تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۵/۱۸ - ۱۵:۳۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 62282

علم الهدی ایوبیحجت‌الله ایوبی رئیس سابق سازمان سینمایی و امیرحسین علم‌الهدی مدیر گروه هنر و تجربه به سخنان ضیاء‌الدین دری درباره توقف نمایش «خانه پدری» به کارگردانی کیانوش عیاری واکنش نشان دادند.

 

به گزارش سینماسینما٬ در روزهای گذشته نقل قولی از دری عضو سابق شورای پروانه نمایش با این مضمون منتشر شد که ایوبی با این دلیل که فرزندش بعد از تماشای «خانه پدری» حسی ناخوشایند داشته٬ مانع اکران فیلم عیاری شده است.

روایت ایوبی

برای پی بردن به صحت و سقم این سخنان با ایوبی تماس گرفتیم و پاسخ ایوبی به این موضوع چنین بود: «معلوم است که این حرف صحت ندارد. فکر می‌کنم این موضوع و پاسخ این سوال آنقدر واضح است که نیاز به توضیح دیگری ندارد.»

آنچه موجب می‌شود ایوبی تاکید کند این موضوع آنقدر واضح است که نیاز به توضحی مفصل ندارد٬ اتفاقاتی است که در جریان اکران «خانه پدری» رخ داد. این فیلم در نوبت‌های محدودی امکان نمایش در گروه هنر و تجربه به دست آورد. بعد از نمایش محدود فیلم واکنش‌ها و فضایی که اطراف آن به وجود آمد٬ منجر به صدور دستوری از مراجعی بالاتر از سازمان سینمایی شد که در نتیجه آن فیلم از پرده پایین کشیده شد. بعد از این اتفاق بود که ایوبی از عیاری به دلیل شرایطی که برای نمایش فیلمش به وجود آمد٬ در جایگاه رئیس سازمان سینمایی عذرخواهی کرد و این عذرخواهی ایوبی تشکر عیاری را به همراه داشت.

در پایان سال ۱۳۹۴ جایزه اخلاق از سوی سازمان سینمایی به عیاری اهدا شد.

روایت علم‌الهدی

امیرحسین علم‌الهدی، در پاسخ به این سوال که آیا ادعای ضیاءالدین دری درباره پروانه نمایش «خانه پدری» صحت دارد یا نه٬ گفت: «به نظرم خود آقای ایوبی بهتر از هر کسی می‌توانند به این ادعا پاسخ دهند، اما مسئله‌ای که برای این فیلم اتفاق افتاد این بود که شورای پروانه نمایش در سال ۹۴، پروانه نمایش این فیلم را اختصاصی برای هنر و تجربه و با محدودیت سنی زیر ۱۶ سال صادر کرد.»

علم‌الهدی در ادامه افزود: «آقای دری عضور شورای پروانه نمایش بودند و صحت و سقم این قضیه را باید خود آقای ایوبی بگویند٬ ولی می‌دانم که سال ۹۴ شورای پروانه نمایش، پروانه این فیلم را برای نمایش در سینماهای هنر و تجربه صادر کردند.»

او در پایان نیز تاکید کرد: «با شناختی که من از دکتر ایوبی دارم این بحث برای خود من پذیرفتنی نیست.»

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها