تاریخ انتشار:۱۳۹۷/۰۳/۲۸ - ۲۳:۲۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 89866

با گذشت یک هفته از تصمیم بحث‌برانگیز شورای عالی اکران مبنی بر اجازه پخش مسابقات جام جهانی در سینماها، همچنان تمامی تهیه کنندگان و صاحبان فیلم‌های در حال اکران از نحوه پرداخت حق پخش مسابقات و درصد اختصاص داده شده بی اطلاع بوده و جزییات این تصمیم را همچنان مبهم می‌دانند.

به گزارش سینماسینما، روز سه‌شنبه هفته گذشته(۲۲ خرداد)، شورای عالی اکران پس از مدت‌ها بحث و جدل بالاخره تصمیم به اکران و نمایش فوتبال در سینماها گرفت.تصمیمی جنجالی که حواشی فراوانی را به دنبال داشت.

علی سرتیپی، سخنگوی این شورا در مورد حق صاحبان فیلم‌ها که زمان اکران فیلمشان به پخش فوتبال اختصاص پیدا می‌کند،گفت: در این باره هم صحبت شد و توافقی برای پرداخت مبلغی به صاحبان فیلم‌ها صورت خواهد گرفت!

اما هیچ گونه توضیحی درمورد جزییات این حق پخشِ در‌نظر گرفته‌شده، درصد آن و به طور کلی نحوه تعامل با صاحبان اثر نداد و این مسئله مهم را در ابهام گذاشت. ابهامی که تا امروز با گذشت یک هفته از اتخاد این تصمیم و نمایش یک بازی از سه دیدار ایران و عائدی ۵۰۰ میلیونی آن برای سینماها، همچنان به قوت خود باقی است.

مسکوت ماندن این موضوع بهانه‌ای شد تا با تعدادی از تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار که فیلمهایشان در حال اکران است،به گفتگو بپردازیم.

امیر پروین حسینی که فیلم سینمایی «خجالت نکش» را هم اکنون بر روی پرده سینماها دارد، از نحوه اختصاص و پرداخت حق پخش فوتبال به فیلم‌های در حال اکران اظهار بی اطلاعی کرد و گفت: هنوز در خصوص درصد تخصیصی میزان فروش بلیط نمایش مسابقات فوتبال برای فیلم های در حال اکران چیزی به ما اطلاع نداده‌اند و هدایت فیلم به عنوان پخش کننده «خجالت نکش» باید پیگیر این موضوع باشد.

این تهیه‌کننده سینما اما از پخش مسابقات فوتبال در سینماها استقبال کرد و گفت: اگر حق پخش فیلم ما را در ساعتی که نمایش فوتبال را به آن اختصاص دادند، برای ما لحاظ کنند، از اکران این مسابقات در سینماها استقبال می کنیم.

وی افزود: اکران فوتبال در سینماها هیجانی در مردم ایجاد می کند و همچنین باعث دیده شدن تبلیغ سایر فیلم ها شده و چه بسا مخاطبان را به تماشای دیگر فیلم‌ها نیز تشویق کند.

سید امیر سیدزاده تهیه‌کننده فیلم سینمایی «ناخواسته» اما از اجرای این طرح در سینماها به شدت گله مند بوده و این حرکت را یک تصمیم‌گیری یک طرفه و بدون هماهنگی با صاحبان فیلم می‌داند. وی در خصوص جزییات و نحوه پرداخت درصد صاحبان فیلم از فروش بلیط مسابقه ایران و مراکش گفت: تا این لحظه نه تنها مبلغی به ما نداده‌اند بلکه حتی درصد تخصیص داده شده را نیز اعلام نکرده‌اند.

وی افزود: تعرفه و ضابطه ای در این خصوص به هیچ یک از تهیه‌کنندگان و صاحبان آثار اعلام نشده و متاسفانه حتی در خصوص اجرای این طرح (نمایش فوتبال در سینماها) با هیچ یک از ما مشورت و گفتگویی نشده و همه تصمیمات به صورت یک طرفه اتخاذ شده است. لذا چه انتظاری می توان داشت تا در خصوص درصد حق پخش اطلاعی به ما داده باشند؟

تهیه کننده یکی دیگر از فیلم های در حال اکران نیز (که خواست تا اسمی از او آورده نشود) در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، از جزییات این تصمیم و نحوه تخصیص درصد فروش بلیط‌های مسابقات فوتبال اظهار بی‌خبری کرد و گفت: تاکنون چیزی در این خصوص به ما اطلاع نداده اند.

تسنیم

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها