تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۰۱ - ۱۴:۴۲ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 46140

افسانه بایگانافسانه بایگان به تازگی اقدام به راه اندازی یک خیریه با نام «کانون محبت» کرده است تا با شناسایی دانش‌آموزانی که به دلیل مسائل مالی امکان تحصیل ندارند، آنها را یاری دهد.

به گزارش سینماسینما، افسانه بایگان که به تازگی خیریه ای با نام «کانون محبت» راه اندازی کرده است درباره دلایل این رویکرد خود بیان کرد: اوایل زمستان امسال از طریق یکی از دوستانم که مدیر مدرسه‌ای در یک روستا است در جریان قرار گرفتم که این مدرسه شبانه‌روزی ۸۰ دانش آموز داشته اما به دلیل مشکلات معیشتی و رفت و آمد و یک سری مسائل خانوادگی و شخصی به ۳۰ نفر تقلیل پیدا کرده‌اند و بقیه درس را رها کرده و برای گذران زندگی خود و خانواده‌شان از تحصیل صرف‌نظر کرده و به نوعی مشغول کار هستند.

این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به مشکلاتی که در مدرسه آن روستا با آن مواجه شده بود، گفت: متوجه شدیم که کلاس‌های آموزشی این مدرسه با کمبود گازوییل و مشکلات تجهیزات شوفاژخانه روبه رو است. همچنین سلف سرویسی که باید در آنجا غذا می‌خوردند نیاز به بازسازی داشت. در این مدت توانستم تجهیزات فنی شوفاژخانه را تعمیر و راه‌اندازی کنیم و سیستم غذایی آنها را درست کرده و به یک چرخه مناسبی برسانیم.

بایگان با بیان اینکه در میان این بچه‌ها دانش‌آموزانی هستند که معدل بالای ۱۸ و استعدادهای خیلی خاصی دارند، گفت: برخی از آنها دچار مسایل خانوادگی هستند و از نظر معیشتی مشکل دارند. بخشی از دلایل رفتن این بچه‌ها از مدرسه مشکلات شخصی بوده اما سرما و بی‌غذایی و مسافتی که از روستای محل سکونتشان تا مدرسه باید طی کنند، موجب شده به مرور تعداد بسیار زیادی از این دانش‌آموزان مدرسه را ترک کرده‌اند.

این بازیگر عنوان داد: در حال حاضر با تامین مقداری گازوییل و تعمیر تجهیزات گرمایشی کلاس‌ها بازگشایی شده، سیستم و برنامه غذایی‌شان را تغییر دادیم و آنچه مناسب نوجوان در سن رشد است و به آن نیاز دارد به برنامه غذایی اضافه کردیم ولی برای ادامه راه احتیاج به حامی داریم؛ کسانی که بیایند و بتوانند این بچه‌ها را حتی تا مقطع دکترا همراهی کنند.

بایگان همچنین خبر داد: ما در حال آماده سازی فیلم مستندی از این سفرها هستیم که امیدواریم به زودی بتوانیم آن را به دست حامیان و همراهانمان برسانیم.

بازیگر سریال «پریا» در پایان بیان کرد: به غیر از مورد آن روستا ما فعلا در حال شناسایی ۴۰ مورد دیگر در جاده تهران مشهد هستیم که شرایط سخت و عجیبی دارند و به دلایلی مثل بد سرپرستی، اعتیاد والدین، ابتلا به بیماری های سخت و… ممکن است از تحصیل باز بمانند. ما همچنین در سفرهایمان و نزدیک شدن به بچه ها متوجه شدیم که برای ایجاد فضایی سلامت و امن و بی دغدغه نمی توانیم نسبت به مسائلی که خانواده شان دچار آنها هستند بی تفاوت بمانیم لذا در بسیاری موارد به غیر از خودمان از موسسه های ذیربط و کمپین های مختلف کمک گرفته ایم که از همه عزیزان همراه سپاسگزارم. امیدوارم «کانون محبت» که با شعله حیات یک شمع زندگی خود را آغاز کرده با همدلی هموطنان مهربان و اندیشمندم به خورشیدی فروزان بدل شود.

منبع: مهر

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها