تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۰۹ - ۰۷:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 78684
تلویزیون در آستانه سی و ششمین جشنواره فیلم فجر با برنامه‌های سینمایی متنوع در شبکه‌های سیما به استقبال بزرگ‌ترین رویداد هنری کشور می‌رود.

به گزارش سینماسینما، سی و ششمین جشنواره فیلم فجر تنها تا چند روز دیگر کار خود را آغاز می‌کند. جشنواره‌ای که همیشه و در همه ادوار به عنوان مهم‌ترین رویداد هنری پس از انقلاب از آن یاد شده است. نکته‌ای که باعث شده جشنواره فیلم فجر این چنین مهم جلوه کند، استقبال گسترده مردم از این رویداد هنری و پیگیری است که نسبت به اخبار آن داشته‌اند.

امسال و همزمان با سی وششمین دوره جشنواره فیلم فجر، تلویزیون ویژه برنامه‌های متنوعی را برای پوشش این رویداد هنری در نظر گرفته است که در ادامه نگاهی به آن ها می‌اندازیم.

رویکرد متفاوت برنامه «هفت» با مهران مدیری

برنامه «هفت» یکی از مهم‌ترین برنامه‌های تلویزیون در حوزه سینما به شمار می‌آید که توانسته مخاطبان این حوزه را به خوبی جذب کند. با وجود آنکه این برنامه در سال‌های اخیر دچار حواشی شد اما همچنان به عنوان سینمایی‌ترین برنامه تلویزیون در میان علاقه‌مندان شناخته می‌شود و همیشه و در تمامی سال‌ها برای جشنواره فیلم فجر به صورت ویژه، برنامه‌هایی را تدارک دیده است.

این برنامه که در چند ماه اخیر جایش در کنداکتور شبکه سه خالی بوده است به زودی با برنامه‌ ویژه جشنواره فجر روی آنتن می‌رود.

به‌تازگی و پس از کش و قوس‌های فراوانی که برای انتخاب مجری این برنامه به راه افتاده بود، مهران مدیری به عنوان مجری ویژه برنامه جشنواره فیلم فجر انتخاب شد تا شاید بتواند عاملی برای افزایش مخاطبان باشد.

نگاهی به جشنواره از زاویه دید «چشم شب روشن»

برنامه «چشم شب روشن» به تهیه‌کنندگی امیر قمیشی و اجرای محمدصالح علا که از شبکه چهار پخش می‌شود، ویژه برنامه‌هایی در حوزه‌های مختلف سینما، موسیقی، تئاتر و … دارد که در ایام جشنواره فجر با حضور اکبر نبوی به این رویداد می‌پردازد.

اکبر نبوی درباره شاخص‌ها ویژه برنامه «چشم شب روشن» برای جشنواره فجر گفته بود که بنا دارد تا با حضور مهمانان مختلف به صورت ریشه‌ای به اهداف شکل‌گیری جشنواره فجر بپردازد.

این برنامه سعی دارد تا در ایام جشنواره با دعوت از چهره‌های شاخص سینمایی، نگاه عمیق‌تری به این رویداد هنری داشته باشد و حرف تازه‌ای بزند.

ققنوس جشنواره فجر در شبکه چهار

شبکه چهار امسال با دستانی پر، پا به سی و ششمین جشنواره فیلم فجر گذاشته است و به جز «چشم شب روشن»، ویژه برنامه «ققنوس» را روی آنتن می‌برد که به صورت مستقیم از پردیس ملت پخش می‌شود.

این برنامه که قرار است در ۱۵ قسمت ۷۵ دقیقه‌ای به صورت زنده پخش شود، در کنار نگاه متنوع به رویدادهای جشنواره و دعوت از سینماگران، به اخبار روزانه جشنواره هم توجه خواهد کرد.

همچنین هر قسمت برنامه به صورت مجزا موضوع معینی دارد که با دعوت از کارشناسان و منتقدان مورد بحث و گفت وگو قرار می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به موضوع فیلم‌هایی که هر روز اکران می‌شوند اشاره کرد.

سینما دو در مسیر جشنواره

«سینما دو» دیگر برنامه‌ای است که برای مهمترین رویداد سینمایی کشور تدارک ویژه‌ای دارد و قرار است به بررسی و تحلیل ۲۵ فیلم حاضر در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر بپردازد.

«سینما دو» همچنین نیم نگاهی به حواشی، آثار و بازخوردهای نمایش فیلم‌ها خواهد داشت. عوامل این برنامه سعی کرده‌اند تا جایی که امکان دارد فضای متفاوتی را برای پوشش جشنواره ایجاد کنند و از مطالب کلیشه‌ای گذر کنند.

«شهر فرنگ» شبکه خبر در جشنواره فجر

ویژه برنامه سینمایی شبکه خبر که با اجرای حمیدرضا مدقق هر پنجشنبه روی آنتن می‌رود، به واسطه وجود دو پنجشنبه در ایام جشنواره فیلم فجر، ویژه برنامه‌ای را تدارک دیده است.

این برنامه در ۱۹ بهمن به بررسی آثار حاضر در جشنواره و نقد و بررسی آن‌ها می پردازد و در ۲۶ بهمن که سی و ششمین دوره این رویداد هنری به کار خود پایان می‌دهد هم نگاهی به برگزیده‌ها و انتخاب‌هایی که هیئت داوران داشته‌اند، می‌اندازد.

«شهر فرنگ» همچنین ارتباط‌های زنده ای با کاخ جشنواره خواهد داشت و گزارش‌هایی در باره فیلم هر روز تهیه و پخش خواهد کرد. تلاش این برنامه بر این است که محتوای تحلیلی و خبری را توام باهم به مخاطب ارائه دهد.

مجری نشست‌های خبری جشنواره در شبکه شما 

محمد گبرلو که اجرای جلسات پرسش و پاسخ عوامل فیلم‌های جشنواره با خبرنگاران را برعهده دارد، در ایام جشنواره برنامه سینمایی «شب‌های شفاهی» را که در طول سال از شبکه شما پخش می‌شود، روی آنتن دارد. البته پخش این برنامه در ایام جشنواره قطعی نیست و بستگی به تصمیم مدیران شبکه دارد.

گبرلو بیان کرده است که رویکردی که در نشست‌های جشنواره دارد تنها در قالب مدیریت جلسه پرسش و پاسخ است و اگر برنامه پخش شود، حرف‎های خود درباره جشنواره و آثار حاضر در آن را خواهد زد. او همچنین بنا دارد که با توجه به مخاطبان این برنامه که اکثرشان شهرستانی هستند، به تقویت رابطه سینما و شهرستان‌ها بپردازد و سعی در بهبود اوضاع این حوزه در استان‌های مختلف داشته باشد.

حال باید دید با شروع جشنواره فیلم فجر کدام یک از این برنامه‌ها بیشتر به مذاق مخاطبان تلویزیون خوش می‌آید و از آن استقبال می‌کنند.

منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها