تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۰/۰۳ - ۱۰:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 75680

سینماسینما، علی پاکزاد – احمد مازنی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره شرایطی که برای فیلم رضا درمیشیان در اکران رخ داده گفت:«مجوز فیلم «عصبانی نیستم» توسط وزارت ارشاد صادر شده است. مهم نیست که کدام وزیر در آن زمان در مسند کار بوده است. ما وزارت ارشاد را طرف حساب می دانیم. پس این فیلم باید در نوبت اکران قرار بگیرد. اگر باز هم به تاخیر بیفتد قطعا باید به ما توضیح دهند که دلیل آن چیست.»
به گزارش سینماسینما، یکی از موضوعات مهم این روزهای سینما اکران نشدن فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان است. این فیلم قرار بود اواخر آذر ماه اکران شود. اما اعلام شد اکران به تعویق افتاد و در زمان دیگری اکران عمومی خواهد داشت. این تصمیم مسئولان در زمینه عقب افتادن اکران «عصبانی نیستم» واکنش رسانه‌ها و حتی برخی از نمایندگان مجلس را به همراه داشت.

احمد مازنی یکی نمایندگانی که به وضعیت به وجود آمده برای «عصبانی نیستم» معترض بود در گفت‌و‌گو با سینماسینما درباره اکران نشدن آن گفت: «ما به وزیر محترم ارشاد تذکر دادیم. البته این تذکر سئوالی بود یعنی هم وجه سئوالی داشت و هم به نوعی تذکر به آقای وزیر بود. البته تعریف سئوال و تذکر در مجلس متفاوت است. اگر قصد نماینده سئوال باشد. این سئوال به کمیسیون ارجاع داده می‌شود و بعد وزیر در فرصتی مناسب آن را جواب خواهد داد. اما موضوع وزارت ارشاد و فیلم «عصبانی نیستم» به این گونه نبوده است. بلکه سئوال ما تذکر را هم همراه خود دارد. ما تذکر و سئوالمان این معنی را می دهد که چرا وزیر فرهنگ و ارشاد از مجوزی که داده است عقب نشینی می‌کند.»

او ادامه داد: «فیلم «عصبانی نیستم» طبق قانون مجوز تولید را کسب کرده است. نظرات اصلاحی نیز در این چند سال اخیر نسبت به این فیلم اعمال شده است. تا حدی که ما اطلاع داریم و با آقای مطهری درباره این فیلم صحبت کردیم می دانیم که فیلم تمام مراحل قانونی را طی کرده است. قرار بود این فیلم به زودی اکران شود. سئوال ما بود این بود که چرا آقای وزیر از این تصمیم عقب نشینی کرده است.»

نماینده مردم تهران درباره سینما و موضوع فرهنگ گفت: «رویکرد مجلس و نگاه ما به موضوعات فرهنگی حساس است. بحث ما فقط عدم اکران یک فیلم نیست. بلکه عقیده داریم که به هیچ عنوان نباید موضوعات فرهنگی در تنگنا قرار بگیرند. قانون گرایی در حوزه فرهنگ و هنر برای نمایندگان مجلس بسیار مهم است. مجوز فیلم «عصبانی نیستم» توسط وزارت ارشاد صادر شده است. مهم نیست که کدام وزیر در آن زمان در مسند کار بوده است. ما وزارت ارشاد را می شناسیم. پس باید در نوبت اکران قرار بگیرد. اگر باز هم به تاخیر بیفتد قطعا باید به ما توضیح دهند که دلیل آن چیست. نگرانی ما این است که کسانی که برای تولید فیلم هزینه ای نکردند و این میان دغدعه هایی خاص دارند و دنبال چیزهای دیگری هستند به مقصودشان برسند. عموما این افراد به وزارتخانه و شخص وزیر فشار وارد می کنند. تاکید ما این است که وزیر محترم تحت هیچ فشاری قرار نگیرند.»

مازنی در انتها درباره حمایت از مسائل فرهنگی در کشور گفت: «کمیسیون فرهنگی انباشتی از سلیقه‌های متفاوت سیاسی است. اما ما در این کمیسیون یک اصل داریم و آن هم حمایت از فرهنگیان و هنرمندان کشور است در انتها باید عرض کنم که به آقای وزیر هم اعلام کردیم که تذکر کتبی داده ایم و منتظر پاسخ ایشان هستیم.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها