تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۱۶:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 92235

شب گذشته آیین پایانی جشنواره زردآلوی طلایی برگزار شد و فیلم یه‌وا  در بخش پانورامای سینمای ارمنی جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگری را دریافت کرد.

به گزارش سینماسینما، اصغر فرهادی رئیس هیات داوران بخش بین‌الملل جشنواره بود و در شب اختتامیه مدال پاراجانوف را که به فیلمسازانی که تاثیر ماندگار بر سینمای جهان گذاشتند اهدا می‌شد به اصغر فرهادی تقدیم شد. پیشتر این جایزه به فیلمسازان مطرحی همچون ویم وندرس داده شد.

ابوالفضل صفاری دیگر فیلمساز ایرانی حاضر در این جشنواره نیز جایزه فیلمنامه را برای فیلم «بی سایه (یک کامیون غروب)» نوشته سجاد افشاریان در همین بخش دریافت کرد.

بازیگر نقش روبن در فیلم یه‌وا با نام شان توانیسیان تنها جایزه بازیگری این بخش را دریافت کرد.

در جشنواره زردآلوی طلایی امسال سه مدال پاراجانوف به سه فیلمساز مطرح جهان داده شد. در مراسم افتتاحیه به دارن آرنوفسکی داده شد و در اختتامیه فرانکو رزی و اصغر فرهادی دیگر فیلمسازانی بودند که مدال پاراجانوف را دریافت کردند.

در چارچوب جشنواره فیلم «همه می‌دانند» ساخته اصغر فرهادی به نمایش در آمد و اصغر فرهادی در حاشیه برگزاری این جشنواره یک مستر کلاس برگزار کرد که خیلی مورد استقبال قرار گرفت و روز نمایش فیلم فرهادی ازدحام بسیاری جلوی سالن نمایش ایجاد شد و حتی سانس‌های دیگری که همزمان با فیلم «همه می‌دانند» نمایش داشتند با ازدحام جمعیت روبرو بودند.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها