کلاسیک‌های سینمای جهان در جشنواره جهانی فجر به نمایش درمی‌آیند

اسامی کشورها و فیلم‌هایی که در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر حضور دارند، اعلام شد.

به گزارش سینماسینما، بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» که از دو سال پیش در جشنواره جهانی فیلم فجر آغاز شد به دلیل آن که مورد استقبال قرار گرفت در دوره‌ سی و ششم این جشنواره نیز تکرار می‌شود.

این بخش به فیلم‌های کلاسیک و شناخته شده تاریخ سینما می‌پردازد که افتخارات جهانی نیز کسب کرده‌اند و پس از سال‌ها بازسازی شده‌اند. در دوره سی و ششم جشنواره جهانی فیلم فجر هفت فیلم مرمت شده از کشورهای ژاپن، فرانسه، روسیه، استرالیا، لهستان، چکسلواکی و یک فیلم محصول مشترک هنگ هنگ و تایوان به نمایش در می‌آید.

اسامی فیلم‌های این بخش به این شرح است:

«نشانی از ذن» ساخته کینگ هو محصول مشترک هنگ کنگ و تایوان، «دروازه جهنم» ساخته نیتوسوکه کینوگاسا محصول ژاپن، «ظهور و سقوط یک شرکت کوچک فیلمسازی» ساخته ژان لوک گدار محصول فرانسه، «قاتل تزار» ساخته کارن شاه نظرف محصول روسیه، «پیک نیک در هنگینگ راک» ساخته پیترویر محصول استرالیا، «آدلا هنوز شام نخورده» ساخته اولیدریچ لیپسکی محصول چکسلواکی و «نسل» ساخته آندری وایدا محصول لهستان.

علاوه بر این در بخش «بازسازی کلاسیک‌ها» چهار فیلم ایرانی «یا ضامن آهو» ساخته پرویز کیمیاوی، «اربعین» ساخته ناصر تقوایی، «امیرکبیر» اثر علی حاتمی و «بازمانده» به کارگردانی سیف‌الله داد اکران خواهد شد.

سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر ۱۹ تا ۲۷ آوریل ۲۰۱۸ (۳۰ فروردین تا ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷) به دبیری سیدرضا میرکریمی در تهران برگزار می‌شود.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 82782 و در روز جمعه ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱:۲۳
2024 copyright.