69176 و در روز جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۷:۲۴
2024 copyright.