تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۳/۲۴ - ۱۵:۰۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 58098

ابوالحسن داوودیسینماسینما، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان سینما٬ از مدیران سینمایی خواست به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در سینما توجه کنند.

به گزارش سینماسینما، مهمترین خبر سینمایی در روزهای اخیر انتصاب مدیران جدید سینمایی از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی است. داودی از کارگردانانی است که سابقه طولانی در فعالیت صنفی دارد.

او درباره انتصاب های اخیر سازمان سینمایی گفت: «در مجموع باید بگویم تغییرات اخیر نوید یک جریان مثبت را در سینما می‌دهد. دوستان را به خوبی می‌شناسم و می‌دانم انسان‌های خوبی هستند. اما مساله مهم این است آیا تغییرات اخیر در حد و اندازه پتانسیل سینمای ما خواهد بود یا خیر؟ این سئوال اصلی است. آقای میرکریمی ، آقای یزدانی و آقای داروغه زاده همگی سینما را به خوبی می‌شناسند و آشنایی کامل دارند. اما سئوال این است که این افراد قرار است چه تغییراتی در بدنه سینما انجام دهند ؛ که شایسته و اندازه سینمای ما در شرایط کنونی باشد.»

او ادامه داد: «وقتی به تجربه سی و چند ساله‌ام در سینمای ایران نگاه می کنم، متوجه می‌شوم دولت‌ها در اغلب برهه‌هاى زمانی نتوانسته‌اند به اندازه ظرفیت سینماى ایران به آن  کمک کنند. البته منظور من این نیست که آنها نخواسته‌اند در این راه گام بردارند، بلکه نتوانسته‌اند به خوبی اندازه‌ها و پتانسیل این سینما را درک کنند. تجربه شخصی من در این سال‌ها می‌گوید سینما در غالب موارد حد و حدود خودش را حفظ کرده و حسن نیتش را به جامعه ابراز داشته است. این موضوع بارها ثابت شده. همواره جریان حاکمی که در سینماحضور داشته یک جریان الیت دولتی بوده است که خودش را نماینده مردم و نظام دانسته . بسیاری از مواقع نیز به نام مردم و قانون محدودیت هایی را اعمال کرده اند. اگرچه ممکن است بعضى  از این تصمیم گیریها هم بعضا ناخواسته و ناشى از تأسى به جریان قدرت باشد.»

داودی اضافه کرد: «شخصا به آقای حیدریان ارادت دارم و عقیده دارم یکی از مدیران لایق و با تجربه این عرصه هستند. اما سئوال من این است که تا چه حد این اراده نزد آقای حیدریان وجود دارد که جدا از موضوعات و مطالبات و بازى‌هاى سیاسی و تاثیرپذیری از این مسائل او و مجموعه تحت مدیریتش  بتوانند سینما را تقویت کنند. سینما در دوره‌های مختلف همواره مظلوم بوده و به اندازه کافی کتک خورده است. جالب اینکه این اتفاقات عمدتا در سال‌هایی افتاده که دولت‌های مطلوب ما بر سر کار بوده‌اند. چرا این اتفاقات رخ داده است به این دلیل که سینما منسوب شده به یک جریان سیاسی خاص! واقعیت این است که غالبا محدودیت هاى بیشترى را ما در دوران حاکمیت خودی‌ها تجربه کرده‌ایم چراکه به دلیل وابستگی‌هاو یا رفاقت هایی که وجود دارد بیشتر رعایت شان را کرده ایم.»

کارگردان فیلم «زادبوم» درباره افرادی که اخیرا به بدنه مدیریت سینما اضافه شده اند گفت: «اگر ظرفیت‌ها و ارزش‌های موجود همین سینما حفظ شود. قطعا می‌توانیم کارهای بزرگی  انجام دهیم. البته معتقدم افرادی که حضور پیدا کرده‌اند شایسته هستند و سینما را می‌شناسند. سینما همواره از سوی کسانی که دست‌شان از آن کوتاه شده، مورد تهاجم قرار گرفته. مدیران جدید کار بسیار سختی دارند. البته در شرایط کنونى ایجاد تغییرات خوب و مثبت بسیار برای مدیران جدید سخت خواهد بود. مجموع همه این فیلم‌هایی که ساخته شد و دچار محدودیت بود یا توقیف شدند ضایعاتی هستند که به سینما ضربه زده و خواهد زد. سینماگران در سال‌های اخیر به خوبی دین خودشان و وفاداری که باید به سینما و ارزش‌ها می‌داشتند را ادا کرده اند. اکنون نوبت مدیران سینمایی است که به ظرفیت ها و حقوق سینماگران توجه کنند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها