تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۰۷/۱۴ - ۰۷:۱۹ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 28722

سیروس الوندسیروس الوند کارگردان و فیلمنامه نویس در مراسم تقدیر دستیاران کارگردان و برنامه‌ریز سینمای ایران با اظهار تعجب از کمی حاضران در برنامه با بیان این که دستیاران کارگردان در کار کارگردانی موفق‌تر عمل می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد منطقی ترین راه، دستیاری کارگردانی است چون در پروسه دستیاری، کلی تجربه کسب شده است که این تجارب را نمی‌توان در کلاس آموخت.

به گزارش سینما سینما ،کارگردان «یک بار برای همیشه» در ادامه در خصوص کار با سوپر استارها افزود: همه تصورشان این است که کار با سوپراستارها دشوار است در حالی که این‌طور نیست. کار با کسی سخت است که تصور می‌کند سوپر استار است! من با بهروز وثوقی کار کردم و کار با او دشوار نبود اما کسی که فکر می‌کرد که بهتر از بهروز وثوقی است کار با او دشوار بود بنابراین هرکسی تصور هویتی را داشته باشد که ندارد، کار با او سخت است.

الوند با بیان این که برنامه‌ریزی آفت دستیاران کارگردان است اظهار کرد: عملا برنامه‌ریزی دستیار کارگردان را به دستیار بازیگران تبدیل‌ می‌کند.

وی تصریح کرد:دستیاران باید روشن کنند، دستیاری مسیر است یا مقصد؛ نمی‌توان گفت که حتما مسیر است زیرا که دستیار حتما به کارگردان تبدیل نمی‌شود و نمی‌گویم که مقصد است چون دستیاری بی بها می‌شود.

این کارگردان متذکر شد: تعریف من از دستیار کارگردان این است که اگر روزی کارگردان حضور نداشت، تهیه کننده این اعتماد را به دستیار داشته باشد که پروژه را پیش ببرد، این کار دستیاری است نه هماهنگ کننده بازیگران و برخی از بازیگران از دستیاران، دلال‌هایی درست کرده‌اند در مسیر خیانت به سینمای ایران.

وی در ادامه گفت: این مافیا که می‌گویند مافیای تهیه و توزیع حرف مُفت است. بخش قابل توجه مافیا در سینما توسط بازیگران اتفاق می‌افتد که برخی از برنامه‌ریزها به صورت ناخودآگاه به این بازیگران کمک می‌کنند.

وی با اشاره به شعر مولوی «پشت این پرده خبرهاست که با بی خبریم» گفت: من دستیار یکی از فیلم‌های حرفه‌ای بودم، خیلی چیزها یاد گرفتم و از این تجربه باید پشت صحنه را مدیریت کرد.

برچسب‌ها:

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها