چرا مسئولان ارشاد به پرسش مطرح شده درباره شورای پروانه ساخت پاسخ نمی‌دهند؟

مسئولان سازمان سینمایی در حالی که به نظر می‌رسد باید در زمینه تعداد اعضای شورای پروانه ساخت توضیحاتی ارائه کنند، در مقابل پرسش‌های مطرح شده سکوت می‌کنند.

به گزارش سینماسینما، طی هفته گذشته در دو متن مجزا موضوعاتی در مورد شورای پروانه ساخت در سینماسینما منتشر شد.

متن نخست این پرسش را مطرح می‌کرد که با وجود معرفی نمایندگان خانه سینما به شورای پروانه ساخت به چه دلیل رئیس سازمان سینمایی احکام این اعضا را امضا نمی‌کند؟ (اینجا) نتیجه این متن گفت‌و‌گویی کوتاه از سوی معاون ارزشیابی و نظارت بود که در آن اسامی نمایندگان خانه سینما را در شورا معرفی کرد.

متن دوم به جزئیاتی در مورد قوانین حاکم بر شورای پروانه ساخت و تعداد قانونی اعضای این شورا اشاره داشت. در این گزارش براساس مصوبه هیات دولت اعلام شده بود اعضای شورای پروانه ساخت باید پنج نفر باشند نه ۷ نفر. (اینجا) در صورتیکه تصور می‌شد، مسئولان سینمایی خود را ملزم به پاسخگویی در این زمینه بدانند در مورد قانونی بودن یا نبودن مصوبات شورای پروانه ساخت سخن بگویند، اما هیچ پاسخی در این زمینه از سوی مسئولان دریافت نشد.

همچنان این پرسش مطرح است که آیا براساس مصوبه تازه‌ای در هیات دولت شورای پروانه ساخت هفت نفره تشکیل می‌شود یا بدعتی که در دوره جواد شمقدری گذاشته شد همچنان طرفدارا دارد و شورای هفت نفره با غلبه مطلق منصوبان دولتی بهتر از شورای پنج نفره است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 69867 و در روز پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۲:۲۰
2024 copyright.