تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۱/۲۹ - ۱۳:۰۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 45830

سینما دورییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه «سینما دو» از بررسی کمیته نظارت بر عملکرد سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر پیرامون حواشی به وجود آمده و ارایه یک جمع بندی به مجلس خبر داد.

به گزارش سینماسینما، پس از جلسه ای که ۲۶ بهمن ماه با حضور حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی، محمد حیدری دبیر جشنواره فیلم فجر، دو نفر از داوران و همچنین تعدادی از منتقدان در خصوص عملکرد جشنواره فیلم فجر در کمیسیون فرهنگی مجلس برگزار شد، رییس این کمیسیون از ارائه جمع بندی حاصله به مجلس شورای اسلامی خبر داد.

حجت الاسلام پژمان فر طی ارتباطی تلفنی در برنامه «سینما دو» که پنجشنبه ۲۸ بهمن روی آنتن شبکه دو رفت، اظهار کرد: بر اساس وظایف نظارتی خودمان وظیفه داشتیم تا به حاشیه های این جشنواره بپردازیم. ضمن اینکه جلساتی را قبل از برگزاری جشنواره با مدیران سینمایی برگزار و طی آن بر ایجاد اشتیاق برای حرکت در مسیر داشتن سینمایی سالم تاکید کردیم.

او ادامه داد: امسال حاشیه های این جشنواره زیاد بود و سعی شد در زمان اجرای جشنواره به این مسائل وارد نشویم تا متهم به پیش داوری نشویم. اما پس از پایان جشنواره و رصد مسائل مختلف و بررسی نقاط ضعف و قوت به یک جمع بندی رسیدیم.

پژمان فر تصریح کرد: سه شنبه گذشته پیش بینی جلسه ای را داشتیم که عوامل برگزاری جشنواره و تعدادی از منتقدان صحبت های خود را بیان کردند. بخشی از حرف های ما را منتقدان گفته اند منتها من در جایگاه رییس این کمیسیون قرار دارم بنابراین اجازه دهید صحبت های خود را در قالب جمع بندی کلی ارائه دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در خصوص بررسی این مساله در صحن علنی مجلس یادآور شد: اگر مجلس با این جمع بندی قانع نشود حق مجلس این است که از اختیارات خود برای پیگیری این مساله استفاده کند.

برنامه «سینما دو» کاریست از گروه نهادهای اجتماعی شبکه دو سیما به تهیه کنندگی عباس یداللهی و کارگردانی حمیدرضا معدنچی که با نگاهی تحلیلی و اجتماعی پیرامون بررسی تولیدات و اتفاقات سینمای ایران پنجشنبه ها ساعت ۲۳:۳۰ روانه آنتن می شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها