یک تجربه تازه برای کلود للوش/ فیلمبرداری «فضیلت غیرقابل تحمل» با موبایل آیفون

سینماسینما، محمد حقیقت – فیلم جدید کلود للوش به صورت کامل با موبایل آیفون ۱۰ فیلمبرداری می شود.

به گزارش سینماسینما، کلودللوش فیلمساز مشهور فرانسوی در حاشیه جشنواره لومیر که در شهر لیون فرانسه برپاست و آخرین روزهای برگزاری را سپری می‌کند، در گفت و گو با روزنامه ای اعلام کرد که فیلم آینده خود را به نام «فضیلت غیرقابل تحمل» به صورت کامل با موبایل فیلمبرداری خواهد کرد. او همچنین گفت که بخشی از آخرین کارش که به تازگی تمام کرده «یک مرد، یک زن» را نیز به همین شیوه فیلمبرداری کرده است.

به گفته للوش ایده «فضیلت غیرقابل تحمل»، زمانی در ذهن او شکل گرفت که در ماه ژانویه گذشته به یادداشت های پنجال سال گذشته اش نگاهی کرد. او می خواهد از چیزهای ناخوشایندی که در این سال ها برایش پیش آمده سخن بگوید. او در هشتاد سالگی تکنولوژی سنگین را به کناری می گذارد تا سبکبال، و بدون دغدغه آنچه را می خواهد تبدیل به فیلم کند.

او همچنین در این گفت و گو اعلام کرد که طی تمامی سال های کار حرفه اش پشت دوربین با وسایل سنگین کارمی کرده و حالا به نظرش این موبایل های پیش رفته واقعا معجزه می کنند و تصاویر فوق العاده ای ارائه می دهند . سناریو، بازیگران و غیره مقابل این چنین دوربین هایی به یک سبکبالی می رسند و عواطف و احساسات را بهتر و با خلوص بیشتری ثبت می کنند.

او در این گفت و گو تاکید کرد: «امروزه بیش از هر زمانی از کارکردن لذت می برم. در همین فیلم قبلی با شرکت انوک امه و ژان لویی ترنتینیان، صحنه های خیلی خودمانی حتی خصوصی بین انها را با همین دوربین ایفون گرفتم و خیلی راضی ام . طبیعتا وقتی با دوربین هفتاد میلیمتری کارمی کنید از نظر تصویری فوق العاده است اما برای جستجوی احساسات مجبور هستید دوربین را با فاصله از بازیگران قرار دهید و دستور کات دهید و دوباره فیلمبرداری کنید که باعث می شود حس بازیگر کشته شود و مدتی طول می کشد تا دوباره آن را به دست آورد و این بار البته ممکن است به شکل کاملا مصنوعی باشد، اما با یک دوربین کوچک آیفون موبایل راحت تر لحظات زندگی را شکار می کنید.

در فیلم «فضیلت غیرقابل تحمل» الزا زیبرستاین و اری ابیتان بازی می کنند. این فیلم قراراست در سال ۲۰۱۹ بر پرده بیاید.

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 98510 و در روز شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۲۰:۲۷
2024 copyright.