تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۸/۱۴ - ۱۶:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 71327

فیلم سینمایی “کوپال” هفته‌ آینده در بخش اصلی جشنواره‌ کلکته به نمایش درمی‌آید و پس از آن راهی دهلیِ نو می‌شود.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی “کوپال” که چندی پیش در بیستمین نمایش جهانی خود به عنوان یکی از آثار اصلی بیست و سومین جشنواره‌ فیلم کلکته انتخاب شده بود، این بار در جدیدترین حضور خارجی خود در بخش مسابقه‌ ششمین جشنواره‌ فیلم دهلی به نمایش درمی‌آید، تا باری دیگر در هندوستان شانس رقابت و دریافت جایزه‌ بهترین فیلم را داشته باشد.

امسال جشنواره‌ فیلم دهلی در بخش سینمای جهان خود (WORLD CINEMA) ۲۰ اثر سینمایی از کشورهای مختلف را به نمایش می‌گذارد که از این تعداد تنها ۱۰ فیلم در بخش مسابقه‌ بین‌الملل این رویداد با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

“کوپال” به کارگردانی کاظم ملایی به عنوان تنها نماینده‌ سینمای ایران در کنار آثاری از کشورهای آرژانتین، استرالیا، شیلی، بلژیک، آفریقای جنوبی، آذربایجان، ونزوئلا، مجارستان و کلمبیا در بخش رقابتی این فستیوال به نمایش درمی‌آید.

جشنواره‌ دهلی که از سال ۲۰۱۲ به مناسبت ۱۰۰ سالگی سینمای هندوستان افتتاح شده است، امسال در بخش‌های مختلفِ آثار سینمایی، فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن، ششمین سال برگزاری خود را جشن می‌گیرد. این جشنواره در بخش مسابقه‌ سینمای جهان، سه جایزه به بهترین فیلم سینمایی، بهترین کارگردان و بهترین بازیگر این بخش اهدا خواهد کرد.

“کوپال” اولین فیلم سینمایی کاظم ملایی است که سال گذشته به همراه فیلم “خانه” (ائو) به عنوان نمایندگان گروه “هنر و تجربه” به بخش مسابقه‌ جشنواره‌ فیلم فجر راه پیدا کردند ولی در نهایت بنا به دلایلی از داوری نهایی کنار گذاشته شدند. این فیلم که هفته‌ گذشته به عنوان بهترین فیلم سی و چهارمین جشنواره‌ بوگوتا انتخاب شد، قصه‌ یک شکارکُش و تاکسیدرمیست به نام دکتر احمد کوپال (لوون هفتوان) است که درست قبل از تحویل سال نو با چالشی سخت در زندگی‌اش مواجه می‌شود.

فیلم کوپال روز گذشته چهارم نوامبر در بخش اصلی بیست و ششمین جشنواره‌ برکلی آمریکا با استقبال تماشاگران به نمایش درآمده و سه شنبه این هفته نیز (۱۶ آبان) در بخش مسابقه و بازار دوازدهمین جشنواره‌ همیلتون کانادا به نمایش درمی‌آید.

ششمین جشنواره‌ فیلم دهلی از تاریخ ۴ تا ۹ دسامبر، مصادف با ۱۳ تا ۱۸ آذرماه ۹۶ در شهر دهلی نو برگزار خواهد شد.

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها