پوستری که آیدین آغداشلو برای جشنواره فجر طراحی کرد، اما پسندیده نشد + عکس

آیدین آغداشلو، نقاش سرشناس ایرانی، سال گذشته برای جشنواره فیلم فجر پوستری را براساس تصویر علی حاتمی فیلمساز فقید طراحی کرده بود، اما این پوستر با رای منفی برگزارکنندگان جشنواره کنار گذاشته شد.

به گزارش سینماسینما، در حالی که حدود هشت ماه از پایان کار سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر می گذرد، آغداشلو در صفحه اینستاگرام خود طرحی را که سال گذشته برای پوستر جشنواره آماده کرده بود، به اشتراک گذاشت. او همچنین در کنار این طرح ماجرای پیشنهاد آن و پسندیده نشدن آن را هم روایت کرد.

آغداشلو نوشت: «پارسال تصمیم گرفتند پوستر جشنواره‌ی فجر را به على حاتمى اختصاص بدهند. سفارشش را براى من آوردند. فرصتشان هم کم بود و دیر کرده بودند. من هم به یاد و به خاطر على حاتمى عزیزم شب و روزم را گذاشتم براى این کار. کار که تمام شد تحویل گرفتند و بردند. چهار پنج روزى خبرى از سفارش دهنده‌ها نشد تا وقتى که تلفن کردند که کار را نپسندیده‌اند. و چون که نپسندیده بودند پولش را هم ندادند!! اما من این نقاشى را دوست داشتم و على حاتمى را دوست داشتم و کیف کردم از تماشاى دوباره‌ى صورتش و آن همه پاکى و معصومیتى که پشتش موج مى‌زد. به بهانه‌ى این نقاشى فرصتى فراهم شد براى تجدید یاد و خاطره اش… و ممنونم از کسانى که سفارش دادند و نپسندیدند!»

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 69129 و در روز جمعه ۲۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۴۳:۴۳
2024 copyright.