تاریخ انتشار:۱۳۹۶/۰۷/۱۸ - ۱۶:۴۸ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 68914

بنابر پیشنهاد معاون نظارت و ارزشیابی و موافقت رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری و اعضای شورای پروانه ساخت سینمایی معرفی شدند.

به گزارش سینماسینما، مهندس محمدمهدی حیدریان طی حکمی دکتر محمود اربابی،دکتر مسعود نقاش زاده، دکتر حسن بلخاری، دکتر حسین کرمی، جمال شورجه را به عنوان اعضای جدید این شورا، منصوب کرد.

دکتر محمود اربابی
محمود اربابی متولد ۱۳۴۰ تهران، دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش فیلمنامه نویسی از دانشگاه صدا و سیما و کارشناسی ارشد کارگردانی و بازیگری از دانشگاه تربیت مدرس و در حال حاضر عهده دار مسولیت معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی و سرپرست دفتر جشنواره‌های و همکاری‌های بین‌المللی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. وی فعالیت خود را سال ۱۳۶۷ با عضویت در هیأت علمی دانشکده صداوسیما و همچنین تدریس آغاز کرد. از دیگر فعالیت های اجرایی و هنری اخیر او میتوان به مدیریت مدرسه کارگاهی فیلمنامه نویسی حوزه هنری، عضو شورای درجه بندی فیلمنامه نویسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضور شورای فیلمنامه نویسی مرکز گسترش سینمای تجربی، مدیر گروه آموزش تولید دانشکده صداوسیما، عضو هیأت داوران و انتخاب جشنواره های ویدئویی سوره، فجر، سینمای جوان و اولین جشنواره های فیلم های کوتاه و ….

دکتر مسعود نقاش‌زاده
مسعود نقاش‌زاده . نویسنده، کارگردان و مدرس دانشگاه؛ دارای دکترای پژوهش هنر (با گرایش سینما)، کارشناسی ارشد سینما و کارشناسی کارگردانی فیلم است. وی که در حال حاضر به عنوان معاون فرهنگی و پژوهشی بنیاد سینمایی فارابی مشغول فعالیت است در کارنامه کاری‌اش مسئولیت‌های متعدد اجرایی (از جمله معاون آموزش و پژوهش خانه سینما، معاون پژوهشی دانشگاه صدا و سیما، معاون تولید و مشاور عالی مرکز سیما فیلم و معاون تأمین و تولید موسسه رسانه های تصویری) به چشم می‌خورد و عضو هیئت علمی دانشگاه نیز هست. وی همچنین فیلم مطرح “کودک و فرشته” را در سینمای دفاع مقدس کارگردانی کرده است.

دکتر حسن بلخاری
حسن بلخاری متولد ۱۳۴۱ در اصفهان، نویسنده، پژوهشگر و مدرس فعال در زمینه فلسفه هنر و زیبایی‌شناسی و حکمت شرق است. وی هم اکنون رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ایران است ؛ همچنین او استاد تمام و مدیر گروه مطالعات عالی هنر در پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران و نیز عضو هیئت علمی دانشگاه تهران می‌باشد.
بلخاری در آذر ماه ۱۳۹۴ به عنوان پژوهشگر برتر کشوری در رشته هنر و معماری و نیز در آذر ماه ۱۳۹۵ به عنوان پژوهشگر نمونه دانشگاه تهران برگزیده شد. از دیگر فعالیت‌های او، می‌توان به مجموعه جلسات حافظ شناسی اشاره کرد.
از آثار منتشر شده وی می توان از اسرار مکنون یک گل، آشنایی با فلسفه هنر،سرگذشت هنر در تمدن اسلامی ،حکمت هنر و زیبایی،تهاجم یا تفاوت فرهنگی نام برد.

دکتر حسین کرمی
حسین کرمی متولد ۱۳۴۱ در اصفهان و دارای مدرک دکتری فلسفه و استاد دانشگاه است. وی سوابق اجرایی فراوانی در مدیریت فرهنگی دارد و سال‌های زیادی را به عنوان مدیر فرهنگی در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و برخی از شورای فرهنگی خدمت کرده است. کرمی در حال حاضر به عنوان رئیس مرکز سیما فیلم مشول است و پیش از این مدیریت شبکه نمایش،نسیم،تماشا، و مدیریت شبکه ۴ سیما را بر عهده داشته و در مقطعی قائم مقام سیما و مشاور امور نمایش معاون سیما در تلویزیون بوده است.

جمال شورجه
جمال شورجه متولد ۱۳۳۳ زنجان، فارغ التحصیل کارگردانی از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر است. شروع فعالیت وی در سینما با فیلم زندان دوله تو (رحیم رحیمی پور) به عنوان دستیار کارگردان در سال ۱۳۶۳همراه بود. شورجه ساخت ۱۱ عنوان فیلم سینمایی از جمله فیلم ضد صهیونیستی «۳۳ روز» را در کارنامه دارد و در تولید مجموعه تلویزیونی «یوسف پیامبر» به عنوان مشاور در کنار فرج‌الله سلحشور حضور داشت.

رئیس سازمان امور سینمایی،سمعی و بصری همچنین از تلاش‌های مجید رضا بالا،منوچهر شاهسواری،جمال شورجه،محمد باقر قهرمانی،حسین کرمی،مازیار میری و اکبر نبوی تقدیر کرد.
دو عضو خانه سینما در این شورا نیز به زودی معرفی خواهند شد.

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها