تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۱۱:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 37451

آس و پاسروز سه‌شنبه اکران چهار فیلم «خشکسالی و دروغ»، «آس و پاس»، «سیانور» و «نیمه شب اتفاق افتاد» در سینماهای تهران به پایان رسید. طبق اعلام پخش کنندگان این فیلم‌ها آخرین آمار از میزان فروش آنها می‌دهد، «آس و پاس» آرش معیریان، از سه فیلم دیگر به فروش بیشتری در گیشه سینماهای تهران و شهرستان رسیده است.

به گزارش سینماسینما، دوشنبه هفته جاری، سخنگوی شورای صنفی نمایش اعلام کرد که با آغاز اکران فیلم‌های «چهار اصفهانی در بغداد» و «ما همه گناهکاریم» از امروز، چهار فیلم «خشکسالی و دروغ»، «آس و پاس»، «سیانور» و «نیمه شب اتفاق افتاد» به اکران خود در سینماهای تهران خاتمه خواهند داد. اما این چهار فیلم در نهایت به چه میزان توانستند در سینماهای تهران و شهرستان فروش کنند؟

خشکسالی و دروغ

محمدرضا گلزار که بعد از اکران فیلم «تو و من» در سال ۹۱ دیگر فیلمی با بازی او در سینماهای کشور به نمایش درنیامد، بعد از چندین سال غیبت با فیلم «خشکسالی و دروغ» پدرام علیزاده به سینما بازگشت. البته پیش از «خشکسالی و دروغ»، گلزار در فیلم‌های «دلم می‌خواد» بهمن فرمان آرا و «مادر قلب اتمی» علی احمدزاده به ایفای نقش پرداخت، اما این دو فیلم بنا به دلایل مختلف تاکنون نتوانستند در سینماهای کشور به نمایش درآیند. یکی از مهم‌ترین نکات فیلم «خشکسالی و دروغ» به تحریم این فیلم از سوی حوزه هنری باز می‌گردد که باعث شد این فیلم نتواند در بسیاری از شهرستان‌ها به نمایش درآیند. «خشکسالی و دروغ» در ابتدا با استقبال بسیار موفقی از سوی مخاطبان مواجه شد و در بیست روز ابتدایی اکران خود به فروش موفقی دست یافت.

دومین ساخته علیزاده که به دلیل تحریم حوزه هنری، دو هفته بیشتر از سایر فیلم‌های سینمایی به نمایش درآمد، در نهایت توانست یک میلیارد و ۸۲۴ میلیون تومان در تهران و ۹۹۵ میلیون تومان در سینماهای شهرستان درآمد کسب کرد تا جمع فروش این فیلم در سینماهای کشور به رقم دو میلیارد ۸۱۹ میلیون تومان برسد.

نیمه شب اتفاق افتاد

«نیمه شب اتفاق افتاد» دومین فیلم سینمایی تینا پاکروان است که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد. در این فیلم حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی و و شقایق فراهانی به ایفای نقش پرداختند. «نیمه شب اتفاق افتاد» از ۲۸ مهرماه در سینماهای کشور به نمایش درآمد این فیلم در نهایت توانست یک میلیارد و ۱۶۵ میلیون تومان در تهران و ۵۱۰ میلیون تومان در سینماهای شهرستان درآمد کسب کند تا فروش کل این فیلم به رقم یک میلیارد و ۶۷۵ میلیون تومان برسد.

سیانور

فیلم سینمایی «سیانور» به کارگردانی بهروز شعیبی که برای اولین بار در سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد از ۲۸ مهرماه در سینماهای کشور اکران شد. در این فیلم مهدی هاشمی، بابک حمیدیان، هانیه توسلی، بهنوش طباطبایی،حامد کمیلی، پدرام شریفی، فرزین صابونی، آتیلا پسیانی و بهروز شعیبی به ایفای نقش پرداختند. این فیلم سینمایی بعد از گذشت ده هفته از آغاز اکران خود در نهایت توانست ۲ میلیارد و ۸۴۰ میلیون تومان در سینماهای کشور فروش کند و ۱۷۷ میلیون تومان هم در سینماهای سیار درآمد کسب کرد.

آس و پاس

از فیلم «آس و پاس» می‌توان با عنوان شگفتی ساز اکران پاییز یاد کرد زیرا کمتر کسی فکر می کرد که جدیدترین ساخته آرش معیریان بتواند در گیشه به فروش بالایی دست یابد. اما در حالی که این فیلم در هفته‌های ابتدایی خود، سینماهای وابسته به حوزه هنری را در اختیار نداشت، به فروش قابل قبولی در روزهای آخر هفته دست می‌یافت و نشان می‌داد مردم همچنان از این نوع ژانر استقبال می‌کنند.

اما بعد از پایان ماه صفر و اختصاص سینماهای حوزه هنری به «آس و پاس»، این فیلم توانست روند صعودی فروش خود در گیشه را تندتر کند،‌ به طوری که در پایان برخی هفته‌ها بعد از فیلم «فروشنده » اصغر فرهادی، دومین رتبه فیلم‌های پرفروش آخر را به خود اختصاص می‌داد.

این فیلم در پایان اکران ده هفته‌ای خود در سینماهای تهران توانست یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان فروش کند. اما این فیلم در سینماهای شهرستان به فروش بیشتری نسبت به تهران رسید و تا کنون دو میلیارد و ۵۰ میلیون تومان هم در این سینماها فروش کرده است که نشان از فروش کلی سه میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومانی «آس و پاس» تا این لحظه دارد.

بر خلاف سایر فیلم‌هایی که اکران‌شان از امروز به پایان رسیده است، «آس و پاس» همچنان در بسیاری از سینماهای شهرستان به نمایش در می‌آید که نشان می‌دهد سینماداران شهرستانی همچنان به فروش این فیلم امید دارند. «آس و پاس» با توجه به تعداد سالن‌هایی که در شهرستان‌ها در اختیار دارد، به احتمال زیاد تا پایان هفته آینده از مرز ۴ میلیارد تومان هم عبور خواهد کرد.

این چهار فیلم سینمایی در حالی اکرانشان در سینماهای تهران به پایان رسیده است، که همچنان در پردیس کوروش به نمایش در می‌آیند و علاقمندان تهرانی می‌توانند این فیلم‌ها را در این پردیس سینمایی تماشا کنند.

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها