گفت و گوی سینماسینما با دبیر جشنواره «آسا» آلمان/ جشنواره‌ای برای جهان بدون مرز و مبارزه با فقر

دومین جشنواره جهانی فیلم‌های انسان دوستانه به نام «آسا» در کشور آلمان برگزار می‌شود.

به گزارش سینماسینما، مجید مصاحبی طراح و دبیر این جشنواره در گفت و گو با سینماسینما به  ابعاد این جشنواره و رخدادهای آن می‌پردازد. در ادامه این گفت و گو را می‌خوانید:

 

جشنواره آسا در دومین دوره خود قرار است با چه محوریتی برگزار شود؟

دومین دوره جشنواره فیلمهای انسان دوستانه آسا با همکاری شهر وایمار آلمان از ۲۸ سپتامبر(۶مهر) الی ۲اکتبر(۱۰مهر) برگزار می‌شود.

محوریت جشنواره شما درباره مسائل انسان دوستانه است. این یک مبحث کلی است. اگر بخواهید آن را کمی شرح دهید از چه مولفه‌هایی نام می‌برید؟ 

فراخوان جشنواره فیلم آسا با موضوعات دنیای بدون مرز، ریشه کنی فقر و گرسنگی، آسیب های ناشی از پناهندگی، قربانیان فراموش شده، انسان و محیط زیست، زنان در تقابل جوامع سنتی و مدرنیته، آسیب های ناشی از جنگ، فقر آب، کودکان و فجایع جهانی منتشر شده و تاکنون فیلمهای مختلفی از سینمای ایران و سایر نقاط دنیا به دیبر خانه جشنواره رسیده است و بزودی اسامی هیات داوران و فیلمهای راه یافته اعلام می شود.

در جشنواره «آسا» چه نوع آثاری امکان حضور دارند؟

این جشنواره در رشته فیلمهای کوتاه داستانی، مستند وانیمیشن بصورت رقابتی برگزار می شود اما چند فیلم بلند سینمایی نیز در بخش جنبی و ویژه به نمایش در خواهد آمد.

هدف اصلی شما از برگزاری این جشنواره چیست؟

هدف این جشنواره انتقال پیام صلح و دوستی از کشور ایران برای جهانیان و همچنین نگاهی متفاوت در برگزاری جشنواره های تخصصی فیلم خواهد بود.


تا امروز چند فیلم در جشنواره ثبت نام کردند و قرار است چند فیلم در این جشنواره به رقابت بپردازند؟

مهلت ارسال آثار امروز به پایان رسید و در مجموع ۲۷۰۰ فیلم از ۱۲۶ کشور به دبیرخانه ی جشنواره ارسال شد، همچنین تا پایان ماه جولای میلادی(تیرماه) فیلمهای رسیده به بخش مسابقه و اکران از طریق وب سایت رسمی جشنواره اعلام خواهد شد.

 

بنابراین گزارش، اولین دوره جشنواره فیلمهای آسا پیش از این در ایران و سوییس، با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دفتر فعالیت های انسان دوستانه ی سازمان ملل متحد، دفتر عمران ملل متحد و صلیب سرخ جهانی برگزار شده بود.
برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت جشنواره www.asafest.com مراجعه فرمایید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 89934 و در روز سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۱۶:۲۶
2024 copyright.