تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۰۳:۰۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89689

 

کافی است ترجیع‌بند آهنگ را بشنویم، صحنه‌هایی از گل زدن تیم‌ملی فوتبال، والیبالیستی که پرچم ایران را دور زمین می‌چرخاند و کشتی‌گیر ایرانی که داور دستش را بالا برده جلوی چشم‌مان ظاهر می‌شود. به گزارش سینماسینما ،شاید تمام افتخارآفرینی‌های این چند سال با «بر طبل شادانه بکوب» گره خورده باشد.

«از سرزمین من بگو/تا قله های افتخار/ از پهلوانان دلیر/ بر طبل شادانه بکوب/ پیروز و مردانه بکوب/ برخیز و پرچم را ببر/ بر سردر خانه بکوب/ بر طبل شادانه بکوب/تا بیرق پیروزی بر عرش فرود آید/ پیشانی خاک آلود اینجا به سجود آید ….»

یکی دیگر از به یادماندنی‌ترین آهنگ‌های صدا وسیما که این روزها به نوستالژی تلویزیون تبدیل شده «ورزشکاران، دلاوران، نام‌آوران به نام یزدان پیروز باشید» نادر مرتضی‌پور است. آهنگی که قبل از هر چیز خاطرات خوش روزهای صعود ایران به جام جهانی ۱۹۹۸ را برایمان زنده می‌کند. قطعه‌ای که هنوز هم شنیدنش برایمان شیرین است و به ‌عنوان سرودی موفقیت‌های ورزشی و پیروزی در ذهنمان ثبت شده.

«ورزشکاران دلاوران نام آوران/ به نام یزدان پیروز باشید/ پرتوان استوار چون کوه باشید/ پرتلاش سربلند در جهان باشید …»

آهنگ ملی‌پوشان یکی دیگر از خاطره‌انگیز ترین قطعات پیروزی است که برای اولین بار در سال ۱۳۷۷ به مناسبت صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی ۱۹۹۸فرانسه از صدا و سیما پخش شد.

ملی پوشان پیروز باشید/ خرم چون گل هر روز باشید/ ایران نامت جاوید بادا/ رخشنده چون خورشید بادا/ ایران نامت جاوید بادا/ رخشنده چون خورشید بادا

همشهری

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها