تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۷/۰۴ - ۰۹:۲۳ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 97142

«سانتیاگو، ایتالیا» آخرین فیلم نانی مورتی فیلمساز سرشناس ایتالیایی در جریان اولین نمایش جهانی، در جشنواره بین المللی تورین ایتالیا به نمایش درخواهد آمد.

به گزارش سینماسینما، این فیلم مستند درباره کودتای آمریکا علیه رژیم دمکراتیک سالوادو رالینده است. با این کودتا آمریکایی ها ژنرال پینوشه را در ۱۱سپتامیر ۱۹۷۳ به قدرت رسانده بودند.

نانی مورتی که مدت زیادی وفت صرف ساخت این فیلم کرده، آرشیوهای گوناگونی را بررسی کرده و این اثر را ساخته است. نانی مورتی که همواره سینماگری متعهد بوده به نوعی در این فیلم به همکاری و مسولیت داشتن ایتالبا در این کودتا اشاره و کشور خود را محکوم کرده است. اولین نمایش جهانی این فیلم روز ۶ دسامبر خواهد بود که خود فیلمساز هم در مراسم فرش قرمر حضور خواهد داشت.

جشنواره تورین دومین جشنواره مهم ایتالیایی بعد از ونیز قلمداد می شود . نانی مورتی در سال ۲۰۰۱ برای «اتاق پسر» نخل طلای جشنواره کن را به دست آورده بود. آخرین فیلم او «مادرم» سه سال پیش ساخته شده بود. او قبلا فیلمی به نام «تمساع علیه سیاست های دست راستی دولت برلوسکونی» د رسال ۲۰۰۲ نیز ساخته بود که از نظر سیاسی آن سال ها سر و صدای زیادی به راه انداخته بود.

آخرین فیلم او قرار است سال آینده در فرانسه به نمایش عمومی در آید.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها