تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۳ - ۲۳:۴۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103626

 

مجید مجیدی کارگردان نامدار ایرانی با بیان اینکه مسایل و موارد مشترک زیادی از نظر فرهنگی با چین داریم اظهار امیدواری کرد با ورود سینمای ایران به چین و بالعکس، زمینه شک لگیری راه ابریشم سینمایی بین دو کشور فراهم شود.

به گزارش سینماسینما ،مجیدی روز یکشنبه در آیین امضای توافق نامه همکاری با استودیو فیلم کودک چین و گروه همکاری های فیلمسازی چین در پکن افزود: ایران و چین از سالیان خیلی دور از طریق راه ابریشم قدیم، ارتباطات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی زیادی داشتند و اکنون نیز لازم است این روابط تقویت شود.
‘مجید مجیدی’ که این روزها مورد توجه مقامات و نهادهای سینمایی چین قرار گرفته است قرار است در سال های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۰ یک فیلم با محوریت کودک در چین بسازد.
تفاهم نامه ساخت این فیلم امروز یکشنبه با حضور مجیدی، عادل خانی سرپرست رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین و همچنین مقامات استودیو فیلم کودک چین و گروه همکاری های فیلم چین در پکن امضا شد.
مجیدی در این آیین با تشکر از استودیو سینمای کودک چین که این گام مهم را برای معرفی سینمای ایران در چین فراهم کرده است فعالیت این موسسه بزرگ فیلم سازی را به جهت برداشتن گام های مهم در حوزه سینمای کودک ستود.
به گفته وی تلاش مسئولین این موسسه هم از نظر ساخت تعداد فیلم برای کودکان و هم از نظر امکاناتی که تحت عنوان سینمای سیار روستایی فراهم کرده اند قابل ستایش است.
مجیدی تصریح کرد برای من غیرقابل تصور است که این انجمن توانسته است جمعیت ۶۰۰ میلیون نفری روستایی چین را از طریق سینمای سیار تحت پوشش قرار دهد و امیدواریم ما هم از این تجربه چین استفاده کنیم.
این کارگردان ایرانی افزود: ظرفیت بسیار بزرگی در حوزه سینما در چین وجود دارد که فعالیت ۶۰ هزار سالن سینما در این کشور، دستاورد بسیار بزرگی برای این هنر است.
او ادامه داد: برای ما جای بسی خوشحالی است که بخشی از این ظرفیت به سینمای ایران اختصاص پیدا کند.
به گفته وی به جای اینکه سینمای غرب و آمریکا بر سینمای ما سیطره پیدا کند این فرصت را مسئولین چین به درستی برای حضور سینمای ایران قایل هستند که بسیار قابل تقدیر است.
مجیدی اظهار امیدواری کرد با حضورش برای ساخت فیلم در سال آینده در چین، فرصت مناسبی برای تقویت روابط سینمایی دو کشور فراهم شود.
وی گفت: سینمای چین ظرفیت های بزرگی در حوزه سخت افزاری، تکنولوژی و جلوه های ویژه دارد که می توانیم ظرفت های فرهنگی را بین ایران و چین تلفیق کنیم.
به گفته وی شرق حرف های زیادی در حوزه سینما برای عرضه به جهان دارد و امیدواریم از طریق فیلم هایی که می سازیم بتوانیم عرصه های جهانی را به خود اختصاص دهیم.
پیش از ظهر امروز نیز در آیینی با حضور فیلمسازان و دانشجویان رشته های فیلمسازی دانشگاه تربیت مدرس چین دو فیلم ‘بچه های آسمان’ و ‘آواز گنجشک ها’ مجیدی، نمایش داده شد که با استقبال فیلمسازان چینی مواجه شد.

ایرنا

 

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها