تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۰۴ - ۱۸:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49986

سه بیگانهاکران نوروزی سینماها با تنوع مناسبی در ژانر همراه بود اما آثار طنز با استقبال بیشتری مواجه شدند.

به گزارش سینماسینما، فیلم‌های اکران نوروز معمولاً چند روز قبل از سال جدید نمایش خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز می‌کنند و با این احتساب تقریباً یک هفته‌ای از نمایش این آثار گذشته است.

با نگاهی اجمالی به فروش فیلم‌ها در هفته اول اکران نوروز می‌توان دریافت که استقبال از آثار طنز در صدر قرار دارد و فیلم‌های «ماجرای نیمروز»، «آباجان» و «یک روز بخصوص» در رده‌های بعدی استقبال مردمی قرار گرفته‎‌اند.

 

اُفت فروش

فیلم سینمایی طنز «خوب، بد، جلف» از ۲۷ بهمن ماه در سینماها اکران شد و مورد استقبال خوب مخاطبان قرار گرفت.

این فیلم که در ۱۶۰ سالن سینما در حال نمایش است، این هفته فروش ۳۹ میلیون و ۸۵۰ هزار تومانی را تجربه کرد تا در مجموع پنج هفته اکران، ۶ میلیارد تومان فروش داشته باشد.

در نخستین ساخته پیمان قاسم خانی، داستان شهرت پژمان جمشیدی فوتبالیست باشگاه پرسپولیس روایت می‌شود. تهیه‌کننده‌ای با بازی ویشکا آسایش قصد دارد کارگردانی یک فیلم پلیسی را به مانی حقیقی بسپارد و اصرار دارد از پژمان جمشیدی و سام درخشانی در فیلم استفاده کند. همین موضوع باعث می شود این دو نفر درگیر اتفاقاتی غیر منتظره، خارج از فیلم و سینما شوند.

 

بیشترین فروش هفته

«گشت ۲» به کارگردانی سعید سهیلی دیگر فیلم طنز اکران نوروز که در ۹۹ سالن سینما در حال نمایش است این هفته ۹۵۶ میلیون و ۹۵۳ هزار تومان فروش داشته است.

«گشت۲» که در امتداد فیلم سینمایی «گشت ارشاد» ساخته شده در مجموع یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم روایت عباس و حسن است که پس از پنج سال از زندان آزاد شده و سراغ عطا می روند. عطا در این مدت در کما بوده و به تازگی به هوش آمده و به زندگی عادی بازگشته. این سه رفیق دوباره با هم همراه شده، در پی کاری شرافتمندانه می گردند. اما پس از تلاش های بسیار، ناچار می شوند دوباره …

حمید فرخ نژاد، پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، بهاره افشاری و اسدالله یکتا بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

 

فروش متوسط

«سه بیگانه» سومین فیلم طنز اکران نوروز که دو هفته‌ای از نمایش آن می‌گذرد این هفته با فروش ۱۲۴ میلیون تومان اقبال چندانی در گیشه نداشت و در مجموع فروش ۳۹۹ میلیون و ۴۳۹ هزار تومان تجربه کرده است.

این فیلم به کارگردانی مهدی مظلومی داستان سه مأمور خارجی است که برای انجام عملیاتی با نقشه‌ای دقیق و از پیش تعیین شده وارد ایران می‌شوند اما از لحظه‌ ورود با موقعیت‌های ویژه‌ای روبرو می‌شوند که برنامه‌های آنان را برهم می‌ریزد.

امین حیایی، محمدرضا شریفی‌نیا، مجید صالحی، لیلا اوتادی، برزو ارجمند، سحر قریشی، حسین محب‌اهری، رابعه اسکویی، شیوا خسرو مهر، علی کاظمی، کیانوش گرامی و حمید لولایی بازیگران اصلی این اثر طنز سینمایی هستند.

 

فروش قابل پیش بینی

«ماجرای نیمروز» دومین ساخته بلند محمدحسین مهدویان که در جشنواره فیلم فجر سال گذشته چهار سیمرغ بلورین از جمله بهترین فیلم نگاه مردمی و بهترین فیلم را از آن خود کرد، با استقبال خوبی در گیشه همراه بوده است.

این فیلم در هفته جاری ۲۴۵ میلیون و ۳۵۳ هزار تومان فروش داشته و در مجموع توانسته فروش ۳۴۹ میلیون و ۳۹۰ هزار تومانی را تجربه کند.

«ماجرای نیمروز» یک تریلر پلیسی است که در بستر قصه به حوادث و وقایع سال ۱۳۶۰ می پردازد.

مهرداد صدیقیان، احمد مهرانفر، هادی حجازی فر، مهدی زمین پرداز، حسین مهری، محیا دهقانی، لیندا کیانی، امیراحمد قزوینی، امیرحسین هاشمی، جواد عزتی و مهدی پاکدل در این فیلم سینمایی بازی می کنند.

 

امیدوار به فروش بهتر

«آباجان» دیگر فیلم اکران نوروزی که نمایش خود را با ۲۹ سالن سینما و از چهارشنبه ۲۵ اسفند ماه آغاز کرد، این هفته ۵۳ میلیون تومان فروش داشته و در مجموع توانسته فروش ۶۸ میلیون و ۱۵۲ هزار تومان را تجربه کند.

جدیدترین ساخته سینمایی هاتف علیمردانی فیلمی در بستر دفاع مقدس است که روایت خانواده ای در دهه ۶۰ و شهر زنجان را روایت می کند.

هنرمندانی چون فاطمه معتمدآریا، سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، شبنم مقدمی، محمود نظرعلیان، فریبا متخصص، ماهان نصیری ندا و محمدرضا غفاری در این فیلم ایفای نقش می کنند.

 

کم فروش هفته

«یک روز بخصوص» دیگر فیلم اکران نوروز است که اقبال چندانی در گیشه نداشته و طی این هفته ۵۲ میلیون و ۸۰۲ هزار تومان فروش داشته است.

این فیلم درباره پسری به نام حامد است که باید برای عمل قلب خواهرش دست به انتخاب بزند، انتخابی که در آینده مسیرهای متفاوتی را پیش روی او قرار می‌دهد.

«یک روز بخصوص» به کارگردانی همایون اسعدیان است در مجموع نیز فروش ۶۶ میلیون تومانی داشته و با توجه به داستان تم تلخی که دارد پیش بینی می شد که برای اکران نوروزی مناسب نباشد.

در این فیلم مصطفی زمانی، فرهاد اصلانی، پریناز ایزدیار، محسن کیایی، شیرین آقاکاشی، شیرین یزدان‌بخش، افسانه کمالی، مجتبی پیرزاده، ایلیا نصرالهی حضور دارند.

 

فروش خوب انیمیشن ها

در این دوره از اکران نوروزی دو انیمیشن نیز در حال نمایش هستند که اولی یک رئال انیمیشن با عنوان «مبارک» ساخته محمدرضا نجفی امامی است.

این رئال انیمیشن این هفته ۵۱ میلیون فروش داشته و در مجموع توانسته یک میلیارد و ۱۲۶ میلیون تومان فروش کند.

انیمیشن دیگر با عنوان «نبرد خلیج فارس» ساخته فرهاد عظیما که تنها در ۲ سالن سینما در حال نمایش است این هفته ۱۳ میلیون تومان فروش داشته و در مجموع فروش ۷۶ میلیون را تجربه کرده است.

علاوه بر آثار اکران نوروز، اکنون فیلم‌هایی چون «هلن» ساخته علی‌اکبر ثقفی، «ماحی» به کارگردانی داود خیام، «افسونگر» ساخته حسین تبریزی، «جشن تولد» ساخته عباس لاجوردی همچنان در سینماهای محدود اکران خود را ادامه خواهند داد.

در بخش هنر و تجربه نیز فیلم‌هایی چون «هفت معکوس» ساخته مهدی خسروی، «مفت آباد» به کارگردانی پژمان تیمورتاش، «خماری» ساخته داریوش غذبانی، «هفت و پنج دقیقه» به کارگردانی محمدمهدی عسگرپور، «مات» ساخته صبا کاظمی، «نمی خواهم زنده بمانم» به کارگردانی علی یحیایی، «سینما نیمکت» ساخته محمد رحمانیان، «خانه» به کارگردانی خدایار قاقانی و… در حال اکران هستند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها