تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۰۳ - ۱۳:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 36583

 

%d9%81%d8%b1%d8%b5%d8%aaصادق زیباکلام درباره حواشی اخیر برنامه مهران مدیری یادداشتی در روزنامه تماشاگران منتشر کرده است .

به گزارش سینما سینما ،بخشهای مهم این یادداشت به شرح زیر است :

❎این روزها با حرف‌های آقای مهران مدیری جنجالی در فضای مجازی به پا شد، اما من فکر می‌کنم اصلاح‌طلب‌ها نباید خیلی به ایشان بها بدهند؛ این درست که آقای مهران مدیری کمدین و طنزپرداز است، ولی فکر نمی‌کنم کسی ایشان را از نظر سیاسی و جهت‌گیری‌هایش در این باره جدی بگیرد. نکته دیگر اینکه موضعی که ایشان درباره تیم مذاکره‌کننده گرفته و توهینی که به آقای ظریف کرده، خیلی تأسف‌برانگیز است. باید برویم و مستقیم از ایشان بپرسیم که شما خودت چقدر جسارت و جرات سیاسی داری؟ یا اینکه شهامت سیاسی داری که به پاسبان سر کوچه‌ات دیر سلام کنی؟ این‌قدر جسارت و شهامت سیاسی داری که یک هزارم آنچه را که به ظریف گفتی بتوانی به یک اصولگرای دسته سوم، چهارم، پنجم بگویی؟ آن‌قدر جسارت و شهامت سیاسی داری که بتوانی به پیش‌نماز محله‌ات دیر سلام کنی؟
❎ همه ما پاسخ آقای مدیری به این پرسش‌ها را می‌دانیم. همه می‌دانیم که جسارت و شهامت ایشان در چه حد و اندازه‌ای است. همه می‌دانیم که ایشان جرات نمی‌کند به پاسبان سر کوچه یا پیش‌نماز محله‌اش دیر سلام کند. همه می‌دانیم که ایشان جرات نمی‌کند به یک اصولگرای دسته سوم، چهارم، یا حتی دسته پنجم کوچک‌ترین اسائه ادبی کند. ولی اینکه ایشان به خودش اجازه می‌دهد به دکتر محمدجواد ظریف این‌گونه اهانت کند، نشان می‌دهد که چقدر آدم فرصت‌طلبی است. چقدر نان به نرخ روز خور است و چقدر دارد سرمایه‌گذاری سیاسی می‌کند.
❎ ایشان فکر می‌کند مردم نمی‌فهمند. در حالی که مردم خوب می‌فهمند ایشان دارد چه می‌کند. اتفاقاً آقای مهران مدیری هیچ حب و بغضی نسبت به آقای ظریف ندارد. شاید ته دلش از اینکه ظریف را خراب می‌کند خودش هم ناراحت باشد، ولی چرا این کار را می‌کند؟ پاسخش خیلی ساده است. آقای مهران مدیری نان به اصولگرایان و اصحاب قدرت قرض می‌دهد که ببینید من چطور به برجام توهین می‌کنم و چطور با شما هم‌نوایی می‌کنم و برجام را نفی می‌کنم، پس هوای من را داشته باشید! اگر هم چیزی از دهنم در رفت و طنزی را در برنامه‌ام گفتم خیلی علیه ما نشورید و اجازه دهید ما همچنان در تلویزیون باقی بمانیم. ما مخلص شما هم هستیم. بعضی وقت‌ها چیزهایی برای بازارگرمی می‌گوییم. خلاصه اینکه ایشان در حقیقت یک‌جور سرمایه گذاری سیاسی و متأسفانه خوش‌رقصی می‌کند. لغتی که نمی‌خواهم به کار ببرم، ولی چاره‌ای ندارم. آقای مدیری برای اصحاب قدرت و اصولگرایان خوش‌رقصی می‌کند که خیلی عرصه را به او تنگ نکنند و
او را خودی بگیرند.
❎ در مورد اینکه آقای مهران مدیری روی خط یک برنامه تلویزیونی آمد و حرف خودش را توجیه کرد و گفت منظورش آقای ظریف و تیم مذاکره‌کننده نبوده هم باید بگویم، ایشان هنوز فکر می‌کند در فضای مجازی، بین جوانان و بین اقشار تحصیلکرده محبوبیت زیادی دارد. برای همین هم اتفاقی که در فضای مجازی افتاد باعث شد آقای مهران مدیری که آدم زرنگ و تیزی هم هست، متوجه شود چه گاف بزرگی داده. می‌توان گفت آقای مدیری اصلاً توقع برخوردی که در فضای مجازی و از کاربران فضای مجازی دید نداشت. بنابراین این مسئله موجب شد در اولین فرصت درصدد توجیه کارش بربیاید، اما باید گفت کمی برای عقب‌نشینی‌هایی که ایشان این روزها می‌کند و می‌خواهد یک جورهایی قضیه را توجیه کند، دیر است و تمام این حرف‌ها چیزی را تغییر نمی‌دهد.

✅ متن کامل این مصاحبه را مطالعه کنید؛ شماره ١٣٢تماشاگران

لینک کوتاه

نظرات شما

  1. محمد
    ۷, دی, ۱۳۹۵ ۶:۱۰ ق٫ظ

    سلام ، از نظر من بعید میدانم زیبا کلام خودش هم متوجه شده باشد چه گفته از طرفی مهران مدیری را طنز پرداز میداند و از طرفی ، از درون مهران مدیری غیب گویی میکند ، اتفاقا روی صحبت مهران مدیری با ان مدیر نماها یی است که صندلی ها و پست های مهم را بخاطر امتیاز ، یا رانت فک و فامیل ، غصب کرده و حتی مدرک تحصیلی انها اگر هم قلابی نباشد ، تجربه کار و هوش مدیریت ندارند ، و با ورود خود به یک سیستم انرا نابود میکنند ، و تقصیر ها را گردن کارمند باز نشسته می اندازند ، که او پرونده ها را مفقود کرده ، نه اقای زیبا کلام ، ژست سیاسی و روشنفکری ، را هر کسی میتواند بگیرد ، اما وقتی در زندگی مردم اتفاقی نیفتاده که به دولت افتخار کنند ، و مردم جز گرانی و سواستفاده ، ادارات و وزارت خانه ها سر قبوض ، برق و گاز و …و همین طور گرانتر شدن برنج و ، گوشت ، و… حق دارند برجام را بی فایده بدانند ، ما ایرانی ها ، مثلی داریم که میگوید یا رومی باش یا زنگ ، یعنی یا بجنگ ، یا درست زندگی کن ، شما کوتاه امدن ، و تعظیم کردن به حکومت کشورت را ننگ میدانی ، و امریکایی شدن را افتخار ، بر عکس ، ما که با حقوق ناچیز چهل سال است تحمل بی کفایتی ، اکثر مدیران و حتی فساد انها را کردیم ، حاضزیم بجنگیم ، اما لقمه ، از دست ، کافر نگیریم ، کسی که هموطنان ما را در هواپیمای ، ایر باس ، قتل و عام کرد ، مدیری نبود ، امریکا بود ، همان جنایتکاری که ، شما قدم روی پرچم کشورش را ننگ میدانی ، حال بفرما شما خوش رقصی میکنی ، یا مدیری ؟

  2. ناشناس
    ۱۰, دی, ۱۳۹۵ ۳:۱۳ ب٫ظ

    آقای زیباکلام خیلی به خودت فشارآوردی و زور زدی تا سخن پراکندی

  3. ناشناس
    ۱۱, فروردین, ۱۳۹۶ ۱:۲۲ ب٫ظ

    مهران مدیری فقط با اشاعه هزل به جای طنز توانسته به ثروت هنگفتی که از حاتم بخشی صدا و سیما ناشی می شود و از جیب من و تو کاسته می شود دست یابد.

  4. مژگان
    ۸, خرداد, ۱۳۹۶ ۴:۰۰ ب٫ظ

    سلام.جناب مدیرى در مدت فعالیتشون صداقتشون رو به ملت ایران ثابت کردند.کسى که تشخیص یک انتقاد ساده رو نمیده توقعى ازش نیست.دکتر زیبا کلام لطفا کسى که متهم نکنید.

  5. طلبه و دانشجو ریاضی
    ۲۲, آبان, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۶ ق٫ظ

    البته خودم علاقه زیادی به هنر و شعر و… دارم اما معتقدم اصلاح طلبان بی سوادان بودن که با واسطه شاهزاده های داخلی به ثروت رسیدن، مهران مدیری از اون دست هنرمندانی هست که دارد صف هنر خودش را با این جیره خوارهای انگلیسی جدا می کند
    باید به کاذب زشت کلام گفت که مهران می تونه انگلیس دوست نباشه مگه عیبه؟
    روشنفکران بیشتر شاعر هستند یا چیزی شبیه این که کشور رو با بی سوادیشان از عرصه تکنولوژی و هنر واقعی خالی کردند .
    بیشتر به درد کانون نویسندگی می خورند برای کشیدن پیپ و سیگارشون

  6. طلبه و دانشجو ریاضی
    ۲۲, آبان, ۱۳۹۶ ۱۱:۵۹ ق٫ظ

    کاش این روشنفکران ما مثل کشور های پیشرفته دنیا به جای شعر و شاعری که ما خیلی ایرانی ها بهش افتخار می کنیم ریاضی و علوم ارتباطات طبیعی و واقعی می خواندند تا الان بحثمان سر منشا تاریکی جهان یا ابر رایانه های محاسباتی بود نه تفسیر مولوی و حافظ مهندس بازرگان و سروش ( ملا حسین قلی )

نظر شما


آخرین ها