تاریخ انتشار:۱۳۹۴/۰۷/۰۷ - ۱۶:۲۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 3180

نمایندگان اسپانیا و آرژانتین در هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار مشخص شدند.

به گزارش «سینماسینما»، آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسپانیا روز سه‌شنبه فیلم «گل‌ها» (Loreak) به کارگردانی جان گارانو و خوزه ماری گوئنگا را به عنوان نماینده خود در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

«گل‌ها» اولین فیلم به زبان باسک است که به عنوان نماینده اسپانیا در جوایز اسکار رقابت می‌کند. «گل‌ها» در دوره اخیر جشنواره فیلم پالم اسپرینگز جایزه سینمای لاتین را دریافت کرد و در جشنواره‌های دیگر چون سن سباستین، لندن، زوریخ، توکیو، میامی، سیاتل و… نیز به نمایش درآمد و با استقبال منتقدان روبرو شد. این فیلم سال گذشته نامزد دو جایزه گویا از جمله جایزه بهترین فیلم بود.

«گل‌ها» نماینده اسپانیا در اسکار

«گل‌ها» نماینده اسپانیا در اسکار

داستان فیلم درباره زنی چهل و چند ساله به نام آنی است که حس خوبی نسبت به زندگی‌اش ندارد. زندگی او زمانی دچار تغییر می‌شود که هر هفته سبدهای گل از فردی ناشناس دریافت می‌کند و…

اسپانیا تاکنون ۱۹ بار در بخش فیلم خارجی‌زبان نامزد شده و چهار بار برای فیلم‌های «شروع دوباره» (۱۹۸۲)، «دوره طلایی» (۱۹۹۳)، «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹) و «دریای درون» (۲۰۰۴) برنده این جایزه شده است. اسپانیا از این نظر بعد از ایتالیا و فرانسه بیشترین موفقیت را در بخش فیلم خارجی‌زبان جوایز اسکار داشته است.

آکادمی فیلم آرژانتین نیز روز دوشنبه اعلام کرد درام جنایی «طایفه» (The Clan) به کارگردانی پابلو تراپرو نماینده این کشور در بخش فیلم خارجی‌زبان خواهد بود. این فیلم از روی داستانی واقعی ساخته شده و درباره خانواده بدنام پوچو در آرژانتین است که همسایه‌های پولدار خود را دزدیدند تا از خانواده آن‌ها باج بگیرند.

«طایفه» به تازگی در هفتاد و دومین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر نقره‌ای بهترین کارگردان را از آن خود کرد و در بخش «پلتفورم» جشنواره تورنتو نیز حضور داشت. این فیلم رکورد بیشترین فروش افتتاحیه یک ٰفیلم آرژانتینی در این کشور را در اختیار دارد.

«طایفه» نماینده آرژانتین در اسکار

«طایفه» نماینده آرژانتین در اسکار

تراپرو سال ۲۰۱۴ رئیس بخش نوعی نگاه جشنواره کن بود و پیش از این دو فیلم دیگر او نیز به نمایندگی از آرژانتین به آکادمی معرفی شدند.

«قصه‌های وحشی» نماینده سال گذشته آرژانتین به فهرست نامزدهای اسکار فیلم خارجی‌زبان راه پیدا کرد، اما برنده نشد.

آرژانتین از سال ۱۹۶۱ در رقابت جایزه اسکار فیلم خارجی‌زبان شرکت می‌کند. این کشور تاکنون هفت بار نامزد اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده و دو بار برای فیلم‌های «داستان رسمی» به کارگردانی لوییس پوئنزو (۱۹۸۵) و «راز چشمان آن‌ها» ساخته خوان خوزه کامپانلا (۲۰۰۹) برنده جایزه این بخش شده است. آرژانتین تنها کشور آمریکای جنوبی است که این جایزه را برده است.

تاکنون نمایندگان ۷۴ کشور در بخش فیلم خارجی‌زبان مشخص شده‌اند. مهلت معرفی فیلم‌ها به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی برای حضور در بخش اسکار فیلم خارجی‌زبان ۱ اکتبر (۹ مهر) به پایان می‌رسد.

پس از پایان مهلت معرفی فیلم‌های خارجی‌زبان به آکادمی، ابتدا ۹ فیلم به فهرست کوتاه راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج فیلم به عنوان نامزدهای نهایی این بخش معرفی می‌شوند که اسامی آن‌ها ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) همراه نامزدهای دیگر بخش‌های جوایز اسکار اعلام خواهد شد.

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به ‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها