تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۰۴ - ۱۳:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28056

فروشنده (۳)عبدالجبار کاکایی شاعر با انتشار متنی در اینستاگرام دیدگاه خود را درباره «فروشنده» به کارگردانی اصغر فرهادی مطرح کرد.


به گزارش سینماسینما، این شاعر بعد از تماشای فیلم «فروشنده» دیدگاه خود را درباره تازه‌ترین ساخته فرهادی در اینستاگرام منتشر کرد.

کاکایی دیدگاه خود را چنین بیان کرد: «سه‌شنبه فرصتی دست داد تا فیلم تازه‌ی اصغر فرهادی را ببینم. ایده‌های فرهادی الهام گرفته از نگاه واقع گرایانه‌ی او به جامعه‌ی ایرانی‌ست. برداشتن پوسته ضخیم تعارفات و تکلفات و تعصبات و روابط جاری از تن جامعه‌ای که دچار آفت توهم‌زدگی و آرمان‌زدگی و ایدئولوژی‌زدگی شده است، کار راحتی نیست، ما معمولا پای تریبون‌هایی هورا می‌کشیم که دامن به احساسات غیرواقع‌گرایانه‌ی ما می‌زنند، تامل عالمانه جامعه‌شناسی نوین در رفتار‌های اجتماعی ما، غلط‌های دیکته‌ی تصحیح‌نشده را آشکارتر می‌کند، ما همین که می‌بینید، هستیم نه در کمند شرع، نه در حصار قانون، رندانه گلیم خود را از آب بیرون می‌کشیم و با اشاره‌ی چشم و ابرو کار خود را پیش می‌بریم.

ما نه به خدا دل دادیم نه به شیطان، این خود گمشده، این متشرع هوس‌باز، این بلاکش وسوسه‌جو، این پشیمان امیدوار، ماییم. صدای گریه در بیزاری از گناه، موسیقی جامعه‌ی ماست. من با حرف فرزند دلسوز و متدین استاد مطهری موافق نیستم. جهان در حال توسعه چیزی برای پنهان کردن ندارد. فرهنگ خاورمیانه‌ای و آمریکای لاتین در حال بازسازی و احیاست. این تاملات روشن‌بینانه را به خاطر پرستیژ اجتماعی نکوهش نکنیم، فایده‌ی اخلاقی این روایت واقعی، بیشتر است.»

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها