تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۲۸ - ۲۳:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 30230

فیلم زرد مصطفی تقی زاده کارگردان فیلم «زرد» از پایان مراحل فنی نخستین ساخته اش تا پایان ماه آبان خبر داد.

مصطفی تقی زاده کارگردان جوان سینمای ایران که نخستین ساخته اش با عنوان «زرد» در مرحله فنی است، درباره آخرین وضعیت این فیلم به خبرنگار سینماسینما گفت: این روزها فیلم، در مرحله صداگذاری است و تا اوایل هفته آینده صداگذاری فیلم توسط حسین ابوالصدق به پایان خواهد رسید و بعد از آن ساخت موسیقی فیلم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: فیلمبرداری فیلم نزدیک به دوماه پیش به پایان رسید و ما فرصت کافی داریم که بتوانیم در کمال آرامش مراحل فیلم را انجام دهیم، تصمیم ما بر این است که در زمان مقرر فیلم برای دفتر جشنواره ارسال کنیم.

فیلم زرد

تقی زاده در خصوص تغییرات پیش آمده در سیاست های جشنواره فیلم فجر و حذف بخش نگاه نو، عنوان کرد: این اتفاق امسال رقم خورده است و نمی‌توان با قاطعیت درباره این موضوع اظهار نظر کرد، قطعا فیلمسازهای اول کار سختی پیش رو دارند و رقابت سخت تر خواهد شد. اما من خوشحالم از این اتفاق و امیدوارم که اگر قرار است این اتفاق بیفتد، معیار جشنواره فیلم فجر، کیفیت آثار باشد و هئیت انتخاب فیلم ها را بدون توجه به اسامی موجود در تیتراژ ببیند و انتخاب کند. وقتی این اتفاق بیفتد من به عنوان فیلمساز وقتی فیلم های بهتر از فیلم خودم ببینم، خوشحال ترم اما وقتی فیلمی ببینم که کیفیت لازم را ندارد و نمی تواند با مخاطب خود ارتباط برقرار کند، ممکن است اعتراض کنم و اعتماد خود را نسبت به سیاست های جشنواره از دست بدهم، امیدوارم که بر اساس همان فراخوان جشنواره عمل شود و کیفیت آثار سینمایی معیار انتخاب قرار بگیرد. طبق روال سال های گذشته، در بخش نگاه نو ۱۱ فیلم جواز حضور در این بخش را کسب می‌کردند که فکر می‌کنم امسال این عدد زیاد نباشد و فیلم های کمتری به بخش اصلی راه پیدا کنند، چون رقابت امسال به شدت سخت خواهد بود.

زرد

تقی زاده در پاسخ به این سوال که پیش بینی اش در خصوص پذیرفته شدن نخستین ساخته اش در بخش مسابقه امسال، چگونه است؟، یادآور شد: آشنایی زیادی نسبت به این فضاها ندارم و امسال برای اولین بار است که می‌خواهم در مقام کارگردان فیلمی در جشنواره داشته باشم، قبل از این به عنوان مخاطب می‌آمدم و فیلم ها را می‌دیدم اما اگر بخواهم به این سوال پاسخ بدهم، می‌گویم هرکسی که فیلمی را می‌سازد فکر می‌کند که شاهکار خلق کرده است و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. اما  به کلیت ماجرا واقعا خوش بین هستم و امیدوارم که معیار اسم و رسم فیلمسازان نباشد و کیفیت فیلم را بررسی کنند تا شاهد یک رقابت خوب و سالم باشیم. به طور مثال اگر فیلم من بیرون بماند و در داخل جشنواره فیلم هایی را ببینیم که کیفیت لازم را نداشته باشد، به طور حتم ناراحت و بی اعتماد خواهم شد.

زرد

تقی زاده جز کارگردانان خوش فکر و با استعداد است که سابقه دستیاری سعید سهیلی و… را در کارنامه خود دارد و بپش از این چند فیلم نیمه بلند را کارگردانی کرده است.

«زرد» عنوان نخستین ساخته سینمایی مصطفی تقی زاده در مقام کارگردان که فیلمنامه آن را نیز به نگارش در آورده است، یک اثر در ژانر اجتماعی محسوب می شود و طبق برنامه ریزی های انجام شده نخستین اکران این فیلم در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

بهرام رادان، ساره بیات، مهرداد صدیقیان، بهاره کیان افشار، شهرام حقیقت دوست، متین ستوده، آناهیتا درگاهی و علیرضا استادی در این فیلم به ایفای نقش می پردازند.

 

عکس ها از احسان جابری

 

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها