تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۵ - ۱۷:۲۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89485

فیلم «دزدان فروشگاه» با رسیدن به فروشی بالغ بر ۹ میلیون دلار، پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۸ سینمای ژاپن نام گرفت.

به گزارش سینماسینما،‌ این فیلم پس از کسب جایزه نخل طلای بهترین فیلم جشنواره کن در سینماهای ژاپن اکران شد و تاکنون فروش ۹.۶ میلیون دلاری (۱.۰۵ میلیارد ین) از محل فروش ۸۵۵ هزار بلیت سینما را به ثبت رسانده است.

این اولین فیلم در تاریخ سینمای ژاپن است که با چنین سرعتی به فروشی بیش از ۹ میلیون دلار دست می‌یابد.

«دزدان فروشگاه» به کارگردانی  «هیروکازو کورئیدا» درباره خانواده‌ای است که به اعمال بزهکارانه خُرد می‌پردازند و به موضوع فقر در ژاپن اشاره دارد که پیش‌تر به ندرت در سینمای این کشور مورد توجه قرار گرفته است.

«شینزو آبه» نخست‌وزیر محافظه‌کار ژاپن پس از کسب جایزه مهم نخل طلا برای سینمای ژاپن هیچ واکنشی به کسب این موفقیت سینمایی نداشت؛ موضوعی که بسیاری آن را به  پرداختن به مضمون “محرومیت اجتماعی” در این فیلم نسبت می‌دهند. «کورئیدا» نیز در واکنش به بی‌اعتنایی نخست‌وزیر ژاپن، دعوت وزیر فرهنگ این کشور را برای جشن گرفتن این موفقیت قبول نکرد.

«کورئیدا» با فیلم قبلی‌اش «شبیه پدر، شبیه پسر» موفق به کسب جایزه هیات داوران جشنواره کن ۲۰۱۳ شد و «استیون اسپلبرگ» قرار است بازسازی هالیوودی این فیلم را به سینما بیاورد. «شبیه پدر، شبیه پسر» در نهایت به فروش ۳۰ میلیون دلاری در گیشه سینمای ژاپن رسید.

اولین‌بار و  در سال ۱۹۵۴ «تینوسوکه کینوگاسا» برای فیلم «دروازه جهنم» نخل طلا را برای سینمای ژاپن کسب کرد و پس از آن «کوروساوا» در سال ۱۹۸۰ با فیلم «کاگموشا» این جایزه را به خانه برد. «شوهی ایمامارو» نیز در سال‌های ۱۹۸۳ و ۱۹۹۷ با فیلم‌های «ترانه غم‌انگیزی از نارایاما» و «مارماهی» این جایزه را به خود اختصاص داد تا مجموع جایزه‌های نخل طلای ژاپنی‌ها با نخل طلای امسال فیلم «دزدان فروشگاه» به عدد پنج برسد.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها