تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۶:۲۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 339

فیلم ابرقهرمانی “انت-من” با ۵۸ میلیون دلار بر صدر جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا تکیه زد تا برای دوازدهمین بار پیاپی فیلمی از مارول در اولین آخر هفته اکران صدرنشین شود.

کارشناسان فروش تا پیش از اکران فیلم اکشن و علمی تخیلی “انت-من” (مرد مورچه‌ای/ Ant-Man) تازه‌ترین فیلم شرکت مارول استودیوز پیش‌بینی کرده بودند این فیلم در سه روز اول اکران حدود ۶۵ میلیون دلار بفروشد که اگر این اتفاق می‌افتاد تقریباً برابر با فروش افتتاحیه “کاپیتان آمریکا: اولین انتقامجو” و “تور” دیگر فیلم‌های مارول در ۲۰۱۱ می‌شد.

هرچند شرکت دیزنی که “انت-من” را روانه سینماها کرده است شنبه غروب بعد از شنیدن اخبار وضعیت بد آب و هوایی در بخش‌هایی از ایالت مرکزی آمریکا و بارندگی در کالیفرنیای جنوبی که احتمالاً روی فروش فیلم‌ها تأثیر گذاشت، برآورد خود از فروش افتتاحیه این فیلم را تنظیم کرد.

۵۸ میلیون دلار فروش افتتاحیه “انت-من” به کارگردانی پیتن رید تقریباً برابر با فروش افتتاحیه “هالک شکست‌ناپذیر” مارول است که در ۲۰۰۸ با ۵۵ میلیون دلار کار خود را در ایالات متحده و کانادا شروع کرد. آن فیلم در نهایت در بازار داخلی ۱۳۴٫۸ میلیون دلار و در دنیا ۲۳۶٫۴ میلیون دلار به دست آورد.

“انت-من” که گفته می‌شود با هزینه‌ای حدود ۱۳۰ میلیون دلار ساخته‌ شده است، درباره یکی از ابرقهرمانان کمتر شناخته‌شده مارول است. پل راد در این فیلم نقش انت-من را بازی می‌کند، یک سارق حرفه‌ای که نام اصلی او اسکات لنگ است. لنگ قابلیتی شگفت‌انگیز پیدا می‌کند. او می‌تواند ابعاد خود را کوچک اما قدرتش را بیشتر کند. اکنون لنگ با داشتن این توانایی باید با قهرمان درون خود روبرو شود و به مربی‌اش دکتر هنک پیم (با بازی مایکل داگلاس) کمک کند. آن‌ها باید از راز لباس انت-من در برابر تهدیدها محافظت کنند و با یک سرقت بزرگ دنیا را نجات بدهند.

ایوانجلین لیلی، بابی کاناویل، مایکل پنا، مارتین داناوان، وود هریس، جان اسلاتری، گرگ ترکینگتن، ابی رایدر فورتسن از دیگر بازیگران «انت-من» هستند. فیلمنامه را ادگار رایت، اندرو بارر، گابریل فراری و آدام مکی نوشته‌اند.

انت-من یکی از اولین ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشارات مارول و یکی از مؤسسان گروه “انتقامجویان” است. این شخصیت اولین بار سال ۱۹۶۲ در یکی از قصه‌های مصور مارول معرفی شد. انت-من در اولین قصه‌ها پرسونای دکتر هنک پیم است که دانشمندی فوق‌العاده است. پین ماده‌ای اختراع کرده که می‌تواند اندازه‌اش را تغییر بدهد تا با حشرات ارتباط برقرار کرده و آن‌ها را کنترل کند. شخصیت اسکات لنگ که یک سارق اصلاح‌شده است در اواخر دهه ۱۹۷۰ وارد مجموعه قصه‌های مصور “انت-من” شد.

Ant-Man
سینماروها در وبسایت سینمااسکور به “انت-من” درجه A داده‌اند. این فیلم در سطح بین‌المللی نیز در ۲۷ بازار ۵۶ میلیون دلار فروخت و مجموع فروش جهانی خود را در اولین آخر هفته اکران به ۱۱۴ میلیون دلار رساند.

در همین حال، شرکت یونیورسال پیکچرز در تعطیلات آخر هفته سه فیلم خود را در فهرست پنج فیلم پرفروش آمریکای شمالی دید. یونیورسال برای اولین بار از سال ۲۰۰۳ به چنین موفقیتی دست پیدا می‌کند.

فیلم انیمیشن “مینیون‌ها” (Minions) تولید ایلومینیشن اینترتینمنت و یونیورسال در دومین هفته اکران با ۵۷ درصد کاهش ۵۰٫۲ میلیون دلار دیگر فروخت و ضمن اینکه در رده دوم جدول قرار گرفت، مجموع فروش داخلی خود را به ۲۱۶٫۷ میلیون دلار رساند.

داستان “مینیون‌ها” به‌نوعی پیش‌درآمد فیلم‌های انیمیشن “من نفرت‌انگیز” است و نشان می‌دهد که آن‌ها از کجا آمده‌اند. مینیون‌ها در گردهمایی ویلن-کان در فلوریدا شرکت می‌کنند و آنجا تحت کنترل یک ارباب جدید قرار می‌گیرند که نامش اسکارلت اوورکیل (با صدای ساندرا بولاک) است. او قصد دارد با کمک همسر مخترعش هرب (جان هام) کنترل انگلستان را به دست بگیرد. به زودی گروه راهی لندن می‌شود و… “مینیون‌ها” را پی‌یر کوفن با همکاری کایل بالدا کارگردانی کرده‌ است.

کمدی درجه R “افتضاح” (Trainwreck) به کارگردانی جاد آپاتو در اولین هفته اکران بیش از انتظار ظاهر شد و با ۳۰٫۲ میلیون دلار در رده سوم جدول قرار گرفت. این فیلم با هزینه‌ای حدود ۳۵ میلیون دلار ساخته شده است. امی شومر در “افتضاح” نقش یک خبرنگار ورزشی را بازی می‌کند که با پزشک یک تیم ورزشی (بیل هیدر) رابطه عاطفی برقرار می‌کند. بری لارسن، جان سینا ستاره کشتی کج، ونسا بایر، ازرا میلر، دیو آتل، کالین کویین و لبرون جیمز سوپراستار ان‌بی‌ای از دیگر بازیگران این فیلم تولید یونیورسال هستند.

بسیاری از منتقدان و تماشاگران اولین حضور سینمایی شومر را تحسین کرده‌اند. سینماروها در سینمااسکور به فیلم درجه A- داده‌اند و ۸۵ درصد آرای منتقدان در وبسایت راتن تومیتوز مثبت بوده است.

انیمیشن “پشت رو” (Inside Out) تولید شرکت‌های پیکسار و دیزنی با ۱۱٫۶ میلیون دلار و “دنیای ژوراسیک” (Jurassic World) از یونیورسال با ۱۱٫۴ میلیون دلار به ترتیب در رده‌های چهارم و پنجم جدول قرار گرفتند.

در حوزه نمایش محدود، کمدی درام “مرد غیرمنطقی” (Irrational Man) به کارگردانی وودی آلن از روز جمعه در پنج سینما در ایالات متحده روی پرده رفت و در اولین آخر هفته اکران ۱۸۸٫۱ هزار دلار فروخت. متوسط فروش فیلم در هر سینما ۳۷٫۶۲۳ هزار دلار بود. این کم‌ترین فروش افتتاحیه فیلمی به کارگردانی وودی آلن در پنج سال اخیر است.

“مرد غیرمنطقی” را شرکت سونی پیکچرز کلسیکس روانه سینماها کرده است. واکین فینیکس، اما استون، پارکر پوسی، جیمی بلکلی و بن رزنفیلد در این فیلم بازی می‌کنند. «مرد غیرمنطقی» اولین بار در دنیا ماه مه پیش در بخش خارح از مسابقه شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد.

فینیکس در فیلم نقش ایب یک استاد فلسفه را بازی می‌کند که مردی بدبین و جان‌به‌لب‌رسیده است. او برای امتحان اصول اخلاقی نامعمول خود تصمیم می‌گیرد یک قاضی را به قتل برساند. نقشه قتل جان تازه‌ای به ایب می‌بخشد و باعث می‌شود او طعم تازه‌ای از زندگی را بچشد، اما اتفاقات به یک فاجعه بالقوه سرازیر می‌شود. استون نقش یک دانشجوی باهوش را بازی می‌کند که مجذوب ایب می‌شود. آلن تابستان سال گذشته «جادو در مهتاب» با بازی کالین فیرث و اما استون را روی پرده سینماها داشت که در دنیا ۳۲٫۳ میلیون دلار فروخت.

فیلم “آقای هلمز” (Mr. Holmes) به کارگردانی بیل کاندون کارگردان و فیلمنامه‌نویس آمریکایی نیز در ۳۶۳ سینما ۲٫۴ میلیون دلار فروخت و فیلم دهم شد. ایان مکلن در این فیلم نقش شرلوک هلمز سالخورده و بازنشسته را بازی می‌کند که زندگی خود را مرور می‌کند و با یک پرونده حل‌نشده درباره زنی زیبا دست و پنجه نرم می‌کند.

لورا لینی و هیرویوکی سانادا دیگر بازیگران این فیلم تولید مشترک آمریکا و بریتانیا هستند که اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش خارج از مسابقه شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت. کاندون کارگردان فیلم‌هایی چون “خدایان و هیولاها”، “کینزی”، “ماجرای دنباله‌دار گرگ و میش: سپیده‌دم – قسمت ۱ و ۲” و “رکن پنجم” است.

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات‌متحده و کانادا (۱۷ تا ۱۹ ژوئیه ۲۰۱۵)

رتبهعنوان فیلمفروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)تعداد سالنمتوسط فروش در هر سینما (دلار)مجموع فروش (میلیون دلار)بودجه (میلیون دلار)هفته اکران
۱“انت-من”۵۸۳۸۵۶۱۵٫۰۵۲۵۸۱۳۰۱
۲“مینیو‌ن‌ها”۵۰٫۲۴۳۱۱۱۱٫۶۴۵۲۱۶٫۷۲
۳“افتضاح”۳۰٫۲۳۱۵۸۹٫۵۶۳۳۰٫۲۱
۴“پشت رو”۱۱٫۶۳۲۶۳۳٫۵۷۳۳۰۶٫۳۵
۵“دنیای ژوراسیک”۱۱٫۴۳۱۱۷۳٫۶۵۷۶۱۱٫۱۶
۶“پیدایش نابودگر”۵٫۴۲۸۱۴۱٫۹۱۹۸۰٫۶۳
۷“مایک جادویی ایکس‌ایکس‌ال”۴٫۵۲۵۷۷۱٫۷۴۶۵۸٫۶۳
۸“چوبه دار”۴۲۷۲۰۱٫۴۷۲۱۸۲
۹“تد ۲”۲٫۷۱۵۸۲۱٫۷۰۷۷۷٫۴۴
۱۰“آقای هلمز”۲٫۴۳۶۳۶٫۸۵۷۲٫۴۱

لس آنجلس تایمز / ۱۹ ژوئیه

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها