تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۷ - ۲۰:۱۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89748
اصغر فرهادی به عنوان رئیس داوران جشنواره زردآلوی طلایی ارمنستان انتخاب شد که با نمایش چهار فیلم از سینماگران ایرانی نیز همراه است.

به گزارش سینماسینما، پانزدهمین جشنواره زردآلوی طلایی به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمایی در کشور ارمنستان تیرماه در ایروان برگزار می‌شود و امسال اصغر فرهادی کارگردان شناخته‌شده ایرانی در عرصه بین‌المللی ریاست هیات داوران بخش رقابتی فیلم‌های بلند این رویداد سینمایی را بر عهده دارد.

براساس گزارش ایسنا، فرهادی در سال ۲۰۱۱ با فیلم برنده اسکار «جدایی نادر از سیمین» موفق به کسب جایزه زردآلوی طلایی بهترین فیلم این رویداد سینمایی شده بود و امسال فیلم اسپانیایی‌زبان «همه‌ می‌دانند» جدیدترین ساخته او در بخش غیررقابتی جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ارمنستان به روی پرده می‌رود.

همچنین «متهمین دایره بیستم» ساخته حسام اسلامی در بخش مستند این رویداد سینمایی با ۱۰ فیلم دیگر رقابت می‌کند و «یوا» به کارگردانی آناهید آباد محصول مشترک ایران و ارمنستان و «بی سایه» از ابوالفضل صفاری محصول مشترک ایران و آلمان در بخش پانورامای سینمای ارمنستان به روی پرده خواهند رفت.

سینمای ایران تاکنون حضور پررنگ و موفقی در دوره‌های برگزاری جشنواره فیلم ارمنستان (زردآلوی طلایی) داشته است: عباس کیارستمی، محسن مخلمباف و داریوش مهرجویی به ترتیب در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۰۸ جایزه یک عمر دستاورد سینمایی این رویداد سینمایی را دریافت کردند، ابوالفضل صفاری در سال ۲۰۰۸ با فیلم «انتهای زمین» برنده دیپلم افتخار هیات داوران بخش رقابتی شد، احمد سیدکشمیری در سال ۲۰۱۱ برای مستند «هیچ‌چیز باشکوه» از سوی هیات داوران بخش مستند به صورت ویژه تقدیر شد و در همین سال اصغر فرهادی با فیلم «جدایی» جایزه اول جشنواره را برای سینمای ایران به ارمغان آورد، در سال ۲۰۱۳ فیلم «پرویز» به کارگردانی مجید برزگر برنده جایزه زردآلوی نقره‌ای بهترین فیلم جشنواره (دومین جایزه مهم جشنواره) شد، در سال ۲۰۰۵ «چله» به کارگردانی داوود خیام جایزه ویژه هیات داوران بخش فیلم کوتاه را به خود اختصاص داد و در سال ۲۰۱۶ نیز فیلم «ممیرو» از هادی محقق برنده دو جایزه زردآلوی نقره‌ای و هیات داوران کلیسای جهانی جشنواره شد.

پانزدهمین جشنواره فیلم زردآلوی طلایی ارمستان از تاریخ ۸ تا ۱۵ جولای (۱۷ تا ۱۴ تیرماه) در ایروان برگزار می‌شود.

او همچنین به عنوان رئیس هیات داوران در جشنواره سارایوو نیز حضور خواهد داشت. فستیوال فیلم سارایوو از تاریخ دهم تا هفدهم آگوست (نوزدهم مرداد ماه تا بیست و ششم مرداد ماه) برگزار خواهند شد.

اصغر فرهادی پیش از این ریاست هیات داوران فستیوال های پوسان کره جنوبی، استانبول ترکیه، بمبئی هند و آسیا پاسیفیک استرالیا را برعهده داشته است. او همچنین در سال ۲۰۱۲ به عنوان داور بخش مسابقه در فستیوال برلین حضور داشت.

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها