تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۱/۲۰ - ۰۲:۲۶ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 51134

همایون اسعدیان دربخشهایی از مصاحبه خود با روزنامه ایران حرفهای جالبی زده است .

به گزارش سینماسینما ،بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است :

بدون رودربایستی باید گفت فروش خوب سال گذشته تا اندازه ای وابسته به پخش تیزرها در شبکه های ماهواره ای بود.
درست است؛ اتفاقاً همان سال پیش بود که پخش تیزرهای ماهواره ای آغاز شد و نه تنها در اکران نوروزی بلکه در تمام سال نقش تعیین کننده ای در فروش فیلم های سینمای ایران داشت. تعیین کننده به این مفهوم که اطلاع رسانی به شکل خیلی وسیعی صورت گرفت. وقتی در روز بارها آنونس فیلم از شبکه های پربیننده پخش می شود قطعاً شرایط فرق می کند تا اینکه یک تیزر ۲۰-۳۰ ثانیه ای از تلویزیون خودمان پخش شود. قطعاً این دو قابل مقایسه نیستند. در حال حاضر من تیزر ۳۰ ثانیه ای به تلویزیون داده ام که روزی ده بار پخش می شود. این چند ثانیه در بین برنامه های تلویزیون گم می شود و قطعاً تاثیر کمتری دارد.

علاوه بر آن، بحث میزان مخاطب هم مطرح است.
بله. هم میزان مخاطب و هم تعداد و زمان تیزرها. به عنوان رئیس شورای صنفی نمایش آمار هفتگی فروش را دریافت می کنم؛ نمونه هایی وجود داشت که فکر می کردیم فروش اش به زور به یک میلیارد برسد؛ ولی به محض پخش تبلیغات اش در شبکه ای ماهواره ای، فروشش سه تا چهار برابر شد و در نهایت فروشی معادل چهار میلیارد پیدا کرد. این تجربه هایی است که به عینه دیده ایم.

پس به نوعی شما موافق پخش تبلیغات از شبکه های ماهواره ای هستید؟
بله. اتفاقاً سال گذشته جلسه ای درباره این موضوع داشتیم که متاسفانه نه تنها به نتیجه مطلوب نرسیدیم، حتی مسئولان نتوانستند ما را قانع کنند که اشکال پخش تیزرها از شبکه های ماهواره ای چیست؟! در صورتی که می توان از این زاویه به موضوع نگاه کرد که اگر تیزر فیلم های ایرانی از شبکه های خارجی که فرض کنیم شبکه معاند هم هستند پخش شود، مخاطب را به سمت سینمای ایران سوق می دهد. یعنی مستقیماً می گوید از تماشای برنامه های این شبکه دست بکشید و بروید خوراکی را که جمهوری اسلامی ایران برایتان در نظر گرفته ببینید. به همین دلیل اشکالی در این قضیه نمی بینم چون با این تبلیغات کالای خودش را تبلیغ نمی کند و اگر این اطلاع رسانی به سینمای ایران کمک می کند چرا باید آن را از سینما دریغ کنیم! این در حالی است که بسیاری از تهیه کنندگان و فیلمسازان سرمایه شخصی خود را برای ساخت فیلم صرف کرده اند و جالب است در این شرایط، محصولات خوراکی ایرانی در شبکه های خارجی تبلیغ می شود و هیچ برخوردی با آنها نمی شود، این محدودیت فقط شامل سینمای ایران می شود که بخش فرهنگی جامعه است.

البته فضای مجازی هم در این مورد و البته فیلم شما خوب عمل کرده است.
فضای مجازی روزبه روز در حال پیشرفت است ولی قطعاً گستردگی شبکه های ماهواره ای که سرتاسر ایران را در برمی گیرند ندارد. ولی ما بخش جدی از تبلیغاتمان را بر عهده فضای مجازی گذاشتیم و اتفاق مثبتی که در این فضا افتاد حمایت هر شش فیلم و عواملش از یکدیگر بود. به عنوان مثال سعید سهیلی مردم را به تماشای فیلم «ماجرای نیمروز» و در ادامه بقیه فیلم ها تشویق کرد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها