«یک کیلو بال مگس» در راه جشنواره‌ی ملل اتریش

فیلم مستند «یک کیلو بال مگس» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی «رضا سبحانی» در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره ملل اتریش روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماسینما، چهل و ششمین دوره جشنواره ملل اتریش از ۲۸ اردیبهشت تا ۳ خردادماه در روستای لنزینگ این کشور برگزار می‌شود و مستند «یک کیلو بال مگس» به کارگردانی رضا سبحانی، در کنار حدود ۱۰۰ فیلم کوتاه دیگر از کشورهای مختلف جهان، در این جشنواره قدیمی اروپایی به نمایش درمی‌آید.

این فیلم مستند ضمن بررسی مهریه از منظر تاریخی و اجتماعی، به چالش‌هایی که برخی خانواده‌ها با آن دست به گریبان هستند، می‌پردازد و نوع دیگری از مهریه‌های غیرمتعارف و دلایل و انگیزه‌های چنین خواسته‌هایی که در میان برخی زوج‌های ایرانی طرفدار هم پیدا کرده را به تصویر می‌کشد.

پژوهشگر، کارگردان و تهیه‌کننده‌ی مستند ۳۰ دقیقه‌ای «یک کیلو بال مگس» رضا سبحانی است. آریا آزادروش (تصویربردار)، عباس کریمی (صدابردار)، گیسو آزادروش (صداگذار)، آرش اسحاقی (تدوینگر)، حسن نوری (مدیر تولید) و جاوید سبحانی (دستیار کارگردان و عکاس) نیز از دیگر عوامل تولید این اثر مستند هستند که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه شده است.

 

ثبت شده در سایت پایگاه خبری تحلیلی سینما سینما کد خبر 86432 و در روز دوشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۵۷:۴۷
2024 copyright.