سینماسینما، علی پاکزاد – ابوالحسن داودی کارگردان سینما٬ از مدیران سینمایی خواست به ظرفیتها و پتانسیلهای موجود در سینما توجه کنند.
به گزارش سینماسینما، مهمترین خبر سینمایی در روزهای اخیر انتصاب مدیران جدید سینمایی از سوی محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی است. داودی از کارگردانانی است که سابقه طولانی در فعالیت صنفی دارد.
او درباره انتصاب های اخیر سازمان سینمایی گفت: «در مجموع باید بگویم تغییرات اخیر نوید یک جریان مثبت را در سینما میدهد. دوستان را به خوبی میشناسم و میدانم انسانهای خوبی هستند. اما مساله مهم این است آیا تغییرات اخیر در حد و اندازه پتانسیل سینمای ما خواهد بود یا خیر؟ این سئوال اصلی است. آقای میرکریمی ، آقای یزدانی و آقای داروغه زاده همگی سینما را به خوبی میشناسند و آشنایی کامل دارند. اما سئوال این است که این افراد قرار است چه تغییراتی در بدنه سینما انجام دهند ؛ که شایسته و اندازه سینمای ما در شرایط کنونی باشد.»
او ادامه داد: «وقتی به تجربه سی و چند سالهام در سینمای ایران نگاه می کنم، متوجه میشوم دولتها در اغلب برهههاى زمانی نتوانستهاند به اندازه ظرفیت سینماى ایران به آن کمک کنند. البته منظور من این نیست که آنها نخواستهاند در این راه گام بردارند، بلکه نتوانستهاند به خوبی اندازهها و پتانسیل این سینما را درک کنند. تجربه شخصی من در این سالها میگوید سینما در غالب موارد حد و حدود خودش را حفظ کرده و حسن نیتش را به جامعه ابراز داشته است. این موضوع بارها ثابت شده. همواره جریان حاکمی که در سینماحضور داشته یک جریان الیت دولتی بوده است که خودش را نماینده مردم و نظام دانسته . بسیاری از مواقع نیز به نام مردم و قانون محدودیت هایی را اعمال کرده اند. اگرچه ممکن است بعضى از این تصمیم گیریها هم بعضا ناخواسته و ناشى از تأسى به جریان قدرت باشد.»
داودی اضافه کرد: «شخصا به آقای حیدریان ارادت دارم و عقیده دارم یکی از مدیران لایق و با تجربه این عرصه هستند. اما سئوال من این است که تا چه حد این اراده نزد آقای حیدریان وجود دارد که جدا از موضوعات و مطالبات و بازىهاى سیاسی و تاثیرپذیری از این مسائل او و مجموعه تحت مدیریتش بتوانند سینما را تقویت کنند. سینما در دورههای مختلف همواره مظلوم بوده و به اندازه کافی کتک خورده است. جالب اینکه این اتفاقات عمدتا در سالهایی افتاده که دولتهای مطلوب ما بر سر کار بودهاند. چرا این اتفاقات رخ داده است به این دلیل که سینما منسوب شده به یک جریان سیاسی خاص! واقعیت این است که غالبا محدودیت هاى بیشترى را ما در دوران حاکمیت خودیها تجربه کردهایم چراکه به دلیل وابستگیهاو یا رفاقت هایی که وجود دارد بیشتر رعایت شان را کرده ایم.»
کارگردان فیلم «زادبوم» درباره افرادی که اخیرا به بدنه مدیریت سینما اضافه شده اند گفت: «اگر ظرفیتها و ارزشهای موجود همین سینما حفظ شود. قطعا میتوانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. البته معتقدم افرادی که حضور پیدا کردهاند شایسته هستند و سینما را میشناسند. سینما همواره از سوی کسانی که دستشان از آن کوتاه شده، مورد تهاجم قرار گرفته. مدیران جدید کار بسیار سختی دارند. البته در شرایط کنونى ایجاد تغییرات خوب و مثبت بسیار برای مدیران جدید سخت خواهد بود. مجموع همه این فیلمهایی که ساخته شد و دچار محدودیت بود یا توقیف شدند ضایعاتی هستند که به سینما ضربه زده و خواهد زد. سینماگران در سالهای اخیر به خوبی دین خودشان و وفاداری که باید به سینما و ارزشها میداشتند را ادا کرده اند. اکنون نوبت مدیران سینمایی است که به ظرفیت ها و حقوق سینماگران توجه کنند.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم بزرگداشت کیومرث پوراحمد در خانه سینما
- معرفی اعضای هیات مدیره انجمن تهیهکننده-کارگردانها
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- تصمیمات دوگانه در پی حادثه تروریستی کرمان؛ سازمان سینمایی اکران آثار کمدی را تعطیل کرد، انجمن سینماداران تمامی سینماها را!
- ابوالحسن داوودی: تا اطلاع ثانوی خانه سینما نیازی به مدیرعامل جدید ندارد
- برگزاری «دومین جشن مهر سینمای ایران» در کشور
- اختصاصی سینماسینما/ بخش دولتی سینمای ایران چطور کن را دور زد؟/ چتر عجیب و غریب سینمای ایران
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- اقدام چکشی سازمان سینمایی؛ برکناری مدیر سینما لوتوس به دلیل حجاب پانتهآ بهرام و صدای ابی
- از ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان؛ موافقت سازمان سینمایی با شناور شدن قیمت بلیت سینماها
- موزه سینما فروخته نمیشود
- صدور ۱۱۷ مجوز پروانه ساخت در سال گذشته توسط سازمان سینمایی
- صدور مجوز نمایش بینالمللی یک فیلم توقیفی/ فقط خارجیها میتوانند «قاتل و وحشی» را ببینند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- یادداشت محمد حقیقت؛ چه کسی به نخل طلا نزدیک میشود؟/ درباره فیلم اول کارگردان زن فرانسوی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
آخرین ها
- احیای ناپلئون در کن/ نخستین نمایش جهانی نسخه ترمیمشده «ناپلئون به روایت ابل گانس» در جشنواره
- میراث نفرینشده/ نگاهی به فیلم «پنجه آهنین»
- «استودیو جیبلی ژاپن» برنده دومین نخل طلای افتخاری جشنواره کن
- در برنامه «خط فرضی» مطرح شد؛ هنرمند اگر جهانبینی داشته باشد خفه نخواهد شد
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای پنج فیلمنامه
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- محمد یغمایی با «شورش ذهن» به عمارت نوفل لوشاتو میآید
- محصول ۵۲ میلیون دلاری سینمای کره؛ ورنر هرتسوگ صداپیشه انیمیشن بونگ جونهو میشود
- قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی فرنگی در رقابتهای آسیایی با حمایت همراه اول
- «مجنون آن لیلی» هفته آینده روی صحنه میرود
- اولین حضور بینالمللی «چوپان» در یک جشنواره آلمانی
- بزرگداشت اصغر فرهادی در جشنواره کلمبیایی
- فیلمهای ۱۵ روز سینماگران کن معرفی شدند/ جای خالی سینمای ایران در این بخش
- داوران بخش فیلمهای داستانی کوتاه جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی معرفی شدند
- «آنیتا، گمشده در اخبار» بهترین انیمیشن کوتاه کلیولند شد/ واجد شرایط رقابت در اسکار
- در چهل و دومین دوره؛ «انگشت طلا» ۶ جایزه از جوایز فیلم هنگکنگ را برد
- مرور آثار داریوش مهرجویی در مسکو
- «تمساح خونی» ۴۰ روزه ۱۰۰ میلیاردی شد
- نگاهی به مینی سریال رژیم
- چرا فیلمهای نوستالژی دهه شصتی همچنان محبوب هستند؟
- نیکی مظفری و بهنام شرفی همبازی شدند/ رونمایی از پوستر نمایش «مرگ با طعم نسکافه»
- راهیابی«پیچ تاریخی» به جشنواره بینالمللی فیلم مسکو
- ساخت مستند فرمانده لوطی ها آغاز شد
- اکران «قویدل» در هنر و تجربه
- «نگین سیاه» محمدعلی سجادی بهترین انیمیشن جشنواره سنتمونیکا شد
- والتر هیل با یک فیلم نوآر برمیگردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
- سینمای ایران مسافر کره جنوبی شد
- استخدام ۳ قهرمان کشتی کشور در همراه اول
- «بعد از رفتن» و «روایت ناتمام سیما» مسافر مسکو شدند