تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۱۴:۵۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89745

میترا فراهانی فیلمساز ایرانی مقیم اروپا قرار است برای فیلم جدید خود از حضور دو چهره جریان ساز سینمای غرب و شرق استفاده کند.

سینماسینما، محمد حقیقت: این فیلمساز ایرانی تصمیم دارد برای فیلم جدید خود از حضور ژان لوک گدار و ابراهیم گلستان بهره ببرد.

درجشنواره کن امسال برای دریافت جایزه «نخل طلای ویژه» به ژان لوک گدار برای فیلم «کتاب تصویر» میترا فراهانی، بعنوان یکی ازتهیه کننده‌های این فیلم روی صحنه رفت و آن‌را دریافت کرد و از سوی ژان لوگ گدار، ازجشنواره و داوران تشکر کرد.

در همان زمان نیز بسیاری از دیدن او روی صحنه سورپرایز شدند، و برایشان سئوال ایجاد شده بود. میترافراهانی که مدتی است در اروپا به کارفیلمسازی مشغول است و از جمله فیلم «فی فی از خوشحالی زوزه میکشد» را در رابطه با بهمن محصص و آثارش ساخته بود، و جوایز زیادی هم درجشنواره ها بدست آورده بود، مدتی است بعنوان مدیرتولید اجرائی آخرین فیلم گدار «کتاب تصویر» فعالیت می‌کرد. ژان لوک‌گدار که خود به جشنواره کن نیامده بود، دوتهیه کننده خود، از جمله میترا فراهانی را به کن فرستاده بود.

مدنی است که میترا فراهانی خیلی بی سر و صدا در حال ساخت فیلمی با شرکت ژان لوک گدار، از سردمداران موج نو سینمای فرانسه، و همچنین، ابراهیم گلستان، از سردمداران مهم موج نو سینمای ایران است. – این ایده رودررو قراردادن، این دو فیلمساز، که هرکدام خصوصیات اخلاقی و هنری خاص خود را دارند، بسیار جالب و سورپرایز، یود و حالا باعت کنجکاوی بسیاری از مشتاقان سینما خواهد شد که، سینماگری از شرق، در مقابل غول بزرگی از غرب چه چیزی برای روایت کردن در مقابل همدیگر دارند؟

ابراهیم گلستان متولد ۱۹۲۲ ( ۹۶ ساله) درشیراز، و ژان لوک گدار متولد ۱۹۳۰ ( ۸۸ ساله) درشهر کوچک رول در سوئیس، و رو در رو کردنشان، می‌تواند از سندهای ماندگار سینما به شمار آید.

چنانچه ساخت فیلم به خوبی پیش برود و تا آخر امسال به پایان برسد، میتوان انتظار داشت که درجشنواره کن ۲۰۱۹ آنرا مشاهده کنیم.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها