تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۰/۲۶ - ۱۱:۱۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 40295

آزاده صمدیسینماسینما، علی پاکزاد – آزاده صمدی بازیگر با طرح این پرسش که چرا جشنواره فجر مانند تمام جشنواره‌های معتبر دنیا یک دبیر ثابت ندارد، تاکید کرد وجود سلیقه‌های متفاوت در هر دوره برگزاری جشنواره فجر باعث تضعیف این رویداد مهم سینمایی می‌شود.

به گزارش سینماسینما، صمدی فیلم‌های «لابی» به کارگردانی محمد پرویزی، «خوب، بد، جلف» نخستین ساخته سینمایی پیمان قاسم‌خانی را آماده نمایش و فیلم «پنج عصر» مهران مدیری را در مراحل پایانی تولید دارد. صمدی در سال‌های اخیر جزو بازیگران پرکار بوده و به غیر از حضور در فیلم‌های سینمایی همچنان در عرصه تئاتر نیز فعال است.

صمدی در گفت‌و‌گو با سینماسینما درباره فیلم‌هایی که اخیرا در آنها  نقش‌آفرینی کرده است، گفت: «امیدوارم جشنواره سی و پنجم بهتر از سال‌های گذشته برگزار شود.«لابی» فیلمی درباره خاطرات و مسائل اجتماعی متفاوتی است که در شهر ما رخ می‌دهد، البته قطعا فیلم خاصی خواهد بود. اما نمی توانم تضمین کنم که مخاطبان از این فیلم استقبال زیادی کنند. صبر می‌کنم تا نظرات آنها را درباره این فیلم جویا شوم. «لابی» بر گرفته از چند داستان مختلف است؛ که تعدد داستان در این فیلم نمود بارزی دارد. بعد از اینکه با محمد پرویزی درباره این فیلم صحبت کردم ، دلایل ایشان به عنوان یک کارگردانی که دغدغه دارد را قابل قبول دانستم  و با مطالعه فیلمنامه پذیرفتم که حضور داشته باشم.»

او ادامه داد: «فیلم «خوب، بد، جلف» آقای قاسم‌خانی فیلمی متفاوت است. به شخصه به عنوان بازیگر حس خوبی برای بازی در نقشی که بازی کردم داشتم. با علی تبریزی و ویشکا آسایش درباره این فیلم صحبت‌هایی را انجام دادم. مایل بودم تجربه بازی در یک فیلم کمدی دیگر را بعد از نقش آفرینی در «پنجاه کیلو آلبالو» داشته باشم. این امر نیز تحقق پیدا کرد و توانستم در فیلم آقای قاسم‌خانی بازی کنم. «خوب، بد، جلف» فیلم خوش رنگ و لعابی است.»

صمدی با تاکید براینکه مایل است بازی در نقش‌های مختلف را تجربه کند، گفت: «عموما مایل نیستم در یک ژآنر خاص بازی کنم، بلکه اعتقاد دارم یک بازیگر باید در هر نقشی بتواند بازی کند. از بازی در فیلم‌های متفاوت لذت می‌برم. طی سال‌های اخیر به خوبی نشان داده‌ام که می‌توانم در هر نقشی یا ژانری بازی کنم و از این موضوع نیز لذت می‌برم. برای مثال در سریال «پشت بام تهران» بازی کردم و در همان زمان «پنجاه کیلو آلبالو» را پذیرفتم. بازی در فیلم‌های طنز در چند وقت اخیر باعث شد تا هم آقای مدیری و هم آقای قاسم‌خانی به من پیشنهاد کار دهند.»

صمدی در ادامه درباره فیلم «پنج عصر» مهران مدیری گفت: «فیلم «پنج عصر» قطعا تجربه جدیدی در  سینمای ایران است، زیرا موضوعاتی را در قالب خود جای داده که واقعا شگفت‌انگیز است. بیش از این اجازه صحبت درباره این فیلم را ندارم.»

بازیگر سریال «راه بی‌پایان » درباره فشار کاری این روزهایش گفت: «این روزها به دلیل انباشت کار و بازی در نقش‌های مختلف، فشار بیش از حدی را تحمل می کنم البته خودم از این موضوع راضی هستم. من عاشق تئاتر هستم و قصد دارم هر سال دست کم دو اجرا داشته باشم که البته امسال سه اجرا داشتم که از این بابت خشنود هستم. تئاتر کمک زیادی به بازیگران سینما می کند. زیرا شما نقش‌هایی را تجربه می‌کنید که به گوناگونی نقش آفرینی‌تان در سینما کمک زیادی می‌کند. بسیاری اعتقاد دارند حضور و بازی بیش از حد باعث می‌شود که از کیفیت بازی بازیگران کاسته شود. اما من چنین عقیده‌ای ندارم زیرا به شخصه من از هر کاری می‌زنم تا بازی کنم گاهی روزها درگیر یک بازی در یک نقش خاص هستم ناخوداگاه روال عادی زندگیم نیز دچار اختلال می‌شود. تمام تلاشم این است که کیفیت بازی‌ام را ارتقا دهم. یکی از تئاترهایی که برایم جذاب بود، کار با مصطفی کوشکی بود، زیرا متن شگفت‌انگیزی را از شکسپیر انتخاب کرد که تجربه لذت بخشی نیز لقب گرفت، اما بعد از ۲۰ اجرا به دلیل آسیب‌دیدگی دیگر نتوانستم ادامه دهم. سعی می‌کنم که در حرفه تئاتر به کلیشه تبدیل نشوم.»

آزاده صمدی درباره جشنواره سی و پنجم فجر گفت: «امیدوارم جشنواره هر سال برگزار شود همین موضوع فکر می‌کنم بهترین اتفاق برای اهالی سینما است. یکی از تصمیمات اشتباه جشنواره این است که متاسفانه هر سال دبیر جشنواره عوض می‌شود، در صورتی که در همه جشنواره‌های دنیا یک دبیر ثابت وجود دارد. هر شخصی می‌آید با قوانین و سلایق خودش تعیین تکلیف می‌کند که این به نفع جشنواره نیست. چرا ما نباید با یک قانون طرف باشیم که بدانیم درباره چه چیزی یا کسب چه جایگاهی چگونه آماده شویم. هر سال حق بسیاری از افراد این میان ضایع می‌شود.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها