تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۰۲:۳۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89780

بازیگر جوان و شناخته شده سینما و تلویزیون بهترین بازیکن تیم فوتسال هنرمندان و شاید بهترین بازیکن فوتبال در میان هنرمندان زن ایرانی باشد.

به گزارش سینماسینما ، بعد از درخشش بانوان ایرانی در رشته های مختلف ورزشی و به خصوص آخرین موفقیت بانوان در رقابت های فوتسال قهرمانی آسیا، حالا به نظر می رسد که ورزش بانوان در ایران بیش از قبل مورد توجه عموم جامعه قرار گرفته است. تیم فوتسال بانوان هنرمند ایران نیز یکی از تیم هایی  است که با حضور برخی ازچهره های سرشناس سینما و تلویزیون و البته تعدادی  از ورزشکاران در هفته های اخیر اخبار زیادی درباره آن منتشر شده است. در این تیم که هدایت آن را آتوسا حجازی دختر مرحوم ناصر حجازی و از اولین دخترانی که در رشته فوتسال دختران در ایران فعالیت کرد، علاوه بر ورزشکارانی چون خواهران منصوریان چهره های سرشناس عرصه بازیگری مثل شراره رخام، پرستو صالحی و مریم خداوردی حضور دارند اما آنطور که اعضای تیم هنرمندان بانوان می گویند بهترین بازیکن این تیم آزاده زارعی است. آزاده زارعی بازیگر سریال پرطرفدار آوای باران و بازیگر نقش باران است که حسابی در زمان پخش و بعد از آن با اقبال مواجه شد. او در تیم فوتسال بانوان هنرمندان بهترین بازیکن در میان بازیگران حاضر در این تیم و شاید یکی از بهترین فوتبالیست های زن در میان بازیگران و اهالی سینما و تلویزیون باشد. بهترین بازیکن تیم فوتسال هنرمندان بانوان متولد سال ۱۳۶۸ است و کار بازیگری را از فیلم «برف روی شیروانی داغ» آغاز کرد و سپس با بازی در فیلم های «آمین خواهیم گفت»، «اکباتان» و «عملیات مهدکودک» مطرح شد. اما سریال پرطرفدار« آوای باران» و بازی او در نقش باران باعث شد که به بازیگری شناخته شده تبدیل شود. با آزاده زارعی بهترین بازیکن فوتسال بانوان هنرمندان و شاید بهترین بازیکن فوتسال زن در میان هنرمندان ایرانی گفت و گویی انجام داده ایم که در زیر می خوانید:

-شما یکی از بازیکنان تیم فوتسال بانوان هنرمندان بوده و همبازی هایتان می گویند بهترین بازیکن در بین هنرمندان هستید. چگونه با فوتبال و ورزش آشنا شدید؟

جام جهانی ۲۰۰۲ بود و من آن زمان خیلی کوچک بودم که به فوتبال علاقمند شدم. یادم هست تلویزیون یک برنامه ای را در آن سال پخش می کرد که درباره جام جهانی و مجریانش رضا جاودانی و عادل فردوسی پور بودند. برنامه پخش و تحلیل مسابقات جام جهانی بود و در آن برهه من هیچ فوتبال و برنامه ورزشی را از دست نمی دادم و همه را دنبال می کردم. آنجا بود که هیجان فوتبال را حس کرده و خودم هم شروع به بازی کردم.

 

-به مدرسه فوتبال یا باشگاهی هم برای بازی رفتید؟

بله به تیم فوتسال بانوان سپاهان پیوستم اما بعدها به خاطر تحصیل دیگر فوتسال بازی نکردم چون آن زمان ها کسی ورزش بانوان را جدی نمی گرفت به خصوص فوتبال و فوتسال….آنقدر فضا بسته بودی که ترجیح دادم به دنبال درس و مشق و سپس دانشگاه بروم و دیگر فرصت فکر به بازی کردن فوتبال هم نداشتم تا اینکه بعد از سال ها وقتی تیم هنرمندان تشکیل شد به یاد گذشته ها به تیم فوتسال هنرمندان پیوستم. من همیشه ورزش را دوست داشته و دارم ، در کودکی کاراته کار می کردم و بعدها هم تکواندو و فوتسال کار کردم.

 

 

– چطور توانستید در نبود فضای مناسب برای فوتبال بازی کردن خانم ها بازی کنید؟

راستش را بخواهید فوتبال یک جذابیت و هیجانی داشت که من را شیفته خودش کرد. در کل من کارهای عجیب و غریب و مهیج زیاد انجام می دهم. قبول دارم که فضای مناسب برای ورزش بانوان کم بوده و هست و به همین دلیل است که ما فقط در سالن فوتسال بازی می کنیم.

 

-اول به سینما و بازیگری علاقمند شدید یا فوتبال؟

طبیعتا رشته ای که همیشه  علاقه اول من بود  هنر بوده و هست  .

 

-امیدوارم نگویید که طرفدار هیچ تیمی نبوده و فقط حامی تیم ملی هستید . تیم محبوبتان در ایران و خارج چه تیم هایی هستند؟

نه اتفاقا من حامی تیم ملی ایران هستم و اگر بحث طرفداری هم باشد طرفدار تیم های اصفهانی سپاهان و ذوب آهن هستم.  در خارج از ایران هم بارسلونا را دوست دارم.

 

 

 

-در چه پستی بازی میکنید و آیا برای آماده ماندن تمرین های حرفه ای انجام می دهید؟

من فوروارد و عاشق گلزنی هستم  و البته که تمرینات امادگی جسمانی و بدنسازی هم انجام می دهم.

 

-اینکه شما ورزشکار هستید چقدر روی کار بازیگری تان تاثیر گذاشته است؟

امروز همه دیگر می دانند که ورزش در سلامت جسم و روح نقش اساسی دارد و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. این موضوع باعث شده که آمادگی جسمی نسبتا مناسبی داشته باشم که به نظرم در زمان کار کمک زیادی به من می کند. از طرفی برای یک بازیگر به دلیل آنکه جسم یکی از ابزار کارمهم  او است آمادگی جسمانی اهمیت بسیار زیادی دارد. یک مثال برایتان می زنم؛ آقای جمشیدخان هاشم پور در جوانی اکثر صحنه های اکشن را خودشان انجام می دادند چون بدنشان همیشه آماده بود. الان هم با وجود ۷۴ سال سن محال است ورزش ایشان ترک شود و این آمادگی و ایستایی را وقتی مقابل لنز دوربین هستند به وضوح می توان دید و حس کرد. به نظرم ایشان از یک جوان سی ساله هم آماده تر هستند چون هرروز ورزش می کنند. در همه جای دنیا بازیگران به ورزش و بدنشان اهمیت زیادی می دهند اما واقعیت این است که در ایران این موضوع خیلی کمتر است.

 

-در تیم شما چند بازیکن حرفه ای و چند بازیگر هم هستند .اوضاع فنی بازیگرهای تیم فوتسال هنرمندان چگونه و در چه سطحی است؟ غیر از خودتا ن کدام یکی از بازیگرها خوب فوتبال بازی می کنند؟

تیم ما تلفیقی از ورزشکاران و هنرمندان است. بچه ها همه خوب هستند اما  از بین ورزشکارانمان  خواهران منصوریان خیلی خوب فوتسال بازی می کنند و خیلی اماده هستند . خانم آتوسا حجازی هم که سرمربی و خانم ها حمیده حمیدی و سوگل عرب عزیز هم مربیانما ن هستند که همه بازیکنان حرفه ای بوده اند.

 

 

 

-اهل تماشای فوتبال یا پیگیر اخبار ورزشی هستید؟

نه مثل قبلا چون در حال حاضر واقعا سرم شلوغ است  ولی فوتبال های مهم را دنبال می کنم و علاقه زیادی به ورزش و اخبارش دارم؛ البته تا جایی که فرصت داشته باشم.

 

-اگر بازیگر نمی شدید فوتبالیست می شدید؟

نمیدانم شاید  دکتر یا زمین شناس میشدم چون به علم پزشکی و زمینی شناسی هم علاقه دارم.چرا که نه شاید  هم فوتبالیست می شدم .

 

-قهرمانی تیم فوتسال بانوان ایران در آسیا را چگونه ارزیابی می کنید؟بازی فینال را دیدید؟

بله اکثر بازیکنان آن تیم را از نزدیک می شناسم و دوستان عزیزم هستند . علاقه ی زیادی به بازی آن ها  دارم و سخت دنبال نتایج و دیدن بازیهایشان بودم. به نظر من تیم ملی فوتسال بانوان بسیار منطقی و عالی بازی کرد . بازی فینال واقعا  زیبا بود و با کمترین اشتباه موفق شدند که ژاپن را  شکست بدهند.

 

 

 

-نظرتان راجع به حضور خانم ها در ورزشگاه چیست؟آیا شما هم معتقدید که خانم ها در چنین جوی منقلب میشوند؟!!!

به نظرم این حرف درستی نیست.چرا  خانم ها در ورزشگاه باید منقلب شوند؟! اگر فضای مناسبی در ورزشگاه ایجاد  و کار فرهنگی برای ورود بانوان به ورزشگاه انجام دهند می توان به ورود بانوان هم امیدوار شد. ضمن این که خانم ها هم این حق را دارند که از نزدیک هیجان بازی را حس و بازی تیم مورد علاقه خودشان را از نزدیک ببینند.

 

-تا به حال برای تماشای مسابقه به استادیوم رفته اید؟ داخل یا خارج از ایران…

خیر تا به حال برای تماشای یک مسابقه  به استادیوم نرفته ام…

 

-از کار بازیگری بگویید.شما با آوای باران تبدیل به چهره معروفی شدید اما برخلاف تصور خیلی در سینما و تلویزیون پرکار نشدید؟

به دلیل اینکه من به بازیگری به شکل بیزینس نگاه  نمیکنم و پول این کار برایم اهمیت ندارد. من بازیگری را عشق میدانم،  و خوشبختانه  مجبور نیستم به خاطر پول هر کاری را که در سلیقه ی من نیست قبول کنم. این یک دلیل است و  دلیل بعدی هم اینکه دوست دارم کاری را  که انجام می دهم  کیفیت داشته باشد. برایم مهم نیست که همه جا باشم و زمانی که پنجاه سالم شد و به کارنامه ام نگاه کردم به خودم لعنت بفرستم که چرا در کارهای بد بازی کرده ام. در واقع کیفیت در بازیگری برایم اولویت دارد. متاسفانه این روزها در تلویزیون کار خوب زیاد ساخته نمی شود و مگر اینکه هر چند سال یک بار یک سریال خوب ساخته و پخش شود. در سینما هم  عده  معدودی پرکار هستند  و تکلیفش مشخص است.برای من درست کار کردن بیشتر اهمیت دارد تا به هرقیمتی دیده شوم.

 

-از برنامه ها و کارهای آینده تان بگویید.

درحال حاضر برای یک فیلم سینمایی قرارداد بستم که یک فیلم کمدی است و همچنین قرار است در یک تئاتر بازی کنم.

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها