تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۷:۰۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 1937

تعداد زیادی از چهره‌های شاخص دنیای سینما این روزها همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو به کانادا سفر کرده‌اند.

به گزارش «سینماسینما» امسال حدود ۴۰۰ فیلم بلند داستانی و فیلم کوتاه از ۷۱ کشور در جشنواره تورنتو نمایش داده می‌شود که از آن به عنوان مهم‌ترین و بزرگ‌ترین جشنواره سینمایی آمریکای شمالی یاد می‌شود.

«تخریب» با بازی جیک جیلنهال و نائومی واتس، «مریخی» به کارگردانی ریدلی اسکات با بازی مت دیمن، جسیکا چاستین و چیوتل اجیوفور، «دختر دانمارکی» با بازی ادی ردمین، «ترومبو» با بازی برایان کرنستن، «مارک ما بحران است» با بازی ساندرا بولاک به تهیه‌کنندگی جرج کلونی، «جوانی»‌ به کارگردانی پائولو سورنتینو با بازی مایکل کین، هاروی کایتل و ریچل وایس، «عشاء ربانی سیاه» با بازی جانی دپ، «قاتل حرفه‌ای» با بازی بنیسیو دل تورو و جاش برولین، «جانوران بدون کشور» با بازی ایدریس البا، «بعد به کجا حمله کنیم» به کارگردانی مایکل مور و «افسانه» با بازی تام هاردی از فیلم‌های مطرح این دوره جشنواره تورنتو هستند.

جشنواره‌ تورنتو از دیرباز نقطه شروع فصل جوایز سینمایی و آشنایی با رقبای احتمالی اسکار بوده است. این جشنواره بخش مسابقه رسمی و هیئت داوری ندارد، اما در پایان بهترین فیلم با آرای تماشاگران انتخاب می‌شود. در سال‌های اخیر تعدادی از فیلم‌هایی که جایزه اصلی تورنتو را بردند مانند «زیبایی آمریکایی»، «تصادف»، «میلیونر زاغه‌نشین»، «گفتار پادشاه» و «دوازده سال بردگی» بعداً برنده اسکار بهترین فیلم نیز شدند.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم تورنتو ۱۰ تا ۲۰ سپتامبر (۱۹ تا ۲۹ شهریور) برگزار می‌شود.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها