تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۱۱/۱۶ - ۰۷:۴۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 79541
سومین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت با گرم شدن تنور نمایش فیلم‌ها و نشست‌های خبری سپری شد و در ساعات بامدادی سرانجام پس از سپری شدن سه روز از جشنواره، فیلم‌های برگزیده آرای مردمی بدون اولویت و تعداد آرا اعلام شد.

به گزارش سینماسینما، در شرایطی این آرا اعلام شده است که هنوز این مسئله با توجه به انجام اینترنتی آن با ابهاماتی روبرو است و حتی کاهش میزان مشارکت مردم برای رأی دادن از طریق اپلیکیشن پیش بینی می‌شود اما دبیر جشنواره فیلم فجر در گفت و گویی کوتاه با ایسنا بیان کرد: براساس اینکه رأی گیری در تمام سانس‌ها و سینماهای مردمی انجام می‌شود،نسبت به سال گذشته آمار رأی ها افزایش یافته است.
ابراهیم داروغه زاده همچنین تاکید کرد: برای سیمرغ مردمی تنها افرادی که با ارائه ملی و از طریق پیش فروش بلیت تهیه کرده‌اند می‌توانند به فیلم‌ها رأی دهند و ارگان‌ها و سازمان‌ها و حتی آنهایی که از طریق گیشه بلیت می‌خرند هم این امکان را ندارند.

نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش داده شده در روز چهارم جشنواره فیلم فجر توسط ستاد انتخابات فیلم برگزیده بدون بدون اولویت بدین شرح اعلام شد:«دارکوب»، «عرق سرد»، «لاتاری»، «تنگه ابوقریب»، «چهارراه استانبول»، «خجالت نکشن»، «سرو زیر آب»، «مغزهای کوچک زنگ زده»، «به وقت شام»، «بمب»، «یک داستان عاشقانه».

روز سوم جشنواره در پردیس سینمایی ملت با نمایش فیلم «چهارراه استانبول» مصطفی کیایی آغاز شد که بازسازی بخش‌هایی از فاجعه پلاسکو و روایت داستان فیلم در بطن آن حادثه بسیاری از تماشاگران را در سالنهای نمایش دهنده فیلم متاثر کرد.
این فیلم اگرچه به قول کارگردانش درباره پلاسکو نیست اما ارجاعات و اشاره هایی را به برخی مدیران شهری و تقصیر آنها در نحوه مدیریت بحران آن فاجعه با به صورت مستقیم و غیرمستقیم به تصویر میکشد. با این حال بخش‌های انتهایی فیلم که باشعارزدگی همراه می‌شود میزان رضایت را از فیلم جدید مصطفی کیایی در مقایسه با دیگر آثارش کمتر می‌کرد.

دومین فیلم نمایش داده شده در پردیس ملت مستند «بانو قدس ایران» اثر مصطفی رزاق کریمی بود که در جشنواره حقیقت نیز موفق به کسب جایزه شده بود. این فیلم اگرچه هنگام نمایش با سالن‌های پر از تماشاگر مواجه نشد اما به زعم عدهای بهترین فیلم جشنواره تاکنون بوده است.
این مستند به روایت زندگی بانو خدیجه ثقفی همسر امام خمینی ( ره) می‌پردازد و به گفته تهیه‌کننده‌اش تلاش می‌شود که در سینماها به اکران عمومی برسد.
البته انتظار می‌رفت برای نمایش این فیلم و هم‌چنین در نشست خبری آن که مدیران مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از جمله محمد مهدی طباطبایی نژاد و مرتضی رزاق کریمی هم آمده بودند، یک‌ نماینده هم از خانواده امام به ویژه سید احمد خمینی که سال‌های قبل در جشنواره فیلم و در برج میلاد حضور داشت، به سینمای رسانه‌ها بیاید.
با این حال نشست پرسش و پاسخ این فیلم با تعداد کمی خبرنگار و عکاس برگزار شد که در آن کارگردان فیلم تاکید کرد: برای گفت و گو با منسوبین امام (ره)سراغ همه نوهها از جمله فرزندان مصطفی خمینی هم رفته ولی برخی پذیرفته‌اند و برخی دیگر هم بنا به دلایل خود نپذیرفته‌اند که در فیلم صحبت کنند.
آخرین فیلمی که برای اهالی رسانه نمایش داده شد «لاتاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان بود که این فیلم به ماجرای فریب دختران با مدلینگ و بردن آن‌ها به کشورهای عربی اطراف و اجبار به تن فروشی می‌پرداخت.
در این فیلم که بازی برخی بازیگرانش از جمله هادی حجازی‌فر و جواد عزتی بیشتر از دیگران قابل توجه بود و حتی در مواردی تشویق تماشاگران را هم به همراه داشت، رگه‌هایی از فیلم‌های «آژانس شیشه‌ای» و «موج مرده» ابراهیم حاتمی‌کیا و نیز «قیصر» مسعود کیمیایی به وضوح دیده می‌شود که همین دستمایه خنده و شوخی هنگام پخش فیلم نیز شد.

نشست پرسش و پاسخ این فیلم که شلوغ‌ترین نشست جشنواره تا روز سوم بوده و صدای اعتراض خبرنگاران را هم درآورد، با سوال و جوابهای حاشیه‌ای زیادی دنبال شد که بیشتر حول محور پایان بندی قهرمانانه فیلم و رفتار خودسر شخصیتهای آن می‌چرخید.

مهدویان اگرچه تلاش کرد از رفتار قهرمان فیلم خود دفاع کند اما خیلی موفق نبود و در جایی هم تاکید کرد که نسخه اولیه فیلم که پروانه ساخت نگرفت، پایان بندی خشن‌تر و فاشیستیتری داشته است.

این نشست که در لحظات پایانی خود با حضور دبیر جشنواره نیز همراه بود بیش از یک ساعت به طول انجامید.

اما جدا از نمایش فیلم‌ها، پردیس ملت برای اهالی رسانه روز نسبتا آرامی را پشت سر گذاشت و تنها مشکل بزرگ همچنان مسئله پارکینگ و بعد تا حدودی اینترنت است که در برخی طبقات با قطع شدن‌های پی در پی روبرو می‌شود.

منبع:‌ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها