تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۴/۱۳ - ۱۳:۵۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 59840

فروشندهفیلم «فروشنده» در فضای باز قدیمی‌ترین محله رم به نمایش درآمد. به گزارش سینماسینما، فیلم‌ فروشنده به کارگردانی اصفر فرهادی  در فضای باز تاریخی ترین محله رم به نام تراستوره با حضور تماشاگران ایتالیایی اکران شد.

 

 

 

 

 

 

چند سال پیش صاحب آخرین سینِما واقع در محله پرجمعیت تراستوره قدیمی ترین و تاریخی ترین محله رم درگذشت. سینما بعد مدتی طولانی به ورثه رسید که به سرعت تصمیم به تبدیل این فضای بزرگ به یک سوپرمارکت پیشرفته و مجهز به سبک آمریکایی گرفتند. اما سینما توسط گروهی دانش آموز دبیرستانی اشغال شد.
هدف جلوگیری از تغییر یک مرکز فرهنگی به یک مرکز تجاری بود. با شکایت ورثه و وکلا کار به جایی نرسید چرا که شهردار وقت به کمک دانش آموزان آمد انجمنی فرهنگی تشکیل شد و سینما از ورثه به اجاره دانش آموزان درآمد شرکت های بزرگ تولید فیلم با مبلغی کم فیلم ها را در اختیار دانش آموزان قرار دادند و اغلب هنرپیشگان و کارگردانان در نمایش فیلم ها شرکت کردند.
کم کم انجمن دانش آموزان با رشدی سریع با مجوز شهرداری بزرگترین میدان محله تراستوره را تبدیل به سینمایی تابستانی کردند. علاقه مندان برای تماشای این فیلم ها از تمام شهر رم به مدت دو ماه هر شب به این میدان می آیند تا بهترین فیلم های سینمایی با حضور کارگردانان و هنرپیشگان ببینند. دیشب فیلم فروشنده با حضور اصغر فرهادی و بابک کریمی به نمایش درآمد.
اصغر فرهادی با کلامی شاعرانه از فعالیت این انجمن تقدیر کرد و در ادامه از زندگی سینمایی و گذشته کاری خود صحبت کرد که اغلب با تشویق جمعیت هزار نفره حاضر در میدان سن کزی ماتو از ادامه صحبت باز می ماند. پس از صحبت های فرهادی فیلم فروشنده به نمایش گذاشته شد. در کنار فیلم‌های فرهادی، آثاری از آنتونیونی و برتولوچی نیز به نمایش در می‌آیند.

_DSC2188

_DSC2185

_DSC2177

عکس ها: محسن کثیرالسفر

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها