تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۹/۱۷ - ۱۵:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 101201

زمان برگزاری نوبت دوم مجمع عمومی عادی فوق العاده کانون کارگردانان سینمای ایران اعلام شد و این مجمع روز یکشنبه ۲۵ آذر در خانه سینما برگزار می‌شود.

 

به گزارش سینماسینما، روابط عمومی کانون کارگردانان درباره آنچه در نوبت اول مجمع عمومی عادی فوق العاده این کانون رخ داده گزارشی را منتشر کرده است که به شرح زیر است: «مجمع عمومی عادی فوق‌العاده نوبت اول کانون کارگردانان سینمای ایران در تاریخ پنج آذرماه با دستور جلسه رای در خصوص ثبت در وزارت کار، در خانه سینما برگزار شد.

مجمع برگزار شده طبق قانون اولین مجمع عمومی دوره جدید شورای مرکزی کانون کارگردانان در این خصوص بود که تصمیم گیری در این خصوص به مجمع دوم رسید.

ولی این مجمع علیرغم به حد نصاب نرسیدن با پیشنهاد رئیس کانون کارگردانان و استقبال حاضرین ادامه یافت و نزدیک به سه ساعت در فضائی آرام و دوستانه به گفتگو در این زمینه پرداختند.

به تائید حاضرین، مجمع برگزار شده بهترین جلسه‌ای بود که تاکنون در زمینه بحث ثبت کانون کارگردانان در وزارت کار، برگزار شد و شرکت کنندگان در این مجمع از بزرگان و پیشکسوتان کانون همچون مهدی فخیم زاده، واروژ کریم مسیحی، علیرضا داودنژاد، ابوالحسن داودی، همایون اسعدیان، محمد مهدی عسگرپور، جعفر پناهی، مسعود جعفری جوزانی، محمدعلی سجادی، ابراهیم مختاری، محمد متوسلانی، محمدعلی نجفی، سیامک شایقی، علی ژکان، حسن برزیده و …. تا کارگردانان جوان سینما حضور داشتند.

همچنین اعضای موقت کانون نیز علیرغم اینکه طبق اساسنامه حق رای نداشتند ولی با حس مسئولیت در این مجمع شرکت کردند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در ابتدای جلسه محسن امیریوسفی رئیس کانون کارگردانان در خصوص دستور جلسه توضیحاتی ارائه کرد و اعلام کرد با توجه به شرایط موجود و ثبت اکثر صنوف خانه سینما در وزارت کار، طبق تصمیم شورای مرکزی ، لازم دانستیم اعضای کانون نیز نظر خود را در این زمینه بیان کنند و شورای مرکزی آمادگی خود را برای برنامه ریزی در خصوص جواب مثبت یا منفی مجمع عمومی اعلام می دارد.

پس از آن پیشنهاد رئیس کانون مبنی بر ادامه بحث و گفتگو در این زمینه با استقبال اعضاء روبرو شد و از همایون اسعدیان ریاست هیئت مدیره خانه سینما و محمدرضا موئینی رابط اصلی خانه سینما با وزارت کار ، دعوت شد به روی سِن بیایند که توضیحات کاملی در این خصوص دادند و در مورد تاریخچه و مزایای ثبت در وزارت کار و حقوقی شدن کانون کارگردانان صحبت کردند.

پس از آن به دعوت رئیس کانون، ابوالحسن داودی مدیرعامل پیشین خانه سینما و مسعود جعفری جوزانی از کارگردانان قدیمی سینما به عنوان مخالفین ثبت، به روی صحنه آمدند و با ارائه نظراتشان در مورد معایب این ثبت به گفتگوی رو در رو با موافقین پرداختند.

سپس حاضرین سئوالات و نظرات خود را در این زمینه بیان کردند.

شورای مرکزی کانون کارگردانان بر این باور است که این گفتگوها باید پیش از رای گیری نهایی انجام شود تا نظر قاطع مجمع عمومی به دست آید. متاسفانه در این خصوص اتفاقات دردناکی که در دوسال گذشته بین انجمن مستندسازان و انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند رخ داد و باعث دو دستگی و جدایی بین مستندسازان سینمای ایران شد، تجربه‌ای ناخوشایند برای همه اهالی سینماست که خوشبختانه با حضور حداکثری و هوشمندانه مستندسازان عزیز در مجمع عمومی اخیر و با رای و صِحه بر انجمن صنفی که در وزارت کار ثبت شده، وحدتی دوباره به این صنف مهم و تاثیرگذار سینمای ایران بازگشت.

شورای مرکزی کانون کارگردانان همانطور که رئیس کانون در مجمع عمومی بیان کرد نظر مجمع عمومی کانون را حُسن ختام این بحث می‌داند و برای هر دو پاسخ مثبت یا منفی مجمع عمومی برنامه ریزی کرده است.

خوشبختانه در مجمع عمومی برگزار شده همه حاضرین در جوی دوستانه و آرام ، نظرات موافق و مخالف خود را به صراحت بیان کردند و نشان دادند که نسبت به سرنوشت کانون کارگردانان که سال آینده سی امین سال تاسیس آن است بی‌تفاوت نیستند و همگی با دیدی باز و در اتحادی صنفی، تصمیم گیری نهائی در این خصوص را در مجمع عمومی دوم مورخ یکشنبه ۲۵ آذر- ساعت ۱۷ انجام خواهند داد.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها