تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۹ - ۱۷:۳۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89938

فیلمسازان ایرانی با اثار متنوع در جشنواره جهانی امسال کارلووی‌واری حضوردارند.

سینماسینما، محمد حقیقت: پنجاه وسومین دورجشنواره جهانی کارلووی‌واری از ۲۹ ژوین تا ۷ ژوییه با داشتن بخش های مختلف از جمله بخش مسابقه برپا خواهد شد.

این جشنواره امسال میزبان تعدادی از فیلمسازان ایرانی با ژانرهای مختلف است که در راس آن «امیر» ساخته نیما اقلیما درمسابقه قراردارد.

نمایش «امیر» در روزهای پنجم و ششم ژوییه برای داوران و تماشاگران در کاخ اصلی خواهد بود و در روز هفتم ژوییه آخرین نمایش آن ساعت چهارونیم بعدازظهر خواهد بود. «امیر» اولین فیلم بلند این کارگردان، خبر از استعداد بسیار خوبی می‌دهد که می‌توان به آینده این فیلمساز جوان امیدوار بود. دراین فیلم «امیر» سی ساله دریک مقطع خاصی از زندگی‌اش قرار گرفته است. همسر سابق دوستش ناپدید شده و می‌خواهد کشور را ترک کند، خواهر نا امیدش مایل است از خانه برود و از سوی دیگر سایر مشکلات امیر را احاطه کرده است. آیا او می‌تواند به همه مشگلات فائق آید؟!

تصاویر فیلم بسار خوب و با ظرافت قاب بندی شده و در عین حال غیرمعمول بنظر می‌رسد که بخش عمده کادر فضای خالی را اشغال می‌کند و بیننده را با اثری متفاوت از سینمای نسل جدید روبرو می‌کند.

در بخش دیگر جشنواره «همه میدانند» ساخته خوب اصغر فرهادی در اسپانیا، همچنین، «مرز» دومین اثر علی عباسی از سوئد و دانمارک که در جشنواره کن جایزه اول نوعی نگاه را بدست آورد و شگفتی آفرید قرار دارد. فیلم «هجوم» اثر شهرام مکری هم دربخش افق‌ها حاضر خواهد بود.

همچنین «سه رخ» از جعفر پناهی که جایزه سناریو در کن بطور مشترک بدست آورد در برنامه قرار دارد. در سال‌های گذشته حضور سینمای ایران در این جشنواره چشمگیر بوده است. جایزه اصلی آن گوی بلورین نام دارد که به همراه ۲۵۰۰۰ دلار به کارگردان آن داده می‌شود.

بعداز آن جایزه ویژه داوران با ۱۵۰۰۰ دلار است و جایزه‌های دیگرشامل بهترین کارگردانی – بهترین هنرپیشه مرد و زن خواهد. بود.

در دوره‌های گذشته فیلمهایی از عبدالرضا کاهانی (بیست)، محسن مخملباف (ناصرالدین شاه اکتورسینما ) و غیره جایزه‌هایی بدست آورده بودند. امسال این جشنواره طبق سنت خود از «باری لوینستون» سناریست، تهیه کننده، کارگردان ستایش بعمل می‌آورد و کریستال طلایی جشنواره را به او خواهد داد.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها