تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۲/۱۸ - ۱۵:۴۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 86186

کتاب «استنلی کوبریک، ادیسه در سینما» با محوریت رویکرد کوبریک در فیلمسازی با ترجمه مینو خانی به چاپ سوم رسید.

به گزارش سینماسینما، کتاب «استنلی کوبریک، ادیسه در سینما» که به کوشش جان پیرو برونتا، منتقد سینما و نویسنده ایتالیایی و با ترجمه مینو خانی، مدرس دانشگاه و پژوهشگر به چاپ سوم رسید.

این اثر شامل پنج بخش است. بخش اول، شامل سخنرانی‌هایی است که در مراسم فیزوله در سال ۱۹۸۳ برای بزرگداشت کوبریک ایراد شد و افرادی همچون میشل سیمون، سردبیر نشریه سینمایی فرانسوی کایه دو سینما، درباره فضا و زمان در آثار کوبریک، اومار کالابرز درباره جهانهای ممکن این سینماگر مطالبی ارائه دادند.

بخش دوم راجع به بخشی از تاریخ فیلمسازی امریکاست که در ارتباط با فعالیت‌های کوبریک و شامل ارائه اسناد و اطلاعاتی درباره پس پرده اقتصاد سینمای هالیوود است. بخش سوم، نقد و تحلیل فیلم‌های کوبریک از هراس و هوس (۱۳۵۳)، لولیتا (۱۹۶۱)، پرتقال کوکی (۱۹۷۱)، ۲۰۰۱: یک ادیسه فضایی (۱۹۶۸)، پرتقال کوکی (۱۹۷۱)، درخشش (۱۹۸۰) و غلاف تمام فلزی (۱۹۸۷) (به جز فیلم‌های اسپارتاکوس و دکتر استرنج‌لاو) است. بخش چهارم مقاله‌ای است راجع به کاربرد اشیاء و معماری در فیلم‌های این کارگردان فقید امریکایی به قلم پائولو کرکی اوزایی و و بالاخره در بخش پنجم نقش موسیقی مورد بررسی قرار می گیرد.

این کتاب ۴۲۵ صفحه­ ای به قیمت ۴۰ هزار تومان از سوی نشر مهر نوروز راهی بازار نشر شده است.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها