تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۹/۲۶ - ۱۵:۱۰ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 35732

مادر قلب اتمی امیر سیدزاده تهیه کننده «مادر قلب اتمی» در اینستاگرام خود از شکایت علیه حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی به دلیل تاخیر در تحویل پروانه نمایش این فیلم خبر داد.

به گزارش سینماسینما، این تهیه کننده گفته با گذشت ۸ ماه از صدور پروانه نمایش «مادر قلب اتمی»، حبیب ایل بیگی با نظر شخصی خود مجوز اکران این فیلم را به او تحویل نداده است. او همچنین اعلام می‌کند که اگر تا شنبه آینده پروانه نمایش فیلم «مادر قلب اتمی» را دریافت نکند، از حبیب ایل بیگی به دادسرای کارکنان دولت و دولت دیوان عدالت اداری شکایت خواهد کرد.

امیر سید زاده قبلا اعلام کرده بود که پنج ماه از صدور پروانه نمایش فیلم «مادر قلب اتمی» صادر می‌گذرد، اما حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی از تحویل مجوز اکران، به تهیه کننده پروژه، خود داری کرده می‌کند.

حال با گذشت ۴ ماه از مصاحبه سیدزاده، این تهیه کننده شب گذشته در ایسنتاگرام خود اعلام کرد که به دلیل تاخیر در ارائه مجوز اکران «مادر قلب اتمی» از حبیب ایل بیگی به دادسرای کارکنان دولت شکایت خواهد کرد.

اما در طول این مدت چه بر سر پروانه نمایش فیلم «مادر قلب اتمی» گذشته که امیر سیدزاده را مجبور به اقامه دعوا علیه معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی کرده است؟

امیر سیدزاده در پاسخ به این پرسش گفته: «این فیلم با توجه به نظر اعضای شورای پروانه نمایش، توانست مجوز اکران بگیرد. اما بعد از صدور مجوز، حبیب ایل بیگی معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی، از ارائه پروانه نمایش «مادر قلب اتمی» به ما خودداری کرد. این در حالی است اعضای شورای پروانه نمایش با اکران این فیلم موافقت کردند، اما آقای ایل بیگی با نظر خود پروانه نمایش این فیلم را به ما تحویل نمی‌دهد، چون به نظر می‌رسد که ایشان خود را مجتهد فیلم‌های سینمایی می‌داند!»

سیدزاده درباره این‌که چه زمانی می‌خواهد شکایت خود را تقدیم به مراجع قضایی کند، گفت: «من تا پایان این هفته صبر خواهم کرد تا مجوز اکران «مادر قلب اتمی» به ما تحویل داده شود و امیدوار هستیم آقای ایوبی هم نسبت به این موضوع ورود کند. اما اگر این اتفاق رخ نداد، یکشنبه یا دوشنبه هفته آینده با مراجعه به دادسرای کارکنان دولت و دیوان عدالت اداری علیه آقای ایل بیگی اقامه دعوا خواهیم کرد.»

تهیه کننده «ناخواسته» درپاسخ به این پرسش که با شکایت از حبیب ایل بیگی، امیدی به اکران فیلم «مادر قلب اتمی» پیدا خواهد کرد یا خیر، گفت: «به هر حال رفتارهای غیر قانونی دوستان باعث شده است که ما بخواهیم علیه آنها شکایت کنیم. امیدواریم که قوه قضاییه با این موضوع برخورد قاطع کند. اکنون ما در جایگاه مظلوم هستیم.»

سیدزاده درباره این‌که با عدم اکران فیلم «مادر قلب اتمی» بازگشت سرمایه او به خطر افتاده است، گفت: «از پایان ساخت این فیلم سه سال می‌گذرد و ما تا به امروز نتوانستیم بازگشت مالی برای این فیلم داشته باشیم و سرمایه ما به دلیل برخی نظرات شخصی به خطر افتاده است. بنده تا کنون تهیه کنندگی ده کارگردان فیلم اولی را قبول کردم و این تعداد کارگردان را به سینمای معرفی کردم و واقعا انصاف نیست که پولی که ما برای ساخت یک فیلم هزینه کردیم بازگشتی نداشته باشد.»

او معتقد است حبیب ایل بیگی با نظر شخصی خود از ارائه مجوز نمایش «مادر قلب اتمی» سر باز می‌زند، در حالی که این فیلم هیچ مشکلی از نظر اخلاقی و نه سیاسی ندارد: «آقای ایل بیگی در خصوص «مادر قلب اتمی» در حال اعمال نظر‌ شخصی خود است و اصلا به نظر شورای پروانه نمایش اهمیتی نمی‌دهد، در حالی که بسیاری از فیلم‌هایی که به مراتب موضوع‌های بسیار حساس‌تری نسبت به «مادر قلب اتمی» داشتند، به راحتی به مرحله اکران رسیدند و بدون هیج سر وصدایی نمایش آنها پایان یافت. فیلم «مادر قلب اتمی» به هیچ عنوان مشکلی از نظر سیاسی و یا اخلاقی ندارد و ما تنها اسیر نظرات و مصلحت‌های خود خوانده معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی شده‌ایم.»

سیدزاده ادامه داد: «ما تمام اصلاحیه‌هایی را که اعضای شورای پروانه نمایش به این فیلم وارد کرده بودند اعمال کردیم و برخی از دیالوگ‌های «مادر قلب اتمی» را حذف کردیم و این موضوع به تایید شورای پروانه نمایش هم رسید، اما آقای ایل بیگی به اختیار خود از تحویل پروانه نمایش این فیلم به ما خودداری می‌کند.»

این تهیه کننده درپایان به گلایه برخی از دوستان سینمایی خود این طور توضیح داده: «از شب گذشته برخی از دوستان به من پیغام دادند که چرا این موضوع را علنی کردی؟ در حالی که ماه‌ها من در رفت و آمدها و جلسات خصوصی که با مدیران سینمایی داشتم، به این موضوع اشاره کردم و گفتم که پروانه نمایش «مادر قلب اتمی» به نوعی گروگان گرفته شده است، اما جوابی از دوستان نگرفتم و به همین دلیل وقتی دیدم مدیران به این موضوع اهمیت نمی‌دهند، تصمیم گرفتم کار غیرقانونی آنها را به گوش مردم برسانم و از آنها شکایت کنم، تا مگر به این روش جواب قانع کننده‌ای به ما داده شود و این ظمی که بر ما وارد شده است، پایان یابد.»

منبع: آی سینما

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها