تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۱۱ - ۱۴:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97506

منصور جهانی ـ فیلم‌ سینمایی «آن سوی ابرها» به کارگردانی مجید مجیدی کارگردان سرشناس سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» به نمایش درمی‌آید.
به گزارش سینماسینما وبه نقل از ستاد خبری سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه»، فیلم‌ سینمایی «آن سوی ابرها» Beyond The Clouds به کارگردانی مجید مجیدی و با حضور این کارگردان باتجربه سینمای ایران؛ محصول مشترک کمپانی‌‌های «زی استودیو» Zee Studios و «ناماه پیکچرز» Namah Pictures در کشور هندوستان، به آهنگسازی «ای.آر. رحمان» A. R. Rahman برنده دو جایزه اسکار بهترین موسیقی فیلم و با مدیریت فیلمبرداری «آنیل مهتا» Anil Mehta از چهره‌های مطرح سینمای هند در بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» در سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» Slemani در سالن «سیتی سینما» در شهر سلیمانیه در اقلیم کُردستان عراق به نمایش درمی‌آید و برای تصاحب جایزه «کاج زرین» این جشنواره، با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف جهان از جمله؛ ژاپن، ترکیه، فرانسه، آلمان، لبنان، لهستان، بلغارستان، اسلواکی، جمهوری چک، استرالیا و ایران به رقابت می‌پردازد.
«آن سوی ابرها» داستان برادری با بازی «ایشان خاطر» و خواهری با نقش‌آفرینی «مالاویکا موهانان» را روایت می‌کند که در منطقه زاغه‌نشین هند بزرگ شده‌اند. زمانی‌که تارا به اتهام قتل دستگیر می‌شود، رابطه‌ او با برادرش امیر به بوته آزمایش گذاشته می‌شود.
«آن سوی ابرها» برای نخستین بار در بخش رقابتی رسمی شصت و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به نمایش در آمد و فیلم افتتاحیه چهل‌ و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم «گوا» در هندوستان نیز بود. این اثر سینمایی در بیش از ۷۰ سالن سینما در مناطق حوزه خلیج فارس از جمله؛ کویت، عمان، بحرین، قطر، دوبی و … به نمایش عمومی در آمده و همچنین در کشورهای آمریکا، کانادا، پاکستان، سنگاپور، آفریقای جنوبی و … روی پرده رفته است.
مجیدی کارگردان فیلم‌هایی چون؛ «بچه‌های آسمان»، «رنگ‌خدا»، «باران»، «آواز گنجشک‌ها» و «محمد رسول الله» است. «بچه‌های آسمان» در سال ۱۹۹۸ نخستین نامزدی ایران در بخش اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد.
سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سلیمانیه» توسط کمپانی سینمایی «مستی فیلم» با مدیریت «فؤاد جلال»، با ریاست «ملا بختیار» مسئول بخش حمایتی این جشنواره و از شخصیتهای برجسته سیاسی اقلیم کُردستان عراق، با مدیریت هنری «دانر عمر فارس»، با مدیریت برنامه‌ریزی خانم «لینا رضا» و همچنین با همت «نیچیروان بارزانی» نخست وزیر حکومت اقلیم کُردستان عراق و با نمایش فیلم‌هایی از کارگردانان کشور مختلف جهان؛ در دو بخش رقابتی اصلی «سینمای جهان» و بخش رقابتی «سینمای کُردی» و همچنین برپایی کارگاه‌های تخصصی سینمایی و چندین نشست آکادمیک در روزهای ۱۸ تا ۲۴ مهر ماه جاری (۱۰ تا ۱۶ اکتبر ۲۰۱۸) در ۵ سالن «سیتی سینما»، سینما «سالم» و همچنین در تالار «هنر» شهر سلیمانیه پایتخت فرهنگ و هنر اقلیم کردستان عراق برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها