تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۵/۰۳ - ۱۱:۴۴ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 21582

لباس المپیکطراحی لباس کاروان ایران برای حضور در المپیک ۲۰۱۶ ریو، از روز گذشته با واکنش گسترده کاربران شبکه‌های اجتماعی روبرو شده و تعدادی از ورزشکاران و هنرمندان هم برای انتقاد از آن دست به کار شده‌اند.

به گزارش سینماسینما، پس از رونمایی از لباس پر حاشیه کاروان المپیکی کشورمان برای مراسم رژه بزرگترین رویداد ورزشی جهان، دقایقی نگذشت که کاربران فضای مجازی دست به کار شدند و با شوخی و خنده که البته رنگ و بوی تمسخر به خوبی در پست‌هایشان احساس می‌شد به عناوین مختلف با این لباس و ایده طراحی آن برخورد کردند.

حمید قبادی دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور نیز روز گذشته و بعد از رونمایی لباس‌ها به “شرق” گفته است: “اواخر سال گذشته بود که من شخصاً با کمیته ملی المپیک مکاتبه کردم و گفتم آمادگی این را داریم مسئولیت طراحی لباس‌های رژه کاروان را در المپیک ریو با همکاری طیف وسیعی از طراحان و استادان دانشگاه‌ها بپذیریم که جوابی نگرفتم. مجدداً سال جدید کتباً برای دوستان در کمیته نامه نوشتم که این‌ بار جوابی نگرفتم اما یکی از مسئولان کمیته جواب نامه ما را به صورت رسانه‌ای داد و گفت ما دیگر زمان کافی برای طراحی مجدد نداریم. با وجود اینکه ما دوباره اعلام کردیم در هر زمان شرایط این را داریم که از عهده این کار برآییم، اما نماینده وزارت ورزش به ما گفت که لباس نهایی و انتخاب شده است.”

به هیچ وجه قصد مقایسه لباس تیم ورزشی کشورمان را با دیگر کاروان‌های ورزشی نداریم و معلوم نیست مسئولان کمیته ملی المپیک قادر به بازگشت زمان از دست رفته برای اصلاح این لباس هستند یا خیر، هرچند که هجمه انتقادات و حواشی پیش آمده برای طراحی لباس فرم ورزشکاران حاضر در المپیک ریو ۲۰۱۶ گویای همه چیز است.

در این بین نایب رئیس کمیسیون ورزش مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایسنا به وجود نگرانی‌هایی در مورد تأمین اعتبار تیم‌های اعزامی به المپیک گفت اشاره کرده و اذعان داشته که ایراداتی به لباس کاروان ایران در المپیک ریو وارد است و به اعتقاد او طراحی این لباس می‌توانست بهتر و مناسب‌تر باشد.

در ادامه این مطلب تصاویری از واکنش‌ تعدادی از هنرمندان و ورزشکاران شامل رضا کیانیان، رامبد جوان، علی کریمی، سعید معروف، سیدمحمد موسوی و… به طراحی لباس فرم ورزشکاران ایرانی حاضر در المپیک ریو ۲۰۱۶ منتشر می‌شود.

رامبد جوان المپیک

زانیار خسروی

سعید معروف المپیک

رضا کیانیان المپیک

رضا کیانیانن المپیک

محمد موسوی المپیک

عادل غلامی المپیک

علی کریمی المپیک

منبع: هنرآنلاین

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها