گفت و گو با پژمان بازغی/ با کودک شو از اجرا خداحافظی خواهم کرد

 

 

فاطمه عودباشی در جام جم نوشت :

در سال های اخیر شاهد ورود بازیگرانی بودیم که لباس اجرا تن کردند و جلوی دوربین تلویزیون ظاهر شدند که البته هرکدام از آنها بنا به دلایلی ،موضوع یا ساختار برنامه نظر آنها را جلب و این عرصه را تجربه کردند. در این باره می توان به هنرمندانی همچون مهران مدیری، رامبد جوان، کامبیز دیرباز، سروش صحت، کامران تفتی و امیرحسین صدیق اشاره کرد.
در واقع هر یک از این هنرمندان با توجه به دغدغه هایشان اجرای برنامه ای را پذیرفتند و پژمان بازغی هم یکی از هنرمندانی است که با توجه به علاقه اش به خانواده، اجرای برنامه کودک شو را پذیرفت و همین دغدغه باعث شده او بعد از دو سال، همچنان اجرای این برنامه را با روحیه و انرژی مضاعف ادامه بدهد.البته او در این سال ها پیشنهاد اجرای برنامه های متفاوتی داشته، اما نپذیرفته؛ زیرا مقوله برنامه کودک شو برایش تفاوت زیادی داشته است، حتی به گفته خودش اگر بخواهد از دنیای اجرا خداحافظی کند، علاقه مند است این اتفاق با برنامه کودک شو برایش بیفتد.
البته بازغی کارنامه رنگارنگی هم در سینما و تلویزیون دارد و نقش های متفاوتی را از آن خود کرده است. این هنرمند تا امروز لباس کاراکترهای متفاوت را از روحانیت گرفته تا رزمنده و… تن کرده و مخاطبان نقش های زیبای او را به یاد دارند. البته تعداد نقش های ماندگار او کم نیست و یکی از آنها در فیلم سینمایی «دوئل» رقم خورد که در نقش قهرمان قصه به نام زینال ظاهر شد. به بهانه فینال فصل دوم برنامه کودک شو با بازغی گپ صمیمانه ای زدیم که می خوانید.
آقای بازغی! شما دو سال است درگیر اجرای برنامه کودک شو هستید و تقریباً هر روز با خانواده های متفاوتی در این برنامه روبه رو می شوید. فکر می کنید چه عاملی به شما انگیزه داده تا با انرژی این برنامه را اجرا کنید؟
موفقیت برنامه، سهم عمده ای در تداوم اجرای من در کودک شو داشته است. خوشبختانه تا امروز خانواده ها ارتباط خیلی خوبی با برنامه برقرار کرده اند که همین حس و انرژی خوبی به من داده است. آنچه انگیزه ام را تقویت کرده، اقبال مخاطبان است و این که دست اندرکاران برنامه تلاش دارند با اتفاقات نو در این برنامه آن را پویاتر کنند تا مورد توجه مردم قرار بگیرد.
وقتی اجرای برنامه کودک شو به من پیشنهاد شد، ساختار و موضوع آن را بررسی کردم و بعد از صحبت با تهیه کنندگان، اجرا را پذیرفتم، زیرا از ابتدا قرارمان اجرای یک برنامه متفاوت بود؛ برنامه ای که ویژگی های خاص خودش را داشته باشد تا برای مخاطبان هم دیدنی بوده و نظر آنها را جلب کند. این برنامه برای مردم است و شرکت کنندگان آن مردم هستند و همین مساله کار را برایم جذاب تر کرده است. به همین دلیل توجه و استقبال مردم از تماشای برنامه کودک شو برایم دوست داشتنی است.

پس بازخوردهای خوب مردمی تاثیر زیادی در انگیزه شما داشته است؟
بله. مردم خیلی برنامه را دوست دارند.

البته در این برنامه فقط بچه هایی می توانند شرکت کنند که سالم باشند. بچه های معلول نمی توانند. شما چه نظری دارید؟
برنامه با وجود بازخوردهای خوب مردمی نقص هایی هم دارد که مسلماً با هزینه بیشتر می توان آن را بر طرف کرد، زیرا در حال حاضر بودجه محدود است. با توجه به این که مردم برنامه را دوست دارند، امیدوارم روز به روز پویاتر از قبل باشد.یکی از ایرادها هم مربوط به این می شود که خانواده هایی علاقه مند به شرکت هستند که همسران شان را از دست داده اند یا بچه معلول دارند.

اما فضایی در این باره تدارک دیده نشده است؟
بله. فعلا به دلیل مسائل بودجه فضایی دیده نشده است. اما ساختار برنامه به گونه ای است که می توان تغییرات را در آن اعمال کرد. ان شاءا… با قرار دادن بودجه این اتفاق هم در آینده بیفتد تا بچه های مختلف بتوانند در این برنامه شرکت کنند.

مسلماً بازیگری به اجرای شما در این برنامه کمک زیادی کرده، اما غیر از این شما خودتان هم پدر هستید، حس پدرانه شما چقدر در اجرای این برنامه سهم داشته است؟
طبیعی است حس پدرانه من در اجرایم تاثیرگذار بوده است. راستش همه بچه هایی که در این برنامه شرکت می کنند را مثل بچه خودم می بینم و نسبت به خانواده ای احساسی ویژه ندارم و دلم می خواهد همه موفق شوند و امتیاز بالا هم کسب کنند.

دختر و پسر هم برایتان فرق ندارد؟
نه، چه فرقی بین دختر و پسر هست. همه بچه ها پاک و معصوم هستند و من هم تلاش کرده ام یک اجرای صمیمانه در برنامه داشته باشم و همین برایم اهمیت دارد که خانواده ها ارتباط خوبی با برنامه برقرار کرده اند.

دوست داشتید شرایطی هم فراهم می شد تا همراه با همسر و فرزند خودتان در برنامه شرکت می کردید؟
دخترم نفس ۱۱ ساله است و دلم نمی خواهد نظم برنامه را به هم بزنم تا خانواده ام در برنامه شرکت کنند. چون شرکت کنندگان برنامه تا پنج سال هستند.

پیش آمده دخترتان هم به استودیو بیاورید تا از نزدیک اجرای شما را ببیند؟
بله، چند بار دخترم را آورده ام و برنامه کودک شو را دوست داشته و پیگیر است.

قصد دارید اجرای فصل سوم را هم به عهده داشته باشید؟
بله، اگر به توافق برسیم، حتماً با کمال میل انجام می دهم.

در سال های اخیر بازیگران خیلی وارد عرصه اجرا شده اند، آیا شما هم علاقه مند هستید باز هم در این عرصه تجربه یک اجرای متفاوت را داشته باشید؟
قبل از اجرای برنامه کودک شو و بعد از آن، من پیشنهادهای زیادی برای اجرای برنامه های متفاوت در شبکه های مختلف داشتم، اما من مجری نیستم که برنامه اجرا کنم. بازیگری را بیشتر دوست دارم، چون خاستگاه من بازیگری است. آنچه باعث شده برنامه کودک شو را اجرا کنم، دغدغه ذهنی ام به مقوله خانواده بود. با وجود داشتن پیشنهادهای مختلف در اجرا، ترجیح می دهم بازیگری کنم.

اگر دوباره برنامه ای برای اجرا به شما پیشنهاد شود که فضای آن متفاوت باشد، نمی پذیرید؟
نه، چون ترجیح من بازیگری است. تجربه کودک شو هم برایم فرق می کرد. به دلیل علاقه ام به ساختار و جایگاه خانواده که برایم جذاب بود، اجرای آن را پذیرفتم. حتی دلم می خواهد با کودک شو از اجرا خداحافظی کنم. همان طور که تاکید کردم پیشنهادهای زیادی دارم، اما کودک شو آخرین اجرای من
خواهد بود.

به نظرتان اجرا باعث تداخل در کار بازیگری تان می شود؟
نه، چون مجری نیستم نمی خواهم این مسیر را ادامه بدهم و بازیگری را دوست دارم.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 93619 و در روز شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۰۸:۴۱
2024 copyright.