تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۱۱ - ۰۹:۳۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 47593

مجید صالحیسینماسینما، علی پاکزاد – مجید صالحی تاکید کرد کلیشه عنوان شده درباره نادیده گرفته شدن حاصل کار بازیگران در فیلم های کمدی صحت ندارد و مثال نقض آن جوایز اکبر عبدی و رضا عطاران است.
به گزارش سینماسینما ، مجید صالحی بیشتر به دلیل بازی در نقش های طنز شناخته شده است، اما بعد از بازی در فیلم «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی فضای ورود به نقش های غیرطنز برای این بازیگر باز شد. بازی قابل قبول او در فیلم کاهانی زمینه آن را فراهم کرد که صالحی تجربیات تازه ای را در سینمای ایران پیشت سربگذارد که حاصل یکی از آن ها در قالب فیلم «چراغ های ناتمام» ساخته مصطفی سلطانی به نمایش درآمد. صالحی در این فیلم نقشی کاملا جدی ایفا کرد. «چراغ های ناتمام » در بخش چشم انداز جشنواره فجر به نمایش گذاشته شد.

صالحی درباره حضور در این فیلم گفت: «این فیلم را به دلیل نقش متفاوتی که بازی کردم دوست داشتم. بسیاری از فیلمها بودند که فروش خیلی خوبی داشتند، اما به شخصه یک بار هم آنها را نگاه نکردم. برای مثال می توانم به فیلم «شاخه گلی برای عروس» اشاره کنم. فیلم مفرحی بود و مردم استقبال خوبی از آن داشتند. اما با سلیقه من سازگار نبود. البته فیلم های کمدی دیگری هم بودند مثل «مجردها» که نوشته فرهاد توحیدی بود و آقای اصغر هاشمی کارگردانی آن را انجام دادند، «مجردها» کمدی آبرومندی بود. اگر زمانی کاری را انجام دهم قطعا از آن راضی هستم. امیدوار بودم که فیلم «چراغ های ناتمام» در جشنواره موفق باشد.

او ادامه داد :«هیچ وقت به جایزه فکر نمی کنم. تصوری نداشتم که این فیلم به جشنواره راه پیدا می کند یا نه. عموما تصمیم گیری ها در جشنواره سلیقه ای است. برای مثال بسیاری از همکاران، بازی من در فیلم «استراحت مطلق» ساخته عبدالرضا کاهانی را قابل قبول می دانند. همکاری قابل توجهی با بابک حمیدیان داشتم. خیلی ها معتقد بودند بازی در فیلم «چراغ های ناتمام» مورد پسند جشنواره نخواهد بود. یعنی این بازی نمی توانست جایزه به همراه داشته باشد.»

صالحی درباره دیده شدن حاصل کار بازیگران طنز در جشنواره ها گفت: «خوشحال هستم که می توانم نقش های متفاوتی بازی کنم. خیلی ها می گویند در جشنواره به بازیگران طنز توجه نمی شود، اما من چنین عقیده ای ندارم. چون در سالهای گذشته رضا عطاران، سعید آقاخانی و اکبر عبدی برای بازی در فیلم های کمدی سیمرغ گرفتند. هیچ وقت برای کسب جایزه کار نکرده ام. ارتباط با مخاطب برای من بیشتر از هر چیز دیگری اهمیت دارد. جنس بازی در سینما و تلویزیون را از آقای طهماسب و جبلی یاد گرفته ام؛ و این موضوع برایم اهمیت دارد.»

بازیگر فیلم « چراغ های ناتمام» درباره انتخاب نقش های متفاوت گفت: «یک بازیگر باید بتواند در همه ژانرها نقش آفرینی کند. به شخصه مایلم، هم نقش ملودرام داشته باشم و هم بتوانم به خوبی کمدی بازی کنم. برای مثال استاد انتظامی، پرویز پرستویی یا اکبر عبدی جزو کسانی هستند که در همه ژانرها بی نظیر بوده اند. حالا بازیگری سخت تر از سالهای گذشته شده است. چون بزرگان ما در همه نقشها بازیهای خوبی از خود نشان داده اند و ما امروز برای اینکه متفاوت باشیم کار سختی را در پیش داریم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها