تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۹/۲۵ - ۱۶:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 74894

اردوان زینی سوق کارگردان مستند «پندوم» که در یازدهمین دوره جشنواره سینماحقیقت به نمایش در آمد، درباره نام و محتوای این مستند توضیح داد.

به گزارش سینماسینما، اردوان زینی سوق کارگردان فیلم مستند «پندوم» که در جشنواره سینما حقیقت با استقبال فوق‌العاده‌ای از طرف مخاطبان روبه‌رو شد  در مورد این فیلم گفت : «فیلم «پندوم» یک مستند اجتماعی است. در این فیلم به چالش‌های اجتماعی در منطقه‌ای از جنوب ایران به نام کهگلویه بزرگ در زمان انتخابات مجلس پرداخته‌ایم. در این فیلم به انتظاراتی که مردم به حق و یا ناحق بدون شناخت از وظایف و اختیارات یک نماینده مجلس دارند، پرداخته شده است. اینکه مردم نماینده مجلس را منجی آمال خود می‌دانند و شاید اساسا مردم مسیر را به اشتباه رفته‌اند.»

او ادامه داد: «تمام این موضوعات را به عنوان یک چالش در فیلم نگاه کرده و سعی داشتم که به اندازه‌ای هر چند ناچیز در نگاه مردم تاثیرگذاری داشته باشم. خواستم که مخاطبان با شخصیت‌هایی که در فیلم حضور دارند، همذات‌پنداری کنند و ببیند عکس‌العمل‌های آنها چقدر نزدیک یا متفاوت از آنهاست.»

زینی سوق در مورد دلیل انتخاب اسم «پندوم» برای فیلم گفت: ««پندوم» در زبان لری به معنای ورم است. من مشکلات خودمان را به شکل ورم‌هایی دیدم و خواستم که به آنها بپردازم.»

او در مورد جشنواره سینما حقیقت و استقبال خوب مخاطبان از فیلمش گفت: «استقبال از فیلم خیلی خوب بود و سالن کاملا پر شده و خیلی از دوستان ایستاده فیلم را تماشا کردند. امیدوارم شرایطی فراهم شود که بتوانیم این فیلم را یک بار دیگر اکران کنیم. جشنواره سینما حقیقت مخاطبان خاص خودش را دارد. مشاهده کردید که فیلم‌های مستند مخاطبان زیادی دارد و علاقه‌مندان به فیلم ‌های مستند زیاد هستند. بنابراین اگر شرایطی فراهم شود که بتوان فیلم‌های مستند را اکران کرد، اتفاق مبارکی است.»

«پندوم» به کارگردانی اردوان زینی سوق و تهیه‌کنندگی کیوان کثیریان محصول موسسه فرهنگی هنری هفت رخ معاصر در سال ۱۳۹۶ است.

مریم شاپوریان تدوینگر این فیلم است و وکیل زعفرانی «پندوم» را تصویربرداری کرده است.

منبع: فیلم‌نت‌نیوز

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها