تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۷ - ۱۶:۰۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45641

شمس لنگرودی

فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» ساخته حمیدرضا علیقلیان از ۳۰بهمن اکران خود را در گروه سینماهای هنروتجربه آغاز می کند .

به گزارش سینماسینما  ،همچنین مراسم آیین دیدار فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» ساخته حمیدرضا علیقلیان و نوشته رسول یونان شنبه ۳۰ بهمن در سینما فرهنگ برگزار می‌شود.

این مراسم از ساعت ۲۰:۳۰ در محل سالن شماره دو سینما فرهنگ با امضای پوستر فیلم توسط عوامل سازنده و میهمانان آغاز می‌شود و سپس فیلم «فلامینگو شماره ۱۳» برای حاضرین به نمایش درمی‌آید.

در «فلامینگو شماره ۱۳» شمس لنگرودی و رسول یونان دو شاعر پرطرفدار بازی می‌کنند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در تبعیدگاهی واقع در کوهستان داستانی در همسایگی افسانه‌ها اتفاق می‌افتد. سلیمان (یکی از تبعیدی‌ها) به خاطر شکار پرنده‌ای ممنوعه از مرز عبور می‌کند. تامای (همسر سلیمان) برخلاف اهالی مرگ او را باور ندارد.»

حمیدرضا علیقلیان متولد ۱۳۵۹ است و در کارنامه فیلم‎سازی‎‎اش ساخت ۱۸ فیلم کوتاه، مستندهای تبلیغاتی، تیزرهای تلویزیونی، فیلم انیمیشن «پرواز موعود» ، سریال انیمیشن «یاور و دوستان» و مستندهای «زلزله» و « زن و زندگی» را دارد. علیقلیان برای «فلامینگو شماره ۱۳» که در سال ۱۳۸۹ ساخته شده، برنده جایزه قرقاول نقره‌ای برای بهترین کارگردانی از جشنواره بین‌المللی کرالا هندوستان شده است.

علیقلیان در یادداشت معرفی فیلمش نوشته‎است: «تبعید شکل دیگر این جهان است و تبعیدشدگان برای کاستن از تلخی دوران محکومیت، بی‎ملاحظه عاشق می‎شوند. زندگی در تبعید مجادله‎ای است جدی برای زنده نگهداشتن امید و مراقبت از آرزوها»

«فلامینگوی شماره ۱۳» اولین حضور شمس لنگرودی در سینمای بعد از انقلاب به عنوان بازیگر است، که بعد از آن با «احتمال باران اسیدی»، «پنج تا پنج»، «تمرین برای اجرا» و… ادامه پیدا کرد. اسماعیل آقاجانی مدیر تصویربرداری و جهانگیر میرشکاری صداگذار این فیلم بوده‌اند. تهیه کنندگی این فیلم را هومن احمدی توفیقی برعهده دارد.•

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها