تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۱۰/۲۶ - ۱۶:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 103906

رضا میرکریمی اقدام مثبت حسین انتظامی را در جهت چابک‌سازی سازمان سینمایی تحسین و تاکید کرد که این طرح می‌تواند درباره موسسات دیگر زیرمجموعه سازمان سینمایی نیز اعمال شود.
به گزارش سینماسینما، حسین انتظامی سرپرست سازمان سینمایی روز گذشته در راستای سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و برنامه جامع این سازمان، طی حکمی به مدیرعامل موسسه رسانه‌های تصویری ماموریت داد که ظرف مدت شش ماه نسبت به انجام تشریفات قانونی ادغام وظایف موسسه رسانه‌های تصویری در یک یا دو موسسه دیگر وابسته به سازمان اقدام کند.

این تصمیم انتظامی با واکنش‌های بسیاری در بین اهالی سینما همراه بود و بسیاری از فعالان این حوزه نیز ضمن بیان نظراتشان این اقدام سرپرست سازمان سینمایی را تحسین کردند.

سیدرضا میرکریمی کارگردان سرشناس سینما و دبیر سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ضمن تاکید بر ضرورت چابک‌سازی در سازمان سینمایی، درباره اقدام تازه انتظامی به سینماسینما گفت: «مسئله چابک‌سازی سیستم اداری سازمان سینمایی موضوع جدیدی نیست، در ادوار مختلف که مدیریت‌های متعددی مسئولیت سازمان سینمایی را برعهده داشتند، جلسات مختلفی با حضور اهالی سینما برگزار شد و من هم حضور داشتم. عقل جمعی بارها حکم کرده که ادامه دادن این رویه در سازمان سینمایی پرهزینه و ناکارآمد است و بهترین راه، ادغام مسئولیت‌ها، کاهش تصدی‌گری و محدود کردن وظایف سازمان سینمایی در طرح نظارت و پشتیبانی است.»

او ادامه داد: «با وجود آنکه معاونان سینمایی در ادوار مختلف به این نتیجه می‌رسیدند که باید چنین چابک‌سازی صورت بگیرد، ولی به دلایل مختلف جرات اجرای این کار را نداشته و احتمالا نگران فشارها و تبعاتی بودند که این تصمیم می توانست برایشان داشته باشد.»

میرکریمی با تحسین تصمیم و جرات سرپرست سازمان سینمایی، بیان کرد: «من این اتفاق خوب را که توسط آقای انتظامی رقم خورده به فال نیک می‌گیرم، امیدوارم ایشان با همین دیدگاه و همین دست فرمان ادامه دهند و این اتفاقات مثبت به اینجا ختم نشود و ایشان تحت تاثیر فشارها قرار نگیرند. ضمن اینکه باید از آقای مهدی یزدانی هم که در این قصه پیش‌قدم شدند و به سازمان سینمایی در این چابک‌سازی کمک کردند تشکر کرد که منافع جمعی را در صدر کارهای خودشان قرار دادند.»

این کارگردان سینما با تاکید بر اینکه این طرح می‌تواند در موسسات دیگر زیرمجموعه سازمان سینمایی اعمال شود، گفت: «فکر می‌کنم این طرح می‌تواند شامل موسسات دیگر هم شود و سازمان سینمایی کلیه وظایف خود را می‌تواند با مکانیزم و سیستمی یک پنجم آنچه که الان وجود دارد مدیریت کرده و انجام دهد. به نظر می‌رسد آقای انتظامی اهتمام آن را دارد که به این سمت حرکت کند.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها